هاست پرسرعت
خودرو

آیا بی ام و باید به مسابقات فرمول یک بازگردد؟

آیا بی ام و باید به مسابقات فرمول یک بازگردد؟

بی‌ام‌و از سال ۲۰۰۹ تاکنون در مسابقات فرمول یک حضور نداشته اما با ورود برخی رقبای صاحب‌نام به این رشته پرطرفدار ورزشی به نظر می‌رسد طرفداران بی‌ام‌و نیز خواهان حضور در چنین رقابت‌هایی هستند.

همان‌طور که گفتیم باواریایی ها از سال ۲۰۰۹ و پس از پایان یافتن همکاری با تیم فرمول یک سائوبر از مسابقات کنار کشیدند. البته طرفداران بی‌ام‌و همواره امیدوار به بازگشت بوده‌اند اما علیرغم درخواست‌های بی‌شمار ثبت شده، بی‌ام‌و تعهد خود به دیگر رشته‌های موتور اسپرت را حفظ کرده است؛ اما آیا چنین تصمیمی باید تغییر یابد؟ آیا بی‌ام‌و باید دوباره راهی فرمول یک شود، مخصوصاً اینکه تا سال ۲۰۲۶ شاهد تغییراتی وسیع در آن خواهیم بود.

آیا بی ام و باید به مسابقات فرمول یک بازگردد؟

در سال ۲۰۲۶ شاهد فرمول یک بسیار متفاوتی نسبت به امروز خواهیم بود. در آغاز باید گفت قوای محرکه متفاوتی نسبت به نمونه‌های کنونی بکار گرفته خواهند شد و پیشرانه‌های هیبریدی و سوخت‌های پایدار نقش پررنگ‌تری خواهند داشت؛ بنابراین وقتی بحث تکنولوژی‌های جایگزین به میان آید مسابقات دل‌چسب‌تر خواهد شد. البته رشته‌های دیگر موتور اسپرت با استفاده از قوای محرکه هیبریدی و برقی نیز برگزار می‌شوند اما هیچ‌یک از آن‌ها پرستیژ فرمول یک را ندارند؛ و از آنجایی که بی‌ام‌و به دنبال معرفی تکنولوژی برقی در سال‌های پیش روست، داشتن تکنولوژی هیبریدی در فرمول یک می‌تواند وجهه برند را بهبود بخشد. همین موضوع به معنی بالا رفتن اعتبار خودروهای هیبریدی و برقی تولیدی بی‌ام‌و خواهد بود.

آیا بی ام و باید به مسابقات فرمول یک بازگردد؟

یکی دیگر از دلایلی که شاید بی‌ام‌و را به حضور مجدد در فرمول یک ترغیب کند بازگشت رقبا به صحنه است. برای سال ۲۰۲۶ شرکت‌هایی همچون آئودی، پورشه، فورد و حتی کادیلاک اعلام آمادگی کرده‌اند. آئودی و پورشه گفته‌اند در سال ۲۰۲۶ راهی فرمول یک می‌شوند و آئودی حتی با همکار قبلی بی‌ام‌و یعنی سائوبر شریک خواهد شد. فورد نیز اعلام کرده به عنوان تأمین‌کننده تکنولوژی برقی تیم ردبول وارد میدان می‌شود و اگرچه هنوز قرارداد کادیلاک نهایی نشده اما این شرکت نیز می‌تواند در قالب یک تیم فرمول یک اعلام حضور کند. با حضور بسیاری از رقبای اصلی بی‌ام‌و در فرمول یک که توجه زیادی را به خود جلب می‌کنند، باواریایی ها شاید به بازگشت دوباره به فرمول یک متقاعد شوند. قطعاً چنین کاری باعث خوشحالی طرفداران و افزایش جذابیت پرطرفدارترین رشته موتور اسپرت خواهد شد. واضح است که تماشای شاخ‌به‌شاخ بی‌ام‌و با شرکتی همچون مرسدس می‌تواند جزو جذاب‌ترین لحظات تاریخ موتور اسپرت باشد.

آیا بی ام و باید به مسابقات فرمول یک بازگردد؟

البته ژرمن ها برای بازگشت به فرمول یک مجبور نیستند در قامت یک تیم وارد گود شوند. این شرکت می‌تواند تأمین‌کننده پیشرانه باشد، نقشی که قبلاً برای سائوبر و ویلیامز ایفا کرده است. قوای محرکه خودروهای فرمول یک در سال ۲۰۲۶ نیازمند پیشرانه برقی بزرگ و نمونه درون‌سوز خواهند بود و بی‌ام‌و می‌تواند یک یا هر دو آن‌ها را تأمین کند تا به این ترتیب تکنولوژی هیبریدی خود را به رخ رقبا بکشد. سؤالی که پیش می‌آید این است: آیا بی‌ام‌و باید در سال‌های آینده دوباره به فرمول یک بازگردد؟ بله حتماً. بی‌ام‌و چندین تیم موفق در موتور اسپرت داشته اما رشته‌های موردبحث از نظر جذابیت به پای فرمول یک نمی‌رسند. فرمول یک همواره بزرگ‌ترین رشته موتور اسپرت در دنیا بوده و به نظر می‌رسد در آینده جذاب‌تر نیز خواهد بود. با حضور مرسدس، آئودی، پورشه، فورد و شاید کادیلاک در فرمول یک، بی‌ام‌و می‌تواند تکمیل کننده جمع خوبان باشد. امیدواریم چنین اتفاقی رخ داده و سرانجام شاهد حضور مجدد باواریایی ها در فرمول یک باشیم…

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۳۰ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا