آبسیدین به ساخت بازی اقتباسی Rick and Morty تمایل داشته است
آبسیدین به ساخت بازی اقتباسی Rick and Morty تمایل داشته است
رئیس آبسیدین در مصاحبهی جدید خود تایید کرد که این استودیو در گذشته برای ساخت یک بازی اقتباسی بر اساس مجموعهی تلویزیونی Rick and Morty برنامه داشته است.
فرگوس ارکهارت (Fergus Urquhart)، رئیس شرکت آبسیدین (Obsidian)، در مصاحبهی جدیدی که با مجلهی NME داشت، اعلام کرد این استودیو در مقطعی از زمان قصد توسعهی یک بازی ویدئویی بر اساس مجموعهی Rick and Morty را داشته است. با اینکه رئیس آبسیدین به جزئیاتی در مورد سبک یا ویژگیهای دیگری از این بازی اشاره نکرد اما به نظر میرسد این پروژه یکی از آثار بزرگی بود که این استودیو آرزوی ساخت آن را داشت و پس از خریداری شدن توسط مایکروسافت، پیشنهاد ساخت این بازی به پایان رسید.
علاوه بر سری Rick and Morty، آبسیدین در نظر داشته است بازیهای اقتباسی دیگری توسعه دهد که از جملهی آنها میتوان به یک اثر نقشآفرینی از سری Walking Dead و یک بازی بر اساس برنامهی Cops اشاره کرد که هر دو پس از تصاحب این شرکت توسط مایکروسافت لغو شدند. در مصاحبهای دیگر از آبسیدین تایید شده بود که آنها در گذشته برنامهای برای ساخت یک بازی بر اساس فیلم سینمایی Avatar جیمز کامرون داشتهاند.
در صورتی که آبسیدین در نهایت موفق میشد یک بازی اقتباسی از سری Rick and Morty بسازد، احتمالا محصول نهایی تا حدودی شبیه به بازی South Park: The Stick of Truth بود. بازی South Park یک اثر نقشآفرینی و اقتباسی به شمار میآید که سازندگان توانستند سبک هنری منبع اصلی را در بازی خود اجرا کنند تا حال و هوایی نزدیک به منبع اقتباس برای طرفداران ایجاد شود. حال نه تنها یک بازی از سری Rick and Morty ساخته نشده است بلکه آیندهی این مجموعه با توجه به متهم شدن خالق این سری یعنی جاستین رویلند (Justin Roiland) به خشونت خانگی و اعلام خبر جدایی او، در ابهام قرار گرفته است.
با این حال، آبسیدین توانست پس از شروع فعالیت زیر نظر مایکروسافت، از روند ساخت بازیهایی بر اساس آیپی سایر شرکتها فاصله بگیرد و محصولات مستقل خود را توسعه دهد. این استودیو تاکنون بازیهای The Outer Worlds ،Pentiment و Grounded را به بازار عرضه کرده و در حال توسعهی نسخهی دوم The Outer Worlds و بازی Aowed است. اگرچه این بازیها شباهتی به آثار نقشآفرینی کلاسیک آبسیدین ندارند، اما رئیس این شرکت اخیرا توضیح داد که آنها هرگز توسط مایکروسافت محدود نشدهاند و این استودیو میتواند همچنان به تولید پروژههای دیوانهوار خود ادامه دهد. به نظر میرسد موفقیت این استودیو در سالهای گذشته باعث جلب اعتماد مایکروسافت و کسب استقلال برای ساخت بازیهای خلاقانه شده است.