هاست پرسرعت
موبايل

آموزش: چگونه پورت شارژ آیفون را تمیز کنیم؟

آموزش: چگونه پورت شارژ آیفون را تمیز کنیم؟

به گزارش ایسنا، با چک کردن پورت گوشی خود، کار هوشمندانه‌ای انجام داده‌اید زیرا پورت، قطعه ظریفی است و نمی‌خواهید ناخواسته آسیبی به آن وارد شود. وب سایت pocket-lint در گزارشی، به راهنمایی کاربران درباره نحوه تمییز کردن پورت لایتنینگ آیفون پرداخته است.

چطور پورت شارژ آیفون را تمیز کنیم؟

اولین چیزی که باید بدانید این است که به یک ابزار برای تنظیم کردن پورت شارژ گوشی خود نیاز دارید. یک خلال دندان ساده می‌تواند کاملا ایده آل باشد زیرا ابزارهای فلزی ممکن است فناوری تنظیم شده در پورت لایتنینگ را ناخواسته خراشیده یا آسیب بزنند. یک گزینه اضافی دیگر می‌تواند به شکل یک قوطی هوای فشرده باشد که راهی ایده آل برای از بین بردن گرد و غبار چسبنده است.

پس از آماده شدن، این مراحل را دنبال کنید:

۱- پیش از آغاز تمیز کردن پورت شارژ، آیفون خود را خاموش کنید.

۲- از یک چراغ قوه برای دیدن پورت شارژ استفاده کنید تا بتوانید گرد و غبار و کثیفی داخل آن را ببینید.

۳- اگر فکر می کنید کثیفی به راحتی پاک می‌شود، از هوای فشرده کوتاه داخل پورت استفاده کنید و ببینید که آیا کثیفی آن برطرف شد یا خیر.

۴- در صورت نیاز، از خلال دندان خود برای پاک کردن محتاطانه مواد چسبیده داخل پورت استفاده کنید و مراقب باشید که در این مرحله، لبه‌های پورت خراشیده نشود.

۵- اگر این کار جواب نداد، می‌توانید به آرامی خلال دندان را به دو طرف پورت بکشید و هر چند لحظه یک بار، چک کنید که آیا کثیفی برطرف شده است یا خیر و اگر همچنان وجود دارد، به پاک کردن آن ادامه دهید.

اینها مراحل ابتدایی هستند که می‌توانید در خانه انجام دهید و اگر فکر می‌کنید ممکن است بالاخره موفق شده‌اید داخل پورت شارژ را پاک کنید، آیفون خود را به شارژ وصل کنید تا ببینید آیا شارژ می‌شود یا خیر.

البته، ممکن است گوشی شما به یک بررسی فنی یا کار دقیق‌تر از آنچه می‌توانید بدون ابزار مناسب در خانه انجام دهید، نیاز داشته باشد که در این صورت باید به یک تعمیرکار معتبر مراجعه کنید.

منبع:‌ایسنا

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا