هاست پرسرعت
خودرو

آمار فروش لوتوس در سال ۲۰۲۲: فقط ۵۷۶ دستگاه!

آمار فروش لوتوس در سال ۲۰۲۲: فقط ۵۷۶ دستگاه!

لوتوس در سال ۲۰۲۲ وضعیت خوبی نداشت و آمار فروش ۵۷۶ دستگاهی این موضوع را به وضوح نشان می دهد. پس از پایان تولید خودروهای الیزه، اگزیج و اوورا در سال ۲۰۲۱، این برند بریتانیایی فقط امیرا را در سال قبل عرضه کرده است.

شاسی‌بلند برقی الترا همین چند ماه پیش راهی خط تولید شده است و سدان برقی رقیب پورشه تایکان نیز تا سال ۲۰۲۴ به دست مشتریان نخواهد رسید. موضوعی که بر وخامت اوضاع لوتوس می‌افزاید مشکلات زنجیره تأمین قطعات است که در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ ضربه سختی بر پیکر این برند وارد کرد و باعث کاهش حداکثری تولید و فروش محصولاتش شد.

به همین خاطر لوتوس سال قبل تنها ۵۷۶ دستگاه خودرو به فروش رساند که نسبت به آمار فروش ۱۵۶۶ دستگاهی سال ۲۰۲۱ افت فاحشی را نشان می‌دهد. یکی دیگر از گزارش‌های نگران کننده درباره لوتوس به ضرر ۱۸۶ میلیون دلاری مربوط می‌شود. این شرکت در سال ۲۰۲۱ نیز ضرر ۱۱۰ میلیون دلاری را گزارش کرده بود. بریتانیایی‌ها برای کاهش هزینه‌های خود به دنبال بازنگری در ساختارهای شرکت هستند و می‌خواهند ۲۰۰ شغل را حذف کنند. همین امر تأسیسات لوتوس در بریتانیا را تحت تأثیر قرار می‌دهد و حداکثر ۲۰۰ نفر از کارمندان شرکت در این کشور شغل خود را از دست خواهند داد. اکثر شغل‌های حذف شده در بخش‌های مهندسی و مدیریتی خواهند بود و افرادی که در خط تولید حضور دارند از کار بیکار نخواهند شد. در واقع لوتوس انتظار دارد در سال ۲۰۲۳ اوضاع خود را بهبود بخشد و با افزایش تولید امیرا به عنوان آخرین محصول درون‌سوز و همچنین تولید شاسی‌بلند برقی الترا در چین به پایداری اقتصادی مطلوبی برسد.

باید گفت خودروی خبرساز اوایا نیز هنوز با مشکلاتی مواجه است و فعلاً به دست مشتریان نمی‌رسد. نکته سورپرایز کننده اینکه تمامی ۱۳۰ دستگاه برنامه‌ریزی شده برای تولید هم فروخته نشده‌اند. احتمالاً به یاد دارید که معرفی رسمی لوتوس اوایا حدود ۴ سال پیش انجام شده بود. از طرف دیگر لوتوس در حال کار روی یک خودروی اسپرت و برقی است، خودرویی که قرار بود با همکاری آلپین تولید شود اما دو شرکت طی حرکتی غیرمنتظره این همکاری را لغو کردند. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود خود لوتوس به ‌تنهایی این محصول را در سال ۲۰۲۶ تولید خواهد کرد. هرچند باید گفت پورشه نیز قول داده است جانشین برقی ۷۱۸ را در سال ۲۰۲۵ ارائه کند بنابراین این خودروساز بریتانیایی باید تلاش‌های زیادی در زمینه تولید محصولی قابل‌اعتنا انجام دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا