پایان احتمالی رایگان بودن ChatGPT؛ تبلیغات در راه است

پایان احتمالی رایگان بودن ChatGPT؛ تبلیغات در راه است
بر اساس کشفی که نخستین بار توسط تیبور بلاهو (Tibor Blaho) در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد، نسخه بتای برنامه اندروید ChatGPT شامل خطوط کدی است که به وضوح به تبلیغات اشاره دارند.
به گزارش gsxr و به نقل از Engadget، نسخه بتای شماره ۱.۲۰۲۵.۳۲۹ حاوی ارجاع به «ویژگی تبلیغات»، «تبلیغات جستجو» و «محتوای بازار» است. هرچند این نسخه هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته، اما میتواند نشانهای از آمادگی OpenAI برای ورود تبلیغات به این سرویس باشد.
این کشف پس از گزارشی از نشریه The Information در اوایل همین ماه منتشر شد که ادعا کرده بود OpenAI در حال بررسی افزودن تبلیغات به ChatGPT بر اساس حافظه یا محتوای گفتگوهای کاربران است.
سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، پیش از این نیز درباره چگونگی گنجاندن تبلیغات در ChatGPT صحبت کرده بود، اما موضع نهایی خود را اعلام نکرده بود. او سال گذشته در رویدادی در دانشکده بازرگانی هاروارد گفته بود که ترکیب تبلیغات و هوش مصنوعی «بهطور منحصربهفرد نگرانکننده است» و این رویکرد تنها «راهکار نهایی مدل تجاری» شرکت به شمار میرود، اما در عین حال، «بهطور کامل با آن مخالف نیست».
ماهها بعد، آلتمن در نخستین قسمت پادکست OpenAI تأکید کرد که این شرکت هیچ مخالفتی با جاسازی تبلیغات در پلتفرم ندارد، اما هنوز روش دقیق اجرای آن مشخص نشده است. هرچند خطوط کد اخیر محل قرارگیری تبلیغات را تعیین نمیکنند، انتظار میرود OpenAI تبلیغات را برای نسخه رایگان ChatGPT که هماکنون محدودیتهایی در تعداد پیامها، حافظه و تواناییهای استدلالی دارد، مدنظر قرار دهد.





