هاست پرسرعت
خودرو

آغاز طرح بزرگ پیش فروش خودروهای داخلی + شرایط

آغاز طرح بزرگ پیش فروش خودروهای داخلی + شرایط

بنابر اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت‌نام پیش خرید بیش از ۵۰۰ هزار خودروی داخلی از روز شنبه بیستم لغایت سه‌شنبه ۲۳‌ام اسفندماه ۱۴۰۱ در سامانه جدید یکپارچه تخصیص خودرو آغاز خواهد شد.

طبق وعده مسئولین مبنی بر پایان قرعه کشی تا انتهای سال ۱۴۰۱، قرار است متقاضیان این طرح فروش همگی برنده و صاحب خودرو شوند. البته با توجه به محدودیت در تولید خودرو یک مراسم قرعه کشی میان خریداران برگزار می‌شود تا با تعیین اولویت در زمان تحویل، امکان تحویل خودرو به تمامی افراد فراهم شود! برخلاف ادعای عنوان شده، در واقع قرعه کشی حذف نشده بلکه نوع عملکرد آن تغییر کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشرشده، مقرر شده است تا خودروهای داخلی شامل انواع محصولات از شرکت‌های دولتی و خصوصی (به جز گروه بهمن) از طریق قرعه‌کشی تعیین اولویت به کلیه متقاضیان تخصیص پیدا کند. این رویداد در سامانه جدید فروش خودروهای داخلی به آدرس www.esalecar.ir برگزار خواهد شد.

آغاز طرح بزرگ پیش فروش خودروهای داخلی + شرایط

شرکت‌کنندگان در قرعه‌کشی باید شرایط عمومی برنامه‌های فعلی قرعه‌کشی را دارا باشند؛ ازجمله اینکه گواهینامه داشته باشند، پلاک فعال نداشته باشند و طی ۴۸ ماه گذشته از هیچ شرکت خودرویی محصولی را خریداری نکرده باشند. لازم به ذکر است سند این خودروها به مدت یک سال در رهن بوده و امکان انتقال آن‌ها میسر نیست.

نکته مهم این طرح فروش قیمت خودروها می‌باشد؛ با توجه به اعلام قریب الوقوع افزایش ۵ تا ۱۰۰ درصدی قیمت خودروهای ایرانی توسط شورای رقابت و همچنین افزایش احتمالی تعرفه گمرکی واردات قطعات منفصله خودروهای مونتاژی چینی، محصولات قابل عرضه در این سامانه همگی با قیمت‌های جدید تحویل مشتریان خواهد شد.

برای شرکت در این شرایط شرایط فروش بایستی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی خود داشته باشید. هنوز جزئیاتی از مدل و برند خودروها اعلام نشده اما باید توجه داشت که تحویل این خودروها ۳ ماه تا ۲ سال! طول کشیده و مبلغ نهایی خودرو در زمان تحویل مشخص خواهد شد.

بنابر اظهارات سخنگوی وزارت صمت تعداد بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در این سامانه به فروش خواهد سید. جزییات دقیق شرایط فروش این خودروها روز شنبه و در سامانه فروش اعلام خواهد شد.

شرایط ثبت‌نام چیست؟

متقاضیان واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به سامانه یکپارچه تخصیص خودروهای داخلی نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. شروط خرید خودروها از این قرار است:

  • متقاضی می‌بایست قبل از انجام پیش‌ثبت‌نام نسبت به واریز ۱۰۰ میلیون تومان در حساب وکالتی اقدام نماید. پیش شرط ثبت نام سامانه موجودی حساب بانکی متقاضی است که به طور علی الحساب ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است براین اساس متقاضیان خرید خودروهای داخلی باید قبل از ثبت نام در سامانه، با مراجعه به سامانه‌های اختصاصی بانکهای منتخب (رسالت، آینده ، اقتصادنوین، ایران زمین ، گردشگری ، سینا، شهر، مهر ایران ، کشاورزی ، پست بانک ، سرمایه، تجارت و ملت) فرم مسدودی پول ویژه سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را پر کنند. این پول در حساب شخصی متقاضی باقی می ماند و مسدود می شود.
  • مرحله تعیین اولویت زمان تحویل تا پایان فروردین ماه طول کشیده و در این مدت مبلغ مذکور بایستی در حساب وکالتی باقی بماند.
  • شخص ثبت‌نام کننده در ۴۸ ماه اخیر نباید از ایران خودرو و سایپا تحت هر نوع سیستم فروشی (حتی بورس کالا) خودرو خریداری کرده باشد.
  • سند خودروها از روز صدور به مدت یک سال در رهن شرکت تولیدکننده خواهد بود و در این مدت فروش و انتقال خودرو امکان‌پذیر نیست.
  • افرادی مجاز به ثبت‌نام خواهند بود که حداقل ۱۸ سال تمام سن داشته و گواهینامه رانندگی داشته باشند.
  • مهلت پیش ثبت‌نام از روز شنبه ۲۰ اسفند تا روز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه خواهد بود.
  • پس از پایان مهلت ثبت‌نام اولیه، طی مراسم قرعه‌کشی، تعیین اولویت تحویل خودرو میان کلیه متقاضیان واجد شرایط انجام خواهد شد.
  • پس از این مرحله چنانچه زمان تحویل خودروی شخص بیشتر از سه ماه باشد، می‌تواند نسبت به رفع انسداد (با حفظ نوبت) اقدام کند و سپس بر اساس فراخوان خودروساز منطبق با لیست انتظار هر محصول در خصوص قطعی کردن ثبت نام اقدام کند.
  • قیمت روز خودرو در زمان تحویل، قیمت روز اعلامی مطابق دستورالعمل شورای رقابت خواهد بود.

میانگین امتیازات ۳ از ۵

از مجموع ۳۳ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا