آلفارومئو کوپه اسپرت جدیدی بر اساس دوج چارجر تولید خواهد کرد

آلفارومئو کوپه اسپرت جدیدی بر اساس دوج چارجر تولید خواهد کرد
آلفارومئو به فکر تولید خودروی اسپرت جدید بر پایه پلتفرم دوج چارجر است. این کوپه جذاب، پس از تثبیت جایگاه برند، میتواند رقیب بامو M4 شود.
طرفداران آلفارومئو سالهاست که منتظر خبری هیجانانگیز از خودروهای اسپرت این برند هستند اما سابقه پرفرازونشیب آلفارومئو در این زمینه چندان دلگرمکننده نیست. فیات ۱۲۴ اسپایدر ابتدا قرار بود یک آلفارومئو باشد، اما مسیر دیگری رفت. مدل 4C هم با فروش کمتر از ۱۰ هزار دستگاه، موفقیتی محدود داشت. آلفارومئو حتی برنامههایی برای احیای GTV و 8C اعلام کرد، اما تقریباً یک سال بعد هر دو پروژه را لغو کرد. اخیراً نیز هرچند شاهد رونمایی از سوپراسپرت 33 استراداله بودیم، اما از این خودرو تنها ۳۳ دستگاه تولید میشود و شایعه شده قیمتی حدود یک میلیون دلار دارد که یعنی احتمالاً بیشتر عمرش را در گاراژ کلکسیونرها سپری خواهد کرد.
بااینحال، به نظر میرسد آلفارومئو خودروهای اسپرت در دسترستر را فراموش نکرده است. کریستیانو فیوریو، مدیر بازاریابی آلفارومئو، در گفتوگو با کار مگزین اعلام کرد:
هرکسی که در آلفارومئو کار میکند، به شما خواهد گفت که ما دوست داریم خودرویی اسپرت و قابلدسترس داشته باشیم.
اما او تأکید کرد که آلفارومئو برندی نسبتاً کوچک است و منابع غولهایی مثل آئودی، مرسدس یا پورشه را ندارد. به همین دلیل، تمرکز فعلی بر بازسازی پایههای برند، مثل نسل بعدی جولیا و استلویو، است تا سودآوری و پایداری مالی تضمین شود؛ بهعبارتدیگر، آلفارومئو باید ابتدا مدلهای اصلی و پرفروش خود را به موفقیت برساند سپس به سراغ محصولاتی برود که بیشتر هیجان ایجاد میکنند تا فروش بالا. وقتی خودروی اسپرت جدید آلفارومئو بالاخره از راه برسد، ممکن است یک مدل دونفره نباشد. کار مگزین گزارش میدهد که این خودرو احتمالاً روی پلتفرم STLA Large ساخته خواهد شد یعنی همان پلتفرمی که دوج چارجر جدید از آن استفاده میکند. این یعنی ممکن است با کوپهای روبهرو شویم که با بامو M4 یا مرسدس CLE53 رقابت کند. این ایده شباهت زیادی به GTV ناکام دارد، اما فقط زمان حقیقت را روشن خواهد کرد.