هاست پرسرعت
خودرو

آرک زیرو جدید؛ ارزان‌ترین خودروی برقی بریتانیا

آرک زیرو جدید؛ ارزان‌ترین خودروی برقی بریتانیا

شرکت بریتانیایی آرک اولین نمونه‌های چهارچرخه برقی زیرو را تحویل مشتریان داده است. این خودرو به عنوان ارزان‌ترین محصول برقی بازار بریتانیا شناخته می‌شود.

آرک زیرو با قیمت معادل ۷۴۲۵ دلار در دسترس مشتریان است و از زمان عرضه تاکنون به فروش بیش از ۲۰۰ دستگاهی دست یافته هرچند باید گفت خبری از عرضه لیزینگی این خودروی برقی نیست. محصول دونفره آرک ۴۸۹ کیلوگرم وزن دارد و با یک‌بار شارژ می‌تواند مسافت ۸۰ کیلومتری را بپیماید. همچنین حداکثر سرعت این وسیله نقلیه برقی به ۴۵ کیلومتر در ساعت می‌رسد. پیشرانه برقی زیرو ۳ اسب بخار قدرت دارد و باتری آن از نوع لیتیوم یونی است. آرک می‌گوید بدنه زیرو به‌طور کامل از آلومینیوم ساخته می‌شود و از جمله مزیت‌های آن نسبت به فولاد سنتی می‌توان به جذب و توزیع بهتر انرژی در زمان تصادف اشاره کرد. این شرکت بریتانیایی خاطرنشان می‌سازد استفاده از آلومینیوم ایمنی سرنشینان را بهبود می‌بخشد و هندلینگ و قابلیت مانور زیرو در محیط‌های شهری را بیشتر می‌کند چراکه توزیع وزن خودرو بهتر شده است. همچنین آلومینیوم در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی نیز مقاوم است.

طول/عرض/ارتفاع آرک زیرو به ۲۵۰۰/۱۲۰۲/۱۶۲۵ میلی‌متر می‌رسد و به این ترتیب خودرویی کوتاه‌تر اما قدبلندتر از نزدیک‌ترین رقیب خود یعنی سیتروئن آمی خواهد بود. زیرو فقط در یک تریم عرضه می‌شود و مشتریان می‌توانند آن را با چهار رنگ بدنه قرمز، مشکی، سفید و خاکستری سفارش دهند. زیرو با سانروف، دوربین دنده‌عقب، چراغ‌های LED، نمایشگر مرکزی اطلاعات سرگرمی و ارتباط بلوتوث در دسترس است. این خودروی برقی به‌صورت استاندارد از شارژر تایپ ۱ استفاده می‌کند اما با استفاده از مبدل می‌توان به شارژر تایپ ۲ نیز متصل شد. آرک می‌گوید شارژ کامل باتری زیرو بین ۶ تا ۸ ساعت زمان می‌برد. سفارش این خودرو فعلاً مختص بازار بریتانیاست اما آرک می‌خواهد زیرو را در سایر بازارها نیز ارائه کند. شرکت موردبحث همچنین در آینده‌ای نزدیک یک خودروی دیگر در کلاس A را تولید خواهد کرد.

زیرو به دنبال جلب نظر افراد جوان است و در دورانی که قیمت متوسط خودرو در بریتانیا به حدود ۴۸ هزار دلار می‌رسد شاید این وسیله نقلیه بتواند گزینه قابل‌اعتنایی باشد. فیات نیز اخیراً دومین محصول برقی خود یعنی توپولینو را عرضه کرده است، خودرویی که بر پایه آمی شکل گرفته و می‌خواهد دوباره افراد جوان را عاشق خودروها کند! یلماز بورا مدیرعامل آرک می‌گوید:

ما به ارائه حمل‌ونقل شهری مدرن، هوشمند و پاک متعهد هستیم. با حذف وابستگی به سوخت‌های فسیلی و تولید خودروهای برقی همچون آرک زیرو، ما می‌توانیم تغییرات مثبتی را در جوامع رقم بزنیم و از نسل‌های بعدی محافظت کنیم

یکی از سخنگوهای این شرکت نیز خاطرنشان می‌سازد:

آرک زیرو کاربردی‌تری خودروی تاریخ از زمان فوردمدل تی تاکنون است. نظام سرمایه‌داری خودروهای پیچیده‌ای را به ما فروخته است، چیزی که به آن نیاز نداشتیم. به لطف زیرو ما می‌توانیم نیازهای بازار را با قیمتی ارزان و بدون کمبود رفع کنیم

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا