هاست پرسرعت
خودرو

آمار تولید تایرهای خودرو در ۹ ماهه ۱۴۰۰

آمار تولید تایرهای خودرو در ۹ ماهه ۱۴۰۰

براساس گزارش عملکرد تایرسازان بزرگ کشور از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، در مجموع ۲۱۷ هزار و ۴۲۶ تن تایر خودرو معادل ۲۰ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۵۱۰ حلقه تولید شده است. این میزان تولید تایر در مدت مذکور سال جاری نسبت به ۲۲۵ هزار و ۲۶۹ تن (معادل ۲۰ میلیون و ۹۱۳ هزار و ۱۴۷ حلقه) تولید شده در مدت ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته به لحاظ وزنی سه درصد و از منظر تعداد حلقه‌ها چهار درصد کاهش تولید را نشان می‌دهد.

اما طبق آمار در ۹ ماه نخست سال جاری، بیشترین رشد تولید متعلق به تایر وانتی است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲ درصدی وزنی را رقم زده و به لحاظ تعدادی رشد  ۹ درصدی داشته است.

بیشترین سهم از میزان کل تولید تایرها در ۹ ماهه  امسال متعلق به تایر سواری‌ها است. از میزان تولید تایرهای تولیدی در مدت مذکور سال جاری ۱۲۶ هزار و ۷۷ تن معادل ۱۷ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۱۳۰ حلقه مختص مجموع تایرهای سواری (بایاس و رادیال) است که به لحاظ وزنی کاهش پنج درصدی و از منظر تعدادی کاهش چهار درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد. در مدت مشابه سال ۱۳۹۹ نیز به ترتیب ۱۳۲ هزار و ۷۴۱ تن معادل ۱۸ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۸۱۳ حلقه تایر سواری تولید شده بود.

از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان دی ماه، ۲۳ هزار و ۱۹۹ تن تایر وانتی معادل یک میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۰۸ حلقه تولید شده است که نسبت به ۲۰ هزار و ۶۹۵ تن معادل یک میلیون و ۳۳۷۷ هزار و ۶۱۳ حلقه تولیدی در ۹ ماهه سال گذشته، به ترتیب وزنی ۱۲ درصد و تعدادی ۹ درصد رشد تولید داشته است.

در مدت مذکور سال جاری با افت دو درصدی وزنی و پنج درصدی تعدادی نسبت به مجموع تولید ۹ ماهه تایرهای باری و اتوبوسی، ۴۶ هزار و ۹۸۳ تن تایر در داخل کشور تولید شده است که برابر ۷۱۸ هزار و ۲۰۷ حلقه بوده است. علاوه بر این در مدت مشابه سال ۱۳۹۹، حدود ۴۷ هزار و ۸۵۹ تن معادل ۷۵۳ هزار و ۵۴۱ حلقه تایر باری و اتوبوسی در داخل تولید شده بود.

تولید تایرهای کشاورزی سبک نیز با افت ۲۲ درصدی، تایرهای راه‌سازی و صنعتی با افت ۲۳ درصدی و تایرهای سنگین با افت دو درصدی از لحاظ وزنی نسبت به ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۳۹۹ به ترتیب ۲۸۲۲ تن تایر کشاورزی سبک، ۴۰۹۲ تن تایر راه‌سازی و صنعتی و ۱۴ هزار و ۲۵۲ تن تایر کشاورزی سنگین توسط تایرسازان داخلی تولید شده است. همچنین میزان تولید آن‌ها در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب برابر ۲۱۹ و ۶۴۸ حلقه تایر کشاورزی سبک، ۵۳ هزار و ۶۶۴ حلقه تایر راه‌سازی و صنعتی و ۱۸۷ هزار و ۹۴۴ حلقه تایر کشاورزی سنگین است. از منظر تعدادی نیز تایرهای سبک کشاورزی ۱۷ درصد، تایرهای راه‌سازی و صنعتی شش درصد و تایرهای سنگین کشاورزی پنج درصد افت تولید را نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ تجربه کرده‌اند.

رشد قابل توجه تولید تایرهای دو چرخه و موتور

تایرسازان داخلی در ۹ ماهه امسال ۱۵ هزار و ۸۹۷ تن معادل هفت میلیون و ۶۲۶ هزار و ۶۹۶ حلقه تایر دوچرخه و موتور تولید کرده‌اند که رشد ۱۹ درصدی تعدادی و ۱۵ درصدی وزنی را نسبت به میزان تولید آن‌ها در ۹ ماهه ابتدایی سال گذشته نشان می‌دهد. از ابتدای فروردین تا پایان دی ماه سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۱۳ هزار و ۸۲۹ تن معادل شش میلیون و ۴۲۹ هزار و ۱۱۲ حلقه تایر دوچرخه و موتور در کشور تولید شده بود.

در نهایت نیز طبق آمار، در مدت ۹ ماهه امسال با افت یک درصدی ۸۴۹۷ تن انواع تیوب تولید شده‌ است و تولید تیوب‌ها به لحاظ تعدادی نیز تفاوت چندانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نداشته است، در حالی که در ۹ ماهه سال گذشته ۸۵۱۵ تن معادل ۱۲ میلیون و ۸۱ هزار و ۵۹۷ حلقه تیوب تولید شده بود این میزان در مدت مشابه امسال به ترتیب ۸۴۹۷ تن معادل ۱۱ میلیون و ۹۸۶ هزار و ۱۴۱ حلقه رسیده است.

محله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا