هاست پرسرعت
خودرو

آغاز تولید شاسی‌بلند برقی بزرگ فولکس‌واگن ID.Evo با فناوری ژیپنگ

آغاز تولید شاسی‌بلند برقی بزرگ فولکس‌واگن ID.Evo با فناوری ژیپنگ

تولید فولکس‌واگن ID.Evo، شاسی‌بلند تمام الکتریکی با فناوری ژیپنگ، در کارخانه آنهویی چین آغاز شده است. این خودرو با طراحی مدرن، برد ۷۰۰ کیلومتری و سیستم رانندگی سطح L2++ در سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود.
آغاز تولید شاسی‌بلند برقی بزرگ فولکس‌واگن ID.Evo با فناوری ژیپنگ

اکستریم اکستریم

فولکس‌واگن ID.Evo در نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۲۵ به‌عنوان جدیدترین محصول جوینت ونچر فولکس‌واگن آنهویی که با همکاری جک اداره می‌شود، رونمایی شد. این شاسی‌بلند تمام الکتریکی با طراحی آینده‌نگرانه برای رقابت با مدل‌هایی مانند آیتو M9 و لی آتو L9 در بازار چین طراحی شده است. ID.Evo در کارخانه زیان‌ده آنهویی چین می‌شود تا شرایط نامساعد فولکس‌واگن آنهویی را بهبود بخشد. البته به دلیل روکش پارچه‌ای قرمز، تغییرات ظاهری آن نسبت به مدل مفهومی هنوز مشخص نیست.

آغاز تولید شاسی‌بلند برقی بزرگ فولکس‌واگن ID.Evo با فناوری ژیپنگ

ID.Evo نتیجه همکاری عمیق فولکس‌واگن آنهویی و ژیپنگ است و احتمالاً از معماری الکتریکی/الکترونیکی ژیپنگ استفاده می‌کند که در مدل‌هایی مانند G9 و G6 به‌کار رفته است. این خودرو با معماری ۸۰۰ ولتی، برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر، دستیار صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی و سیستم کمک‌راننده L2++ طراحی شده تا نظر مشتریان جوان چینی را جلب کند.

آغاز تولید شاسی‌بلند برقی بزرگ فولکس‌واگن ID.Evo با فناوری ژیپنگ

ID.Evo به‌طور اختصاصی برای بازار چین طراحی شده و در سایر کشورها عرضه نخواهد شد. این تصمیم نشان‌دهنده اطمینان فولکس‌واگن به تقاضای بالای این خودرو در چین است. بااین‌حال، تجربه قبلی فولکس‌واگن آنهویی با مدل ID یونیکس، یک شاسی‌بلند فست‌بک الکتریکی، نشان می‌دهد که موفقیت در بازار چین تضمین‌شده نیست. ID یونیکس که بر اساس کوپرا تاواسکان ساخته شده بود، به دلیل قیمت بالا (حدود ۲۹ هزار دلار) با فروش ضعیف (۴,۴۳۸ دستگاه از جولای ۲۰۲۴ تا مارس ۲۰۲۵) مواجه شد.

آغاز تولید شاسی‌بلند برقی بزرگ فولکس‌واگن ID.Evo با فناوری ژیپنگ

فولکس‌واگن آنهویی در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان سرمایه‌گذاری مشترک ۵۰:۵۰ بین فولکس‌واگن و جک تأسیس شد. اولین محصول این همکاری، هاچ‌بک الکتریکی کوچک Sol E20X بود که با فروش تنها ۴,۱۰۰ دستگاه، موفقیتی کسب نکرد. پس‌ازاین شکست، فولکس‌واگن سهام اکثریت را خریداری کرد و شرکت به فولکس‌واگن آنهویی تغییر نام داد. در سال ۲۰۲۴، این شرکت ضرری معادل ۱.۳۵ میلیارد یوان (۱۸۶ میلیون دلار) متحمل شد. ID.Evo می‌تواند فرصتی برای بهبود فروش و کاهش زیان‌های این بخش باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۹ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا