هاست پرسرعت
خودرو

آشنایی با تویوتا لندکروزر J100 پلیس در کشور ژاپن

آشنایی با تویوتا لندکروزر J100 پلیس در کشور ژاپن

نیروهای پلیس کشور ژاپن از نسخه مخصوص تویوتا لندکروزر J100 برای مأموریت‌های خود استفاده می‌کنند.

شاسی‌بلند مشهور تویوتا در بخش‌های مختلف دنیا به عنوان خودروی پلیس انجام‌وظیفه می‌کند و بازار داخلی ژاپن یکی از این مناطق است. لندکروزر سری J100 به عنوان خودروی پلیس از طرح بدنه مشکی سفید وسایل نقلیه پلیس ژاپن سود برده و به چراغ‌های روی سقف و روی سپر مجهز است. البته تغییرات لندکروزر پلیس تنها به این موارد ختم نمی‌شود.

احتمالاً با دقت در تصاویر متوجه شده‌اید که نشان تویوتا در جلوی خودرو با لوگوی دیگری تعویض شده است. این نشان متمایز در واقع نشان دهنده طرحی از گل داودی به عنوان مهر امپراتوری ژاپن است که توسط خود امپراتور و اعضای خانواده آن استفاده شده است. باید گفت بیشتر تغییرات خودروی موردبحث در کابین رخ داده یعنی جایی که علاوه بر رادیو و دستگاه‌های ارتباطی استاندارد پلیس، دکمه‌هایی برای کنترل چراغ‌ها و آژیر خطر وجود دارد. به این موارد باید آتش‌خاموش‌کن در جلوی صندلی سمت سرنشین را اضافه کرد.

همچنین یک چاقوی کوچک روی جعبه‌داشبورد برای بریدن شاخه‌های کوچک درختان رشد کرده در کنار خیابان‌ها و جاده‌ها نصب شده است. در سمت سرنشین داشبورد خروجی برق برای شارژ چراغ‌قوه‌ها تدارک دیده شده و دو میز تاشو نیز در پشت صندلی‌های جلو وجود دارند. در بخش فضای بار لندکروزر پلیس هم جعبه‌های مختلفی برای حمل وسایل ضروری در زمان تصادفات دیده می‌شود. از جمله این وسایل می‌توان به چراغ ایمنی هدایت ترافیک و سیگنال اضطراری بلند برای هشدار به دیگر رانندگان اشاره کرد. مخروط‌های ترافیکی و ماده مسدود کننده روغن‌ریزی نیز در همین جعبه‌ها وجود دارند.

انتخاب پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۷ لیتری برای تویوتا لندکروزر J100 پلیس کاملاً قابل‌درک است. این خودروها به خاطر فضای بار و کابین زیاد، قابلیت اطمینان بالا و توانایی‌های آفرود قابل‌توجه شناخته شده‌اند و در زمستان نیز با زنجیر چرخ تردد می‌کنند. تویوتا می‌گوید خودروهای پلیس در کشور ژاپن نسبتاً کمیاب هستند و این لندکروزر به عنوان راهنمای توریستی در سال جاری انجام‌وظیفه خواهد کرد. تویوتا لندکروزر J100 بین سال‌های ۱۹۹۸ تا اواسط ۲۰۰۷ تولید شد و دو فیس لیفت را در طول عمر خود تجربه کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا