هاست پرسرعت
خودرو

تویوتا GR86 دریفت کازاما با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت معرفی شد

تویوتا GR86 دریفت کازاما با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت معرفی شد

شرکت کازاما اتو از هیولای دریفت جدیدی در لباس تویوتا GR86 رونمایی کرد. این محصول جذاب ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

نه تنها در دل این خودرو پیشرانه مشهور ۲JZ تویوتا قرار دارد بلکه بدنه نیز با پانل‌های فیبر کربنی کامل جایگزین شده و چنین چیزی را معمولاً در ابر خودروهای دیوانه کننده همچون پاگانی شاهد هستیم. البته استفاده گسترده از این متریال گران‌قیمت در روی بدنه‌ای استاندارد بیهوده به نظر خواهد رسید و به همین خاطر GR86 موردبحث عرض بیشتری داشته و به خاطر پایداری بیشتر فاصله بین چرخ‌ها نیز افزایش یافته است.

از دیگر تغییرات تویوتا GR86 دریفت می‌توان به رینگ‌های افترمارکتی، چراغ‌های جلو و عقب جدید و اسپویلر متفاوت اشاره کرد. همچنین شیشه عقب جدیدی با ورودی‌های هوای جدیدی نصب شده است که ظاهر گیراتری را به ارمغان می‌آورد. بنا به گفته مالک خودرو، بدنه GR86 دریفت حدود ۱۴ هزار دلار هزینه در بر داشته است و به لطف تمامی تغییرات رخ داده، این هیولا هم‌اکنون ۱۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

هیولای دریفت تویوتا کاملاً آماده مسابقه است و داخل کابین نیز رول کیج ایمن نصب شده است. در این بخش فیبر کربن و فلز بیشتری وجود دارد و داشبورد سفارشی نیز برای آن طراحی شده تا حس و حال خودروهای مسابقه‌ای بیش از پیش تداعی گردد. به لیست تغییرات کابین باید صندلی‌های جدید را نیز افزود. طبیعتاً برای تولید یک خودروی دریفت سیستم اگزوز متفاوت و سیستم تعلیق قابل تنظیم نیز در نظر گرفته می‌شود. با نگاهی به کمبر منفی بیشتر در چرخ‌های جلو می‌توان به تغییرات سیستم پی برد.

اگرچه طراحی ظاهری تویوتا GR86 دریفت کازاما اتو نسبت به کیت بدنه لیبرتی واک خشونت و گیرایی کمتری دارد اما سازندگان آن بیشتر به دنبال کاربرد بهتر بوده‌اند تا زیبایی ظاهری هرچند باید دانست پروژه تیونینگ GR86 یاد شده به پایان نرسیده و بال عقب باید تنظیم شود. شایان ذکر است پهنای کنونی خودرو به ۲ متر می‌رسد که بیشتر از حد مجاز ۱.۸ متری است. بر اساس قوانین ژاپن، بال خودرو نباید پهن‌تر از بدنه باشد. این GR86 به پیشرانه ۲JZ با کیت تیونینگ و حجم ۳.۶ لیتری مجهز است و توربوی GCG GT40 با سیستم نیترو نیز روی آن نصب می‌شود. قدرت خروجی پیشرانه به حدود ۱۰۰۰ اسب بخار می‌رسد که برای پیشرانه ۲JZ کاملاً قابل‌تحمل خواهد بود. این در حالی است که پیشرانه ۲.۴ لیتری استوک GR86 فاقد چنین توانایی‌هایی است. کن گوشی در چندین رویداد دریفت امسال با این هیولا شرکت خواهد کرد و قطعاً لحظات هیجان‌انگیز زیادی را رقم می‌زند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا