هاست پرسرعت
بازی

آنچه از انیمیشن Pinocchio می‌دانیم | داستان، بازیگران + تاریخ اکران

آنچه از انیمیشن Pinocchio می‌دانیم | داستان، بازیگران + تاریخ اکران

انیمیشن Pinocchio جدیدترین ساخته گیرمو دل تورو است که این داستان برجسته و جذاب را به روشی متفاوت بازگو می‌کند.

سال ۲۰۲۲ میلادی برای شخصیت پینوکیو بسیار خاص و جذاب به نظر می‌رسد. در سال جاری میلادی قرار است دو اقتباس تازه از این داستان کلاسیک شیرین و جالب‌توجه پخش شوند. اولین اقتباس، فیلمی لایو اکشن از کمپانی دیزنی است که در ماه سپتامبر اکران می‌شود و دیگری انیمیشن پینوکیو (Pinocchio) نام دارد که کاملا متفاوت خواهد بود.

انیمیشن «پینوکیو» قرار است اثری در سبک استاپ موشن باشد که در ادامه به معرفی تمام آنچه از این فیلم می‌دانیم همچون صداپیشه‌ها، کاراکترها، داستان، کارگردان و تاریخ پخش آن می‌پردازیم. همراه با ما باشید.

کارگردان انیمیشن Pinocchio

انیمیشن پینوکیو (Pinocchio)

گیرمو دل تورو (Guillermo del Toro) که در زمینه ساخت آثار ترسناک و فانتزی مهارت بسیار زیادی دارد، کارگردان این انیمیشن استاپ موشن است. انیمیشن «پینوکیو» قرار است برداشتی تاریک‌تر از داستان این عروسک را روایت کند که رویای تبدیل شدن به پسری واقعی را در سر دارد.

اتفاقات این انیمیشن در دهه ۳۰ میلادی ایتالیای فاشیستی رخ می‌دهد و به نظر می‌رسد که گیرمو دل تورو به خوبی از ریشه‌های ایتالیایی این داستان برای فضاسازی آن استفاده کرده است. داستان این عروسک چوبی می‌تواند در مسیرهای مختلفی پیش برود ولی در هر صورت، این انیمیشن نسبت به انیمیشن اصلی محصول سال ۱۹۴۰ دیزنی بسیار تاریک‌تر خواهد بود.

داستان انیمیشن Pinocchio

انیمیشن پینوکیو (Pinocchio)

اتفاقات انیمیشن «پینوکیو» در دهه ۳۰ میلادی ایتالیا و به هنگام ظهور موسولینی جریان دارد و از همین مورد می‌توان تفاوت زیاد این اثر با انیمیشن اصلی را متوجه شد. کاراکتر پینوکیو از کتابی نوشته نویسنده ایتالیایی کارلو کولودی (Carlo Collodi) محصول سال ۱۸۸۳ میلادی سرچشمه می‌گیرد، پس رخ دادن اتفاقات در ایتالیا تازه نیست. اتفاقات انیمیشن اصلی محصول دیزنی نیز در ایتالیا جریان داشتند.

انیمیشن اصلی «پینوکیو» در سال ۱۹۴۰ میلادی و در اواخر جنگ جهانی دوم اکران شده بود اما اتفاقات آن و همچنین داستان اصلی در قرن بیستم میلادی و در روستای ایتالیایی کوچکی رخ می‌دادند. به همین دلیل فضای داستانی انیمیشن اصلی، فضایی جنگ‌زده نیست. گیرمو دل تورو به خاطر پیچش‌های تاریک و تلخ خود شناخته می‌شود و از همین رو اینکه او فضای انیمیشن جدید «پینوکیو» را در آستانه جنگ جهانی دوم شکل بدهد، دور از انتظار نخواهد بود.

با وجود اینکه اتفاقات این انیمیشن جدید نسبت به اثر اصلی در دوره زمانی متفاوتی رخ می‌دهد اما داستان کلی آن‌ها مشابه یکدیگر است. در این انیمیشن تازه، پینوکیو عروسکی است که آرزوی تبدیل شدن به پسری واقعی را دارد و برخلاف فیلم اصلی که پسر خوبی بود، شیطنت‌ها و نیرنگ‌های زیادی انجام می‌دهد. پینوکیو سعی دارد تا انتظارات پدر ژپتو را برآورده کند و در همین حین نیز به دنبال پیدا کردن هویت خودش است.

گیرمو دل تورو کاراکترهای مختلف آثار خود، حتی شخصیت‌های بد را به عنوان شخصیت‌هایی انسانی جلوه می‌دهد و با اینکه انیمیشن جدید «پینوکیو» داستانی تاریک‌تر را روایت خواهد کرد اما مطمئنا روی ذات انسانی شخصیت اصلی خود تمرکز می‌کند.

بازیگران انیمیشن Pinocchio

انیمیشن پینوکیو (Pinocchio)

گرگوری مان (Gregory Mann) در انیمیشن «پینوکیو» صداپیشگی شخصیت اصلی را در دست دارد. ستاره سریال اوبی وان کنوبی (Obi-Wan Kenobi) یعنی ایوان مک‌گرگور (Ewan McGregor) نیز صداپیشه شخصیت سباستین جی کریکت است که در انیمیشن اصلی با نام جیمینی کریکت شناخته می‌شد.

بازیگر فیلم‌های هری پاتر (Harry Potter) و سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones) یعنی دیوید بردلی (David Bradley) در نقش پدر ژپتو و تیلدا سوئینتون (Tilda Swinton) در نقش فرشته مهربان که آرزوی پینوکیو را برآورده می‌کند،‌ در این انیمیشن حضور دارند.

کریستوف والتز (Christoph Waltz) در نقش روباه مکار، ران پرلمن (Ron Perlman) در نقش پودستا و کیت بلانشت (Cate Blanchett) در نقش میمونی به نام اسپزاتورا از جمله دیگر صداپیشه‌های انیمیشن «پینوکیو» هستند. تیم بلیک نلسون (Tim Blake Nelson) نیز صداپیشگی شخصیت شرور انیمیشن به نام کوچمن یا مربی را برعهده دارد.

بازیگر سریال چیزهای عجیب (Stranger Things) یعنی فین ولفهارد (Finn Wolfhard) نقش لمپویک را صداپیشگی می‌کند که یکی از دوستانی پینوکیو است. جان تورتورو (John Turturro) در نقش مستر چری و برن گورمن (Burn Gorman) در نقش کارابانیره نیز در این انیمیشن حضور دارند.

تاریخ پخش انیمیشن Pinocchio

انیمیشن «پینوکیو» قرار است در ماه دسامبر سال ۲۰۲۲ میلادی (آذر ماه ۱۴۰۱) روی سرویس آنلاین نتفلیکس پخش شود. این تاریخ به گونه‌ای انتخاب شده که این انیمیشن با فیلم لایو اکشن «پینوکیو» دیزنی که در ماه سپتامبر اکران می‌شود، تداخلی نداشته باشد.

منبع: movieweb

DARKSIRENJonah hexmeysamb

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا