آستونمارتین ونکوئیش به پیشرانه V12 جدید 835 اسب بخار مجهز خواهد بود
آستونمارتین ونکوئیش به پیشرانه V12 جدید 835 اسب بخار مجهز خواهد بود
آستونمارتین در ونکوئیش جدید که جایگزین DBS خواهد شد، نسخهای کاملاً جدید از پیشرانهٔ V12 توئین توربوی خود را معرفی خواهد کرد.
آستونمارتین بهزودی نسخهای بروز شده و بسیار قویتر از پیشرانهٔ V12 خود را ارائه خواهد کرد. این نسخه با بلوک تقویتشده، شاتونهای قویتر، بازطراحی سرسیلندرها، ورودی هوای جدید، توربوشارژرهای ارتقاءیافته با سرعت بالاتر و اینرسی کمتر، انژکتورهای جریان بالاتر، جابجایی شمعها و میل بادامکهای جدید، آنقدر ارتقاء پیدا کرده است که آستونمارتین آن را یک موتور جدید میداند. این پیشرانه در جانشین DBS که از نام ونکوئیش استفاده خواهد کرد معرفی خواهد شد. این شرکت با انتشار ویدئوی کوتاهی با عنوان «طلوع عصر جدید V12»، جدیدترین موتور دوازده سیلندر خود را معرفی و صدای باشکوه آن را پخش کرده است.
موتور V12 توئین توربوی جدید آستون به لطف بازطراحی کامل، ۸۳۵ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این اعداد در قیاس با ۷۷۰ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور DBS 770 Ultimate که آخرین نسخهٔ موتور قبلی بود، افزایش قابلتوجهی را نشان میدهد. بهمنظور بهبود عملکرد موتور، مهندسان آستونمارتین هر مرحله از فرایند کار پیشرانهٔ درونسوز را اصلاح کردهاند که این در کنار پیشرفتهای سختافزاری منجر به ارائهٔ پرفورمنس و راندمان بیسابقهای شده است.
عکاسان جاسوس قبلاً پروتوتاپهای ونکوئیش جدید را در حال آزمایش با پوششهای استتاری شکار کردهاند. هرچند بدنهٔ جدید این خودرو شباهتهایی به DB12 دارد اما جذابتر از DBS به نظر میرسد. به گفتهٔ آستونمارتین، این خودرو اواخر سال جاری معرفی خواهد شد اما گزارشهای اخیر نشان میدهد که ونکوئیش جدید ممکن است اواخر آگوست در هفتهٔ اتومبیل مونتری در کالیفرنیا رونمایی شود. پیشرانهٔ V12 توئین توربوی جدید آستون اما علاوه بر ونکوئیش، زیر کاپوت خاصترین و محدودترین محصولات این شرکت هم قرار خواهد گرفت.
مجله خبری gsxr