هاست پرسرعت
فناوری

آنچه در مورد سیستم عامل جدید اسنوا می‌دانیم

آنچه در مورد سیستم عامل جدید اسنوا می‌دانیم

از آنجایی که کاربران در سراسر جهان زمان بیشتری را در خانه می‌گذرانند، لذت بردن از سرگرمی‌های خانگی با کیفیت بالا به یک امر ضروری تبدیل شده است. تلویزیون‌های هوشمند اسنوا با درک این موضوع که این روزها کاربران باید کارهای بیشتری را با تلویزیون‌های خود انجام دهند، به کاربران این امکان را می‌دهد که از محتوای ویدیویی مورد علاقه خود لذت برده، اخبار و اطلاعات هوشمندانه‌ای را دریافت کرده، بازی کنند و تعاملی به «زبان فارسی» داشته باشند.

راز پنهان چنین مواردی برای تلویزیون‌های هوشمند اسنوا، سیستم عامل جدید آن است. این سیستم عامل یک نسخه سفارشی شده از اندروید است که حداکثر سازگاری را با سخت افزار آن دارد. این سیستم عامل جدید به زودی کاربردهای بیشتری پیدا می‌کند و علاوه بر تلویزیون، در حال توسعه به سمت تبدیل شدن به بخش‌هایی از هاب هوشمند لوازم خانگی خواهد شد که اسنوا در این مدت سرمایه‌گذاری‌های زیادی روی آن انجام داده است و حتی آزمایشگاه IoT برای آن تاسیس کرده است.

در حال حاضر اسنوا یکی از بازیگران اصلی بازار ایران است و سیستم عامل جدید اسنوا قدمی محسوس در راستای ارزش‌های کاربر محور اسنوا یعنی «لذت بردن از یک سبک زندگی ایرانی» را در بر می‌گیرد و این شرکت قرار است تجربه جدید را از طریق همکاری در زمینه‌های مختلف از جمله ویدیو، اخبار و بازی گسترش دهد. این سیستم عامل روی تلویزیون‌های 43 اینچ به بالای اسنوا با رده تولید از تابستان گذشته قرار دارد و برخی از سری‌های تلویزیون های پیش از آن تاریخ نیز ممکن است به روزرسانی شوند. پس اگر یک تلویزیون4K  اسنوا دارید، به احتمال زیاد در حال کار با این سیستم جدید هستید.

برخی از ویژگی‌های این سیستم عامل جدید به شرح زیر هستند:

  • سرویس نمایش فیلم و سریال های خانگی که در حال حاضر در همکاری مشترک با نماوا صورت می‌گیرد و دارای اشتراک رایگان 1 ماهه برای خریداران است. پورت‌های کابلی و وایرلس آن تضمین خواهند کرد که ارتباطی قوی با روترهای خانگی برقرار کنند و کیفیتی بالا از تصاویر را به نمایش بگذارند.
  • تعامل با تلویزیون به صورت فارسی در قالب فرمان‌های صوتی را می‌توان گفت هسته اصلی این سیستم جدید به شمار می رود. فرمان‌هایی از وضعیت آب و هوا تا یافتن فیلمی با ژانر و بازیگری خاص.
  • اخبار و اطلاعات طبقه‌بندی شده و در دسترس همیشگی از منابع بسیار زیاد که با هوش مصنوعی طبقه‌بندی و برچسب‌گذاری شده‌اند.
  • اپلیکیشن‌های اختصاصی که البته همچنان بسیار محدود هستند. اما این شرکت اعلام کرده به زودی از همکاری توسعه دهندگانی که تمایل دارند اپلیکیشن‌های خود را برای این سیستم منتشر کنند، در این بخش استفاده خواهد کرد.
  • لانچرهای متفاوت برای شخصی‌سازی تجربه کار با تلویزیون

این اولین تجربه اسنوا در مسیر نرم افزارهای اختصاصی در محصولات خود است و می‌تواند بخشی از استراتژی باشد که اسنوا در حیطه توسعه تجربه کاربری خود دنبال می‌کند. این سیستم با سرمایه‌گذاری در استارتاپی به نام «هوما» متولد شد و باید دید چه برنامه‌ای برای توسعه آن در نظر گرفته شده است. از سوی دیگر اسنوا می‌تواند وارد بازاری جدید شود. در حالی که سیستم عامل جدید بستری اختصاصی برای مخاطبان را شامل خواهد شد، همچنان مشخص نیست که آیا اسنوا می‌خواهد خود به عنوان سرویس دهنده در این سیستم عامل سرمایه‌گذاری کند و یا تامین اطلاعات آن را بر عهده مجموعه‌های دیگری خواهد گذاشت.

حتما بخوانید :

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا