هاست پرسرعت
خودرو

آیا تولید خودروهای برقی موجب کمبود دارو خواهد شد؟

آیا تولید خودروهای برقی موجب کمبود دارو خواهد شد؟

تقاضای مردم برای خودروهای برقی و نیاز زیاد این محصولات تازه‌وارد به باتری به‌زودی می‌تواند تاثیر مهمی روی صنعت دارو داشته باشد!

باوجود اینکه اخبار از کاهش تقاضا نسبت‌به تولیدات خودروسازان برقی نوپا حکایت دارد اما روند رشد فروش این خودروها نسبت‌به قبل همچنان روندی صعودی را طی می‌کند. همه می‌دانند که صنعت خودروهای برقی وابستگی شدیدی به عنصر لیتیوم دارد که بخش اصلی باتری‌های آنها را تامین می‌کند.

آیا تولید خودروهای برقی موجب کمبود دارو خواهد شد؟

گزارش تازه «نیکی آسیا» می‌گوید که لیتیوم کربنات که به‌عنوان یک داروی مهم و حیاتی برای درمان اختلال دوقطبی شناخته می‌شود، به‌زودی با کمبود مواد اولیه و افزایش قیمت روبه‌رو خواهد شد. این گزارش که به بحران محتمل در ژاپن پرداخته است می‌گوید که این فشار از طریق صنعت خودرو اعمال می‌شود.

لیتیوم یکی از مهم‌ترین عناصری است که در تولید باتری خودروهای برقی استفاده می‌شود. منابع لیتیوم جهانی هنوز فاصله زیادی تا به اتمام رسیدن دارد اما همچنان محدود است. با افزایش نرخ خرید این محصولات تقاضای آن‌ها بیشتر از منابع قابل‌تامین خواهد بود. سخنگوی شرکت ژاپنی «میتسوبیشی تانابه فراما»، یک داروساز متصل به خودروسازی میتسوبیشی، به رسانه نیکی آسیا گفته که برنامه دارد تا به‌خاطر دشواری تهیه مواد اولیه و قیمت‌های بالارونده ناشی از درخواست بالای لیتیوم، تولید و توزیع قرص‌های لیتیوم کربنات را قطع کند.

آیا تولید خودروهای برقی موجب کمبود دارو خواهد شد؟

مدیریت مواد روان‌درمانی دولت استرالیا هم کمبود یک شاخه از قرص‌های لیتیوم کربنات را در بین ماه‌های ژولای و آگوست سال جاری میلادی گزارش کرده است. قیمت لیتیوم از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به‌شدت افزایش داشت و سپس کاهشی محدود را تجربه کرد. این تجربه بازار باعث شد تا خودروسازان درحد  توان خود لیتیوم خریداری کنند تا تولید خودروهای پیش رویشان را تضمین کنند. «ایچیرو فوجیکاوا»، مدیر مجمع تجار داروساز ژاپن، به نیکی آسیا می‌گوید:

خریداران برخی مواد دارویی در حوزه ما ممکن است خرید را با قیمت بهتری به مصرف‌کنندگان صنعتی ببازند. صنعت دارو استانداردهای بالایی دارد اما حجم زیادی را خریداری نمی‌کند.

با وجود اینکه آمریکای جنوبی بزرگ‌ترین ذخایر لیتیوم را در خود جای داده است اما معادن استرالیایی بیشترین حجم لیتیوم را هر ساله روانه بازار می‌کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا