هاست پرسرعت
فناوری

آموزش: گوگل ترندز (Google Trends) چیست و چگونه با آن کار کنیم؟

آموزش: گوگل ترندز (Google Trends) چیست و چگونه با آن کار کنیم؟

Google Trends یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی است که به کاربران کمک می‌کند تا بینش و ایده‌هایی درباره الگوهای جستجوی افراد نه تنها در جستجوی Google بلکه در Google News، Google Images، Google Shopping و YouTube کسب کنند.

گوگل، کلمه ای که تغییرات شگرفی در زندگی ما ایجاد کرده است! این موتور جستجو ازهرموتور جستجوی دیگری پیشی گرفته است و بیش از 88 درصد از بازار موتورهای جستجوی جهان را به خود اختصاص داده است.

برای اثبات اینکه چگونه گوگل به بخشی ضروری از زندگی روزمره ما تبدیل شده است کافی است بدانیم بیش از 1.5 میلیارد کاربر در سراسر جهان عضو گوگل هستند و 6.3 میلیارد جستجو در روز را از آن خود کرده است وگوگل تنها فقط موتور جستجو نیست، بلکه بسیاری از ابزارهای پشتیبانی دیگر مانند – Google My Business، Google AdWords، Google Trends، Google Drive، Google Alerts، YouTube، Google. AdSense وابزارهای بسیار دیگری که Google با معرفی آنها قصد تغییر چهره تحقیقات و بازاریابی آنلاین را دارد ، در میان ابزارهای کاربردی google، قصد داریم تا با معرفی Google Trendsاین ابزار کاربردی که اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار کاربران قرار می دهد به برخی از کاربردهای آن اشاره کنیم.

راه‌های استفاده از ترندهای گوگل

Google Trends یک ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی است که به کاربران کمک می‌کند تا بینش و ایده‌هایی درباره الگوهای جستجوی افراد نه تنها در جستجوی Google بلکه در Google News، Google Images، Google Shopping و YouTube کسب کنند.

این نشان می دهد که هر چند وقت یکبار یک عبارت جستجوی خاص با کل ترافیک جستجوی سایت در طول زمان در موتور جستجوی Google قرار می گیرد. به بیان ساده، محبوبیت یک عبارت جستجو شده در گوگل را نشان می دهد. آخرین نسخه Google Trends که در ابتدا در سال 2006 معرفی شد، در می 2018 منتشر شد.

Google Trends چگونه کار می کند؟

وقتی نوبت به ارزیابی عملکرد استراتژی سئوی یک شرکت می رسد، Google Trends یک ابزار فوق العاده است. این نه تنها به کاربران نشان می‌دهد که کدام تم‌ها و پرسش‌ها در جستجوها محبوب بوده‌اند، بلکه داده‌هایی را نیز در مورد تعداد دفعات جستجوهای مختلف که از سال 2004 تا آخرین ساعت (حداکثر زمان در یک دوره خاص ارائه می‌دهد) را شامل می‌شود.

سپس گوگل می تواند داده ها را با ایجاد نمودار به صورت روند موضوع جستجو شده در دوره ای که شما مشخص کرده اید، با نمودار تصویر کرده و به شما امکان می دهد نتایج را به سرعت تجزیه و تحلیل کنید. نمودار شاخص حجم جستجو را می توان برای تحلیل نتایج، حداکثر پنج جستجوی مجزا به طور همزمان مورد استفاده قرار داد و به شما امکان انجام تجزیه و تحلیل و تحقیق مقایسه را می دهد. جای تعجب نیست که همه شرکت ها و برندهای مبتنی بر SEO ترجیح می دهند از Google Trends برای تحقیقات بازار استفاده کنند.
 

راهنمای گام به گام استفاده از Google Trends برای تحقیقات بازار

ابتدا Google Trends را باز کنید و موضوع مد نظر خود را در نوار جستجو وارد کنید. به محض ورود به موضوع، چهار فیلتر وجود دارد که بیشتر به تنظیم یک موقعیت و ارائه نتایج جستجوی دقیق تر کمک می کند. این گزینه ها عبارتند از:

منطقه موقعیت مکانی – این به ایجاد موقعیت جغرافیایی جستجوی شما کمک می کند.

برآورد زمانی – از سال 2004 تا آخرین ساعت روز جاری متغیر است.

دسته بندی های گسترده – شامل 25 دسته بندی گسترده مانند هنر و سرگرمی، کتاب و ادبیات، بهداشت، علم و غیره است. هر یک از این دسته بندی های گسترده شامل چندین زیرمجموعه است.

نوع جستجو: جستجوی تصویر، جستجوی اخبار، خرید گوگل، جستجوی یوتیوب.

پس از پیمایش، گزینه های بیشتری برای اصلاح جستجوی خود دریافت می کنید –

مناطق فرعی: این کمک می کند تا جستجوی شما را به یک موقعیت جغرافیایی دقیق تر تقسیم کنید.

موضوعات مرتبط: فهرستی از موضوعات مرتبط را نشان می دهد.

Related Queries:‎ جستجوی پرس و جوهای مرتبط را نشان می دهد.
 

آموزش: گوگل ترندز (Google Trends) چیست و چگونه با آن کار کنیم؟

اکنون سوال مهم این است که چگونه از Google Trends برای تحقیقات بازار استفاده کنیم؟

 1. درک و اجرای تحقیق کلمات کلیدی
تحقیق کلمات کلیدی یک جزء بسیار حیاتی در تحقیقات بازار و تجارت مرتبط با سئو است. به تعداد دفعاتی که یک موضوع معین توسط کاربران جستجو شده است، در یک بازه زمانی محدود اشاره دارد. از طریق داده های تحقیق کلمات کلیدی، می توانید ترافیک را به سایت خود هدایت کنید. با Google Trends می‌توانیم هر کلمه کلیدی را جستجو کنیم و عملکرد آن را در مدتی مشاهده کنیم.

و شما می توانید چنین داده هایی را از کلمات کلیدی محبوبی که نه تنها در گوگل بلکه در یوتیوب جستجو شده اند به دست آورید. Google Trends به دریافت ایده در مورد تقاضا یا محبوبیت هر کلمه کلیدی/روند کمک می کند. انتخاب کلمات کلیدی محبوب و استفاده از آنها در مقالات خود، به سازندگان محتوا کمک می کند تا ترافیک بیشتری را جذب کنند و محبوبیت کسب کنند. همچنین، کارآفرینان و تجار از Google Trends برای تحقیقات بازار استفاده می کنند.

این به آنها کمک می کند تا در مورد زمان افزایش تقاضا برای محصولاتشان در بازار ایده بگیرند. بر این اساس، آنها کمپین های تبلیغاتی و پیشنهادهای تبلیغاتی را برای رونق کسب و کار خود و کسب سود بیشتر راه اندازی می کنند. به عنوان مثال، یک شرکت فروش تهویه مطبوع، جستجو در روندهای گوگل را انجام می دهد.

با استفاده از بازه زمانی تا به امروز، و با انتخاب مکان به عنوان هند، کاربر ایده روشنی از افزایش تقاضا برای تهویه مطبوع، در حدود می و ژوئن، هر سال به دست می آورد. و از آنجایی که این روند هر ساله ثابت است، از سال 2004 هیچ شکی در صحت آن وجود ندارد. این به برنامه ریزی و آماده سازی یک مدل کسب و کار سودمند و ایجاد بیشترین تقاضا برای آن می کند.

2. دریافت کلمات کلیدی مرتبط
یکی دیگر از راه‌های سودمند برای استفاده از Google Trends برای تحقیقات بازار، تمرکز بر پیشنهادات آن برای جستجوهای مرتبط است. این فواید متعددی دارد. این به شما امکان می دهد موضوع خود را گسترش دهید و سرنخ هایی برای تحقیقات بیشتر پیدا کنید. این پیشنهادها با توجه به محبوبیت نشان داده می شوند و همچنین جزئیات درصد حجم جستجوی هر موضوع را ارائه می دهند. صفحه جستجوهای پرطرفدار و بخش‌های مربوط به «پرسش‌ها» و «موضوعات» به شما کمک می‌کنند تا ایده‌های جدیدی برای کلمات کلیدی پیدا کنید.

با در نظر گرفتن مثال قبلی تهویه مطبوع، موضوعات مرتبط در Google Trends عبارتند از – اینورتر برق، تهویه مطبوع خورشیدی، و غیره. این به گسترش ایده کسب و کار و سفارشی کردن آن با توجه به نیازهای رو به رشد کمک می کند.

آنچه را که به عنوان موضوعات و پرس و جوهای مرتبط می بینید در اینجا آمده است:

نکته بسیار مهمی که در اینجا باید به آن توجه کرد، اصطلاح ” break out ” است. این کلمات کلیدی بسیار ارزشمند هستند، زیرا می توانید از آنها در مقاله خود برای قرار گرفتن در اولین شکاف در صفحه جستجوی Google استفاده کنید. این کلمات کلیدی پرطرفدار ترافیک را به سمت محتوای شما جذب می‌کنند و باعث می‌شوند در صفحه جستجوی گوگل جایگاه مطلوبی کسب کنید.

با این حال، چنین کلمات کلیدی اغلب به نظر می رسد مد هستند و نه روند واقعی. بنابراین بهترین راه برای بررسی دوام این کلمات کلیدی « break out »، افزایش بازه زمانی است. اگر آنها برای مدت طولانی همچنان “برک آوت” هستند، تنها در این صورت یک استراتژی محتوا در اطراف آنها ایجاد کنید. به این ترتیب هرگز نمی توانید با روندها اشتباه کنید و محتوای شما به زودی محو نمی شود. آگاهی از چنین جزئیات فنی و استفاده از Google Trends برای تحقیقات بازار بسیار مهم است.

3. جستجوی خود را بر اساس زمان و مکان فیلتر کنید
 وقتی از Google Trends برای تحقیقات بازار استفاده می کنید، بسیار مهم است که بتوانید بین یک مد و یک روند واقعی تمایز قائل شوید. این را می توان با انتخاب یک بازه زمانی بزرگتر به جای یک سال یا چند ماه انجام داد. در ابتدا به سراغ وسیع ترین چارچوب زمانی بروید ( 2004 تا کنون). این به داشتن یک ایده کلی در مورد موضوع و روندهای آن در طول زمان کمک می کند.

سپس آن را به بازه‌های زمانی باریک‌تری مانند 5 سال گذشته، 12 ماه گذشته و 90 روز گذشته تقسیم کنید تا ایده‌ای در زمان واقعی‌تر در مورد بازار به دست آورید. به همین ترتیب، مکان را از کشوری به شهر دیگر تقسیم کنید تا یک دید کلی از بازار محلی داشته باشید. این به جمع‌آوری اطلاعات دقیق‌تر درباره برند، در سطح ریز کمک می‌کند.

در ادامه مثال قبلی کولر گازی، دیدیم که الگوهای تقاضای آن با استفاده از موقعیت هند یکنواخت است. با این حال، هنگامی که آن را به مکان‌های خاص تقسیم می‌کنیم، در طول 5 سال گذشته، متوجه می‌شویم که الگوهای تقاضا به طور قابل توجهی تغییر می‌کند. این اطلاعات مکان و زمان خاص به شما کمک می کند تا برنامه کسب و کار یا استراتژی محتوای خود را سفارشی کنید.

همچنین ممکن است بخواهید بخوانید: سئو برای بازاریابی دیجیتال موفق

4. برای تحقیقات بازار بهتر، کلمات کلیدی روند صعودی و روند نزولی را مقایسه کنید
 دو نوع کلمه کلیدی وجود دارد – یکی که برای مدت طولانی تر وجود دارد و دیگری برای مدت زمان کوتاه تری وجود دارد. تحقیقات سریع در Google Trends نشان می دهد که کدام کلمه کلیدی است –

کلمه کلیدی با روند صعودی – اگر یک کلمه کلیدی در بلندمدت روند صعودی داشته باشد، به این معنی است که یک روند پایدار برای ایجاد محتوا است.

کلمه کلیدی با روند نزولی – اگر یک کلمه کلیدی در بلندمدت روند داشته باشد اما به آرامی کاهش یابد، به این معنی است که کاربران علاقه خود را به آن از دست می دهند.

هنگامی که از Google Trends برای تحقیقات بازار استفاده می کنید، بسیار مهم است که بدانید ایجاد محتوا بر روی کلمات کلیدی با روند صعودی همیشه پاداش بیشتری دارد، زیرا باعث جذب ترافیک برای مدت طولانی می شود. به عنوان مثال، قابل توجه است که چگونه تقاضا برای کلاس های آنلاین از اواسط سال 2020 به دلیل بیماری همه گیر افزایش یافت، در حالی که تقاضا برای کلاس های فیزیکی در پایین ترین حد خود قرار داشت.

با این حال، با گذشت زمان و مقابله موفق با همه‌گیری، کلاس‌های آنلاین به تدریج محبوبیت خود را از دست می‌دهند و کلاس‌های فیزیکی به تدریج افزایش می‌یابند. بنابراین اگر صاحب یک مؤسسه آکادمیک یا مربیگری یا حرفه ای هستید، این بینش ارزشمند در مورد کلمات کلیدی روند صعودی و روند رو به پایین با استفاده از Google Trends به شما کمک می کند تا کلاس های خود را برنامه ریزی کنید.
 

آموزش: گوگل ترندز (Google Trends) چیست و چگونه با آن کار کنیم؟

5. اغلب از گزینه های جستجوی پیشرفته استفاده کنید
 یکی از ویژگی های بسیار منحصر به فرد Google Trends که عموماً توسط کاربران Google Trend نادیده گرفته می شود، همین ویژگی می باشد:

– جستجوی وب (تنظیمات پیش فرض)

– جستجوی تصویر

– جستجوی اخبار

– خرید گوگل

– جستجوی YouTube

هر زمان که از Google Trends برای تحقیقات بازار استفاده می کنید، مطمئن شوید که روی همه این فیلدها کلیک کرده اید. هر بخش منجر به سرنخ های متفاوتی به بازارهای بالقوه خواهد شد. علاوه بر این، به ایجاد ایده های جدید برای کلمات کلیدی برای محتوای شما کمک می کند و در مورد شرکت های رقیب نیز ایده می دهد. در ادامه مثال، کلمه کلیدی “Air Conditioners” را جستجو می کنیم و از ویژگی Google Shopping استفاده می کنیم و این چیزی است که به دست می آوریم.

همه موضوعات مرتبط به ما یک ایده منصفانه در مورد رتبه بندی شرکت های رقیب مختلف A.C می دهد. همچنین به گزینه “Rising” در بالای صفحه کلید مربوطه توجه کنید

هر زمان که از Google Trends برای تحقیقات بازار استفاده می کنید، مطمئن شوید که روی همه این فیلدها کلیک کرده اید. هر بخش منجر به سرنخ های متفاوتی به بازارهای بالقوه خواهد شد. علاوه بر این، به ایجاد ایده های جدید برای کلمات کلیدی برای محتوای شما کمک می کند و در مورد شرکت های رقیب نیز ایده می دهد. در ادامه مثال، کلمه کلیدی “Air Conditioners” را جستجو می کنیم و از ویژگی Google Shopping استفاده می کنیم و این چیزی است که به دست می آوریم.

همه موضوعات مرتبط به ما یک ایده منصفانه در مورد رتبه بندی شرکت های رقیب مختلف A.C می دهد. همچنین به گزینه “Rising” در بالای کلمات کلیدی مرتبط توجه کنید. این گزینه “Rising” یک ابزار بسیار موثر برای SEO است، زیرا روندهای جدید آینده را نشان می دهد. تحقیق کامل در مورد کلمات کلیدی «در حال افزایش» به شدت به نویسندگان محتوا توصیه می شود، زیرا ممکن است شما را به یک موضوع پرطرفدار هدایت کنند و موقعیت اول را در صفحه جستجوی Google کسب کنند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا