هاست پرسرعت
خودرو

آموزش دریفت زدن با خودروی برقی بی ام و M!

آموزش دریفت زدن با خودروی برقی بی ام و M!

روزی نیست که خبری از خودروهای برقی در gsxr منتشر نشود! ایده تولید خودروی برقی توسط بی‌ام‌و M جزو عجیب‌ترین چیزهایی بود که تا همین چند سال پیش نیز تصور نمی‌شد اما باید با واقعیت کنار آمد. حالا ژرمن‌ها می‌خواهند دریفت زدن با چنین محصولاتی را به همه آموزش دهند.

اگرچه فعلاً خودروی برقی اختصاصی بی‌ام‌و M تولید نشده است اما خودروهای i4 M50 و iX M60 را می‌توان با ارفاق در چنین رده‌ای قرار داد. همین داستان درباره i7 M70 و i5 M60 احتمالی نیز صدق می‌کند، خودروهایی که طی ماه‌های آینده پدیدار خواهند شد. بی‌ام‌و M قبلاً در حال تست یک خودروی برقی چهار موتوره با قدرت فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار بوده است اما احتمالاً تولید و عرضه آن چند سالی طول خواهد کشید. در واقع در نیمه دوم دهه جاری میلادی شاهد تولید محصولات برقی پرفورمنس بر اساس پلتفرم جدید Neue Klasse بی‌ام‌و خواهیم بود.

این خودروساز به تازگی با انتشار ویدئویی آموزشی چگونگی لذت بردن از خودروی برقی بی‌ام‌و M در پیست را با استفاده از دریفت های کنترل شده آموزش می‌دهد. یک دستگاه i4 M50 در مسیری خیس برای فیلم‌برداری انتخاب شده است و ما نیز با دیدن آن به یاد رکورد گینس M5 برای طولانی‌ترین دریفت می‌افتیم که چندی پیش ثبت شد و یک دستگاه M5 دیگر نیز در میانه دریفت اقدام به انتقال سوخت به خودروی موردبحث کرد.

به ویدئو برگردیم که اولین دستور آن خاموش کردن سیستم کنترل پایداری دینامیک بوده است. این کار با انتخاب دکمه DSC در منوی سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive 8 بی‌ام‌و انجام می‌شود؛ اما دریفت چگونه انجام می‌شود؟ خود بی‌ام‌و این‌طور می‌گوید:

فرمان را کمی به سمت بیرون و سپس به سمت داخل بچرخانید و درعین‌حال gsxr گاز را فشار دهید

در واقع بجای بازی کردن بی‌مورد با فرمان کافی است کمی فرمان را به سمت داخل پیچ بچرخانید تا چرخ ها وضعیت مستقیم خود را حفظ کنند. در ادامه نیز gsxr گاز را فشار دهید. جدیدترین ویدئو از سری ویدئوهای “چگونه” شامل چندین قسمت با حضور M3 تورینگ نیز هست که چگونگی آماده شدن چنین استیشن اسپرتی را برای حضور در پیست نشان می‌دهد. استیشن اسپرت بی‌ام‌و دارای رنگ بدنه مشکی فروزن است و برای آموزش استفاده از لاستیک‌ها و ترمزهای صحیح و برخی موارد دیگر به مالکان بکار می‌رود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا