هاست پرسرعت
خودرو

آزمایش تسلا مدل S پلد در نوربرگ‌رینگ با به‌روزرسانی‌های جزئی

آزمایش تسلا مدل S پلد در نوربرگ‌رینگ با به‌روزرسانی‌های جزئی

نسخه‌ای بروز شده از تسلا مدل S پلد با تغییرات جزئی در حال آزمایش در پیست نوربرگ‌رینگ دیده شده است. آیا این به‌روزرسانی‌ها کافی خواهد بود؟
آزمایش تسلا مدل S پلد در نوربرگ‌رینگ با به‌روزرسانی‌های جزئی

اکستریم اکستریم

تسلا در حال آزمایش نسخه‌ای به‌روز شده از مدل S پلد است. این خودرو که در حال دور زدن در پیست نوربرگ‌رینگ آلمان دیده شد، تنها تغییرات ظاهری بسیار جزئی دارد که شامل یک اسپلیتر جدید در جلو و یک دیفیوزر اصلاح‌شده در عقب می‌شود. به‌جز این تغییرات و آنچه به نظر می‌رسد رینگ‌های بزرگ‌تر باشند، طراحی خودرو عمدتاً مشابه نسخه‌ای است که تسلا در سال ۲۰۲۱ به‌روزرسانی کرد. این موضوع برخی از طرفداران را ناامید کرده است. با وجود وعده‌های اوایل امسال از معاون مهندسی تسلا مبنی بر اینکه مدل S و مدل X در سال ۲۰۲۵ «توجه ویژه‌ای» دریافت خواهند کرد، این پروتوتایپ نشان‌دهنده یک فیس‌لیفت جزئی است، نه یک بازطراحی کامل.

آزمایش تسلا مدل S پلد در نوربرگ‌رینگ با به‌روزرسانی‌های جزئی

مدل S پلد زمانی سلطان بلامنازع خودروهای الکتریکی پرفورمنس بود و با قوای محرکهٔ سه‌موتوره خود ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد اما اخیراً، تازه‌واردهایی مانند پورشه تایکان توربو GT و شیائومی SU7 Ultra، جایگاه آن را به چالش کشیده‌اند. این خودروها نه‌تنها در پرفورمنس با پلد رقابت می‌کنند بلکه این کار را با پلتفرم‌های جدیدتر و طراحی‌های به‌روزتر انجام می‌دهند. اگرچه شتاب فوق‌العاده مدل S همچنان چشمگیر است اما شاسی قدیمی شروع به نشان دادن محدودیت‌های خود کرده‌اند. منتقدان اشاره کرده‌اند که سیستم تعلیق خودرو در پیچ‌های تند و ترمزگیری‌های سنگین برای هماهنگی با قدرت عظیم آن با مشکل مواجه است. مدل S که ابتدا در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، اکنون ۱۳ سال سن دارد.

آزمایش تسلا مدل S پلد در نوربرگ‌رینگ با به‌روزرسانی‌های جزئی

درحالی‌که تسلا طی سال‌ها بسیاری از اجزای این خودرو را به‌روزرسانی کرده، ساختار زیرین و سخت‌افزار دینامیکی آن بازطراحی عمیقی که خودروهای الکتریکی پرفورمنس مدرن به آن نیاز دارند را تجربه نکرده است. ویژگی‌های کلیدی که به استانداردهای صنعت تبدیل شده‌اند، مانند سیستم شارژ ۸۰۰ ولتی، فرمان‌پذیری چرخ‌های عقب یا حتی سیستم تعلیقی که برای رانندگی تهاجمی تنظیم شده باشد، همچنان در مدل S غایب هستند. برای یک خودروی الکتریکی پرچم‌دار، این یک مشکل است. تسلا اغلب خود را به‌عنوان یک شرکت فناوری سریع معرفی کرده، اما وقتی صحبت از به‌روزرسانی خودروها می‌شود، سرعت آن به طرز شگفت‌آوری کند بوده است. سایبرتراک نزدیک به پنج سال طول کشید تا به تولید برسد و هر دو مدل S و مدل X در بیش از یک دهه تغییرات ظاهری اندکی داشته‌اند.

اکنون، با ورود رقبای الکتریکی جدید به بازار به‌ویژه از چین، رویکرد کند تسلا در بازطراحی خودروها شروع به ضربه زدن به جایگاه آن کرده است. خودروسازان سنتی اکنون سریع‌تر مدل‌های خود را به‌روزرسانی می‌کنند و این موضوع توجیه سبد محصولات قدیمی تسلا را دشوارتر کرده است. البته هنوز امید است که تسلا تغییرات عمیق‌تری در زیر پوست مدل S پلد برنامه‌ریزی کرده باشد، اما اگر پروتوتایپ نوربرگ‌رینگ را ملاک قرار دهیم، به‌روزرسانی مدل S پلد ۲۰۲۵ ممکن است بیشتر ظاهری باشد. برای برندی که زمانی خودروی الکتریکی مدرن را تعریف کرد، این استراتژی در بازاری که به‌سرعت در حال شلوغ شدن و پیشرفت است، ریسک بزرگی محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا