آکورا پرفورمنس الکتریک ویژن کانسپت معرفی شد؛ پیش‌نمایشی از NSX برقی؟

آکورا پرفورمنس الکتریک ویژن کانسپت معرفی شد؛ پیش‌نمایشی از NSX برقی؟

آکورا با معرفی خودروی جدید ZDX اولین قدم مهم در زمینه برقی سازی محصولاتش را برداشت اما معرفی کانسپت پرفورمنس الکتریک ویژن را می‌توان خبر هیجان‌انگیزتری دانست.

ژاپنی‌ها در هفته خودرویی مونتری کانسپت آکورا پرفورمنس الکتریک ویژن را معرفی کرده‌اند که می‌تواند پیش‌نمایشی از یک محصول برقی و اسپرت در آینده باشد. خودروی موردبحث ما را به یاد NSX می‌اندازد، خودرویی که دیگر تولید نخواهد شد. نمای جلوی کانسپت یاد شده به چراغ‌های نازک و عمودی مجهز شده است و تقریباً مشابه آرایشی است که در خودروی مسابقه‌ای ایمسا می‌بینیم. همچنین یک نوار نورانی نیز وجود دارد که در دماغه خودنمایی می‌کند. به این ترکیب باید لوگوی نورانی آکورا را نیز اضافه کنیم که همگی رنگ سبز فلورسنت را منتشر می‌سازند.

یکی از مدیران این خودروساز ژاپنی می‌گوید:

تیم طراحی ما در لس‌آنجلس آینده محصولات پرفورمنس آکورا در عصر برقی سازی را تجسم کرده است. این کانسپت جدیدترین طرح ما از یک خودروی پرفورمنس و تمام برقی است و باعث می‌شود تمامی اعضای تیم طراحی به دنبال جابجا کردن مرزها باشند. ما می‌خواهیم با کانسپت پرفورمنس الکتریک ویژن هیجان خود را با طرفداران به اشتراک بگذاریم

آکورا می‌گوید خودروی موردبحث نیم‌نگاهی به یک خودروی اسپرت و برقی در آینده دارد. البته ژاپنی‌ها اخبار موجود درباره معرفی یا عدم معرفی نسخه تولیدی آن را تائید نکرده‌اند و هنوز جزئیاتی از قدرت و پرفورمنس کانسپت در دست نیست. برند لوکس هوندا به دنبال گسترش سبد محصولات برقی و اسپرت خود خواهد بود و در اولین قدم مدل ZDX تایپ S را با ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد. آکورا امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ سالانه ۳۰۰ هزار خودروی برقی به فروش برساند و بخش اعظم محصولات فروخته شده نیز از نوع تایپ S باشند. کانسپت آکورا پرفورمنس الکتریک ویژن می‌تواند جایگزینی عالی برای NSX باشد. برای یادآوری باید گفت NSX از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو با ۵۲۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کرد و قدرت نسخه نهایی تایپ S آن به ۶۰۰ اسب بخار رسید. بی‌شک محصولات اسپرت و برقی آکورا در آینده باید قدرتی بالاتر از ارقام یاد شده داشته باشند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۷ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل