هاست پرسرعت
خودرو

آکورا و استون مارتین قهرمان دیتونا ۲۴ ساعته؛ ناکامی برای فراری و پورشه

آکورا و استون مارتین قهرمان دیتونا ۲۴ ساعته؛ ناکامی برای فراری و پورشه

در حضور کادیلاک و پورشه، تیم آکورا توانست مقام نخست مسابقه‌ی ۲۴ ساعته در دیتونا را کسب کند. استون مارتین نیز به قهرمانی کلاس GTD رسید.

در تقویم مسابقات رانندگی استقامت WEC، سه رقابت شامل ۲۴ ساعته لمان، ۲۴ ساعته دیتونا و ۱۲ ساعته سبرینگ امریکا، اهمیت بیشتری نسبت به دیگران دارند. رقابت ۲۴ ساعته در دیتونا از سال ۱۹۶۶ برگزار می‌شود. طی ۳۰ سال اخیر، شرکت رولکس حامی مالی اصلی باقی مانده و نام مسابقات Rolex 24 At Daytona است.  هر دور پیست دیتونا، ۵.۷۳ کیلومتر را شامل می‌شود و تیم برنده مسافتی حدود ۴۵۰۰ کیلومتر را طی می‌کند.

پیست دیتونا

تیم‌ها در چهار کلاس رقابت می‌کنند. بالاترین سرعت و بهترین زمان‌گیری، به گروه GTP تعلق دارد. کلاس‌های LMP2 و LMP3 و GTD نیز رده‌های بعدی هستند.

کادیلاک دیتونا
خودروی کادیلاک در کلاس GTP دیتونا

آکورا برای سومین سال پیاپی، قهرمانی دیتونا ۲۴ را جشن گرفت. جالب‌تر اینکه رتبه‌ی دوم نیز به دیگر خودروی آکورا رسید. کادیلاک توانست جایگاه سوم و چهارم و پنجم را کسب کند.  خودرویی از بی‌ام‌و در کلاس GTP نیز به جایگاه ارزشمند ششم رسید.

آکورا دیتونا

در کمال ناباوری، پورشه نتوانست عنوانی بهتر از چهاردهم کسب کند. هفت خودرو از کلاس LMP2 عملکرد بهتری نسبت به پورشه ۹۳۶ کلاس GTP داشتند که اتفاقی کم‌سابقه محسوب می‌شود.

در کلاس LMP2، هفت خودروی اورکا (Oreca)  از تیم‌های مختلف، بهترین عملکرد را داشتند. تیم آلمانی پروتون کامپتیشن به قهرمانی LMP2 رسید. خودروهای اورکا همگی از پیشرانه‌ی ۴/۲ لیتر V8 تنفس طبیعی ساخت شرکت گیبسون انگلیس استفاده کردند.

استون مارتین دیتونا

رقابت نزدیک گروه LMP3 و GTD منجر به موفقیت تیم کانادایی آوا (AWA) با خودروی مجهز به پیشرانه‌ی نیسان از کلاس LMP3 شد. با اختلافی اندک، استون مارتین توانست مقام شانزدهم کلی و رتبه‌ی نخست GTD را کسب کند.

مرسدس بنز دیتونا

برخلاف انتظار،فراری، پورشه، مکلارن و لامبورگینی و شورولت کوروت نتوانستند عملکردی بهتر از استون مارتین و مرسدس بنز در کلاس GTD داشته باشند. مقام دوم این گروه به تیم امریکایی Weather Tech با خودروی مرسدس AMG GT3 رسید و عنوان سوم و چهارم، در اختیار استون مارتین و شوروت کوروت قرار گرفت.

لکسوس RC F GT3

لکسوس RC F GT3،  به جایگاه ارزشمند بیستم کلی و مقام پنجم گروه GTD رسید. بعد از این خودرو به ترتیب، مکلارن ۷۲۰، آکورا NSX، لامبورگینی هوراکان، پورشه ۹۱۱ ، بی‌ام‌و M4 و فراری ۲۹۶ مسابقه را به اتمام رساندند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا