آلفارومئو برنرو، کراساووری کوچکتر از توناله بر اساس جیپ اونجر
آلفارومئو برنرو، کراساووری کوچکتر از توناله بر اساس جیپ اونجر
آلفارومئو در سهماههٔ نخست سال آینده کراساوور کوچکی را معرفی خواهد کرد که در نسخههای تمام الکتریکی و بنزینی تولید خواهد شد.
آلفارومئو قصد دارد اوایل سال آینده کراساوور کوچکی در سگمنت B را معرفی کند که پایینتر از توناله قرار میگیرد. گفته میشود این خودرو برنرو (Brennero) نام خواهد داشت اما این نام هنوز رسماً تأیید نشده است و برخی گزارشها به احیای نام آرنا اشاره کردهاند که در دههٔ ۸۰ برای یک هاچبک آلفارومئو استفاده میشد.
درهرحال، بهتازگی تصاویری از این کراساوور کوچک ایتالیایی افشا شده که گفته میشود توسط یک طراحی UX که در توسعهٔ گرافیک صفحه آمپر دیجیتالی خودرو نقش داشته لو رفته است. بر اساس این تصاویر افشایی رندرهایی طراحی شده که بهخوبی طراحی برنرو را نشان میدهد.
برنرو بهعنوان سومین و کوچکترین کراساوور آلفارومئو، قرار است محصول پایهٔ این شرکت باشد و جایگزین هاچبک میتو شود. برنرو روی پلتفرم e-CMP استلانتیس ساخته شده که با جیپ اونجر و فیات ۶۰۰e مشترک است. هرچند این ماشین اشتراکات زیادی با جیپ خواهد داشت اما در ظاهر با جلوپنجرهٔ مثلثی شکل موسوم به اسکودتو، ورودیهای هوای مشابه سدان جولیا روی سپر جلو و رینگهای موسوم به شمارهگیر تلفن، کاملاً شبیه یک آلفارومئو به نظر میرسد. بااینحال به نظر میرسد برنرو برخی قطعات مثل قاب آینههای جانبی، دستگیرهٔ درها و شیشهٔ جلو را از اونجر و ۶۰۰e قرض گرفته باشد.
در پروفیل جانبی، خطوط ملایمی دیده میشوند درحالیکه دستگیرهٔ درب عقب در ستون C یادآور هاچبک جولیتا است. خط شانهٔ برجسته و اوورهنگهای کوتاه نیز حالتی جسورانه به خودرو بخشیدهاند. شیشهای با حالت کوپه، یک بال برجسته و اسپویلر دیگری بالای چراغهای LED باریک هم از ویژگیهای عقب این کراساوور کوچک هستند. از داخل برنرو اما فقط یک تصویر از صفحه آمپر دیجیتالی منتشر شده که بیشباهت به نمونهٔ مورداستفاده در دیگر محصولات آلفا نیست.
هرچند آلفارومئو این کراساوور جدید را بهعنوان خودرویی الکتریکی معرفی خواهند کرد اما انتظار میرود یک نسخهٔ بنزینی هیبریدی خفیف هم برای آن ارائه شود. بهاحتمالزیاد، نسخهٔ الکتریکی برنرو از همان قوای محرکهٔ اونجر و ۶۰۰e استفاده خواهد کرد که شامل یک موتور الکتریکی با ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور در جلو با یک پکیج باطری ۵۴ کیلووات ساعتی و برد ۴۰۰ کیلومتری میشود. البته احتمال ارائهٔ یک نسخهٔ الکتریکی دو موتورهٔ چهارچرخ محرک هم برای این خودرو وجود دارد زیرا جیپ اخیراً یک اونجر دو موتورهٔ کانسپت را به نمایش درآورده است.
نسخهٔ بنزینی برنرو نیز به همان پیشرانهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو مجهز میشود که برای اونجر ارائه شده است. این موتور ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد و در کراساوور جیپ به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل میشود. البته تا سال ۲۰۲۷ نسخهٔ بنزینی بهتدریج کنار گذاشته خواهد شد زیرا آلفارومئو قصد دارد به برندی تمام الکتریکی تبدیل شود. آلفارومئو برنرو مثل جیپ اونجر و فیات ۶۰۰e در کارخانهٔ استلانتیس در لهستان تولید خواهد شد.
مجله خبری gsxr