هاست پرسرعت
بازی

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Wild Bunch تا The Rain

آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم؟ از The Wild Bunch تا The Rain

این آخر هفته قرار است به معرفی فیلم کلاسیک The Wild Bunch، سریال دانمارکی The Rain و چندین فیلم و سریال جدید بپردازیم.

ژانر وسترن از جمله ژانرهای برجسته سینما به شمار می‌رود که در گذشته طرفداران بسیار زیادی داشته و فیلم‌های بسیار زیادی در این ژانر ساخته می‌شدند. با این حال، این ژانر برای مدتی رو به افول رفت تا اینکه در دهه شصت و هفتاد میلادی بار دیگر آثار بزرگی در این ژانر ساخته شدند و آن را احیا کردند. از جمله این آثار نیز می‌توان به فیلم گروه خشن (The Wild Bunch) اشاره کرد که از جمله بهترین فیلم‌های وسترن تاریخ سینما محسوب می‌شود.

توجه به سریال‌های غیر انگلیسی زبان می‌تواند شما را به طیف گسترده‌ای از سریال‌ها آشنا کند که با تماشای آن‌ها می‌توانید اوقات بسیار خوبی را برای خود رقم بزنید. سریال باران (The Rain) اثری دانمارکی از سرویس آنلاین نتفلیکس است که در ژانر آخرالزمانی ساخته شده و به موضوع گسترش ویروسی کشنده می‌پردازد. در ادامه این سریال را بیشتر معرفی خواهیم کرد.

در ادامه این مطلب نیز به سراغ معرفی فیلم‌ها و سریال‌های جدیدی می‌رویم که در طی یک هفته گذشته پخش شده‌اند. همراه با ما باشید.

فیلم جدید چی ببینیم؟

فیلم جواب منفی (Nope)

فیلم Nope

عوامل سازنده: فیلم «جواب منفی» یا «نُچ» در ژانر علمی-تخیلی، نئو وسترن و ترسناک ساخته شده و کارگردانی و نویسندگی آن را نیز جوردن پیل (Jordan Peele) برعهده داشته است. این فیلم سومین تجربه کارگردانی پیل به شمار می‌رود.

بازیگران و داستان: فیلم «جواب منفی» داستان یک خواهر و برادر در مزرعه‌ای را روایت می‌کند که سعی دارند با کمک یک فروشنده وسایل الکتریکی و مستندساز مشهور از یک شیء پرنده ناشناس در مزرعه خود فیلمبرداری کنند. در این فیلم، دنیل کالویا (Daniel Kaluuya)، کیکه پالمر (Keke Palmer)، استیون ین (Steven Yeun)، مایکل وینکات (Michael Wincott) و برندون پریا (Brandon Perea) نقش‌آفرینی می‌کنند.

آیا فیلم «جواب منفی» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «جواب منفی» به لطف اصالت و جاه‌طلبی‌ای که در داستان آن به چشم می‌خورد، قابل ستایش است. این اثر توانسته جوردن پیل را به کارگردانی برجسته و بهتر تبدیل و این کارگردان نیز توانسته به خوبی از بازیگران برجسته خودش بازی بگیرد و اثری خلق کند که سرشار از کاراکترهای قابل قبول است و در آن به بسیاری از آثار بزرگ و کلاسیک ادای احترام می‌شود.

فیلم سامری (Samaritan)

فیلم Samaritan

عوامل سازنده: فیلم «سامری» اثری در ژانر ابرقهرمانی به شمار می‌رود که کارگردانی آن را جولیوس اوری (Julius Avery) برعهده داشته است. فیلم‌نامه این اثر را نیز براگی اف شوت (Bragi F. Schut) نوشته است. این داستان قبلا به رمان‌های گرافیکی تبدیل شده است.

تبلیغات

داستان و بازیگران: در فیلم «سامری» سیلوستر استالونه (Sylvester Stallone) نقش یک ابرقهرمان را بازی می‌کند که بازنشسته شده است و سال‌ها است که دست به کارهای ابرقهرمانی نزده است. با این حال، در نبود او شهر در فساد و جنایت غرق شده و رخدادهایی باعث می‌شوند تا او بار دیگر پا به عرصه بگذارد و جلوی جرم و جنایات در شهر را بگیرد. جاون والتون (Javon Walton)، پیلپ اسبک (Pilou Asbæk)، داشا پولانکو (Dascha Polanco) و مویزس آریاس (Moises Arias) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

آیا فیلم «سامری» ارزش دیدن دارد؟ فیلم «سامری» داستان اصیلی ندارد و داستان آن در آثار ابرقهرمانی دیگر دیده شده است. از سوی دیگر، این فیلم چندان خلاقانه و متفکرانه نیست اما به لطف نقش‌آفرینی سیلوستر استالونه توانسته اثری جالب‌توجه باشد که تماشای آن خالی از لطف نیست. در کل، فیلم «سامری» از پتانسیل خودش فراتر است و این تنها به دلیل نقش‌آفرینی استالونه در آن است.

فیلم همه جوانب را بسنج (Look Both Ways)

فیلم همه جوانب را بسنج (Look Both Ways)

عوامل سازنده: فیلم «همه جوانب را بسنج» اثری در ژانر کمدی و درام به شمار می‌رود که وانوری کاهیو (Wanuri Kahiu) کارگردانی آن را برعهده داشته و آپریل پروسر (April Prosser) فیلم‌نامه آن را قلم زده است.

داستان و بازیگران: فیلم «همه جوانب را بسنج» داستان دختری به نام ناتالی را روایت می‌کند که پس از فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه، زندگی‌اش به دو واقعیت متفاوت تقسیم می‌شود. در یکی از این واقعیت‌ها به خانه‌اش و پیش پدر و مادرش باز می‌گردد و در دیگری، باید فکری به حال فرزند به دنیانیامده‌اش بکند. لیلی راینهارت (Lili Reinhart) نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند و در کنار او نیز لوک ویلسون (Luke Wilson)، آندریا ساویج (Andrea Savage) و آیشا دی (Aisha Dee) نقش‌آفرینی می‌کنند.

آیا فیلم «همه جوانب را بسنج» ارزش دیدن دارد؟ سازندگان فیلم با نیت بسیار خوب پا در میدان گذاشتند و با احساسات پرطنین خود، ریسک کرده‌اند و سرنوشت را پذیرفته‌اند اما باید گفت که با اینکه آن‎‌ها طرح خوبی در ذهن داشتند اما نتوانستند آن را به خوبی به اجرا بگذارند تا نتیجه نهایی نیز اثری متوسط باشد. تماشای این فیلم بستگی به نظر خود شما دارد.

سریال جدید چی ببینیم؟

سریال بیمار (The Patient)

سریال The Patient

عوامل سازنده: سریال «بیمار» در ژانر روانشناختی و مهیج است و مینی سریالی محسوب می‌شود که توسط جو وایزبرگ (Joe Weisberg) و جوئل فیلدز (Joel Fields) برای سرویس آنلاین هولو ساخته شده است. این سریال ۱۰ قسمت دارد.

داستان و بازیگران: در مینی سریال «بیمار» استیو کارل (Steve Carell) نقش یک روانشناسی را بازی می‌کند که توسط یک قاتل سریالی با بازی دامنل گلیسون (Domhnall Gleeson) گروگان گرفته شده است. این قاتل سریالی به دنبال آن است تا از این روانشناس برای درمان علاقه شدیدش برای کشتن کمک بگیرد. اندرو لیدز (Andrew Leeds)، لورا نایمی (Laura Niemi)، لیندا ادموند (Linda Emond) و دیوید الن گریر (David Alan Grier) از جمله دیگر بازیگران حاضر در این سریال هستند.

آیا سریال «بیمار» ارزش دیدن دارد؟ با اینکه سریال «بیمار» بر محوریت یک قاتل سریالی است اما نباید انتظار داشت که این سریال شبیه به آثاری از این دست باشد و به جزییات ریز مربوط به انجام قتل‌ها بپردازد. سریال «بیمار» اثری روانشناختی و درام محسوب می‌شود که به لطف نقش‌آفرینی بسیار تماشایی و فوق‌العاده دامنل گلیسون و استیو کارل، اثری ارزشمند به شمار می‌رود که ارزش دیدن دارد.

فیلم کلاسیک چی ببینیم؟

فیلم گروه خشن (The Wild Bunch)

فیلم گروه خشن (The Wild Bunch)

عوامل سازنده: فیلم «گروه خشن» یا «دسته وحشی» اثری وسترن و حماسی به کارگردانی سم پکینپا (Sam Peckinpah) به شمار می‌رود که در سال ۱۹۶۹ میلادی روی پرده سینماها اکران شده بود. خود پکینپا به همراه والون گرین (Walon Green) و روی ان سیکنر (Roy N. Sickner) ‌فیلم‌نامه این اثر را قلم زده‌اند.

داستان و بازیگران: فیلم «گروه خشن» بر محوریت یک گروه قانون‌شکن سالخورده در مرز مکزیک و آمریکا است که سعی دارند خودشان را با تغییرات دنیای مدرن در سال ۱۹۱۳ میلادی وفق بدهند. ویلیام هولدن (William Holden)، ارنست بورگنین (Ernest Borgnine)، رابرت رایان (Robert Ryan)، ادموند اوبرایان (Edmond O’Brien)، بن جانسون (Ben Johnson) و وارن اوتس (Warren Oates) از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

چرا باید فیلم «گروه خشن» را دید؟ در ساخت فیلم «گروه خشن» از تکنیک‌های فیلمبرداری خاصی استفاده شده که در آن زمان پیشگامانه محسوب می‌شدند. جدای از این، این فیلم برای چندین جایزه اسکار نیز نامزد شده است. همین موارد دلایل کافی برای تماشای این فیلم به شمار می‎‌روند.

جدای از آن، فیلم «گروه خشن» بسیار زیبا است و یکی از بهترین فیلم‌های وسترن تاریخ محسوب می‌شود که خشونت زیادی در آن به چشم می‌خورد و این در حالی است که این خشونت‌ها کاملا منطبق با خط داستانی فیلم هستند. بازیگران نقش‌آفرینی خوبی در این فیلم دارند و سکانس‌های اکشن نیز به زیبایی فیلمبرداری شده‌اند تا بیننده شاهد اثری جذاب و تماشایی باشد. مطمئنا از تماشای این فیلم پشیمان نخواهید شد.  

سریال چی ببینیم؟

سریال باران (The Rain)

سریال باران (The Rain)

عوامل سازنده: سریال «باران» اثری آخرالزمانی محصول دانمارک به شمار می‌رود که توسط یانیک تای موسشولت (Jannik Tai Mosholt)، اسبن تافت جاکوبسون (Esben Toft Jacobsen) و کریستین پوتالیوو (Christian Potalivo) برای پخش از سرویس آنلاین نتفلیکس ساخته شده است.

داستان و بازیگران: سریال «باران» داستان زمانی که را بازگو می‌کند که یک ویروس بسیار کشنده از طریق بارش باران تقریبا تمام انسان‎‌های ساکن در اسکاندیناوی را از بین می‌برد. در این میان، یک خواهر و برادر به نام سیمونه و رازموس در پناهگاهی زیرزمینی ساکن می‌شوند. آن‌ها پس از شش از آنجا خارج می‌شوند و حالا به دنبال پیدا کردن پدر دانشمند خود هستند. در طی مسیر نیز آن‌ها با بازمانده‎‌های دیگر آشنا می‌شوند و به دنبال پیدا کردن جوابی برای سوالات بی‌پاسخ خود هستند. آلبا آگوست (Alba August)، لوکاس لینگگارد توننسن (Lucas Lynggaard Tønnesen) و میکل فلسگورد (Mikkel Følsgaard) از جمله بازیگران این سریال هستند.

چرا باید سریال «باران» را دید؟ سریال «باران» در ژانر آخرالزمانی ساخته شده و به لطف جلوه‌های ویژه قابل قبول خود مطمئنا می‌تواند توجه علاقه‌مندان به این ژانر را به خود جلب کند. داستان جذاب در کنار بازیگران قابل قبول باعث شده تا بیننده به خوبی درگیر داستان شود و خط داستانی سریال را برای پیدا کردن سوالات بی‌جواب دنبال نماید. این سریال در قالب سه فصل ساخته شده که فصل اول آن هشت قسمت و دو فصل بعدی هر کدام ۶ قسمت دارند. با اینکه سریال در طول فصل‌های خود نواقصی دارد اما مطمئنا می‌تواند بیننده‌ها را با داستان خود سرگرم کند.


در این مطلب از سری مطالب آخر هفته چه فیلم و سریالی ببینیم به سراغ معرفی فیلم کلاسیک «گروه خشن»، سریال دانمارکی «باران»، فیلم «جواب منفی»، فیلم «سامری»، فیلم «همه جوانب را بسنج» و سریال «بیمار» رفتیم. نظر شما در مورد این آثار چیست؟

Kurosmeysamb

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا