هاست پرسرعت
خودرو

آیا تولید پژو ۲۰۶ ایران‌خودرو متوقف می‌شود؟ احتمال عرضه ۲۰۷ با داشبورد ۲۰۶!

آیا تولید پژو ۲۰۶ ایران‌خودرو متوقف می‌شود؟ احتمال عرضه ۲۰۷ با داشبورد ۲۰۶!

پس از ۲۱ سال حضور پر فراز و نشیب در بازار ایران، ظاهرا ایران‌خودرو  برای توقف تولید پژو ۲۰۶ آماده می‌شود.

امروز خبری مهم در پایگاه اطلاع‌رسانی ایران‌خودرو ایکوپرس و رسانه‌های داخلی منتشر شد که از خاتمه تولید هاچبک محبوب پژو ۲۰۶ در ایران‌خودرو خبر می‌داد. اگرچه خبر موردبحث از خروجی خبرگزاری ایکوپرس ایران‌خودرو حذف شده اما احتمال دارد در آینده نزدیک و با اتمام تعهدات قبلی ایران‌خودرو شاهد وداع ۲۰۶ با بازار باشیم. به گزارش خبرگزاری تسنیم، در راستای سیاست گروه صنعتی ایران‌خودرو مبنی بر توسعه محصولات و عرضه محصولات جدید و به‌روز، خودروی پژو ۲۰۶ از مدار تولید خارج خواهد شد.

با توجه به راهبرد گروه صنعتی ایران‌خودرو در طرح تحول کیفیت محصولات که از بهمن‌ماه سال گذشته تدوین شده و در حال اجراست و در راستای عمل به فرامین هشت ماده‌ای رئیس‌جمهور، توقف تولید محصولات قدیمی و جایگزینی آن‌ها با خودروهای به‌روز و جدید در دستور کار این خودروساز قرار دارد تا رضایتمندی مشتریان افزایش یابد. بر همین اساس، در سال جاری دو خودروی سمند و پژو ۴۰۵ از خط تولید خارج شد و این بار محصول پژو ۲۰۶ در آستانه توقف تولید قرار دارد. به این ترتیب، این محصول که در زمره محصولات پرطرفدار ایران‌خودرو قرار دارد، در اسفندماه امسال و پس از تحقق تعهدات به مشتریان از خط تولید خارج می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، دو خودروی پژو ۲۰۷ مجهز به موتور TU3 و محصول پروژه TF21 که در سال آینده به تولید انبوه می‌رسند، جایگزین ۲۰۶ خواهند شد. گفتنی است، گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای اجرای طرح تحول کیفیت محصولات، در سال جاری در بخش سواری از دو محصول جدید رونمایی کرده که طبق برنامه در سال آینده به مرحله تولید انبوه خواهند رسید و همچنین محصولات فعلی را توسعه و بهبود بخشیده است.

احتمال عرضه پژو ۲۰۷ با داشبورد ۲۰۶!

نکته عجیب آنکه با نگاهی به سایت ایران‌خودرو می‌توانید شاهد خودرویی با نام پژو ۲۰۷ تیپ ۵ باشید که از داشبورد و جزئیات دکوراتیو مشابه ۲۰۶ استفاده می‌کند! به عبارت دیگر ممکن است در آینده خودروی ۲۰۷ با طراحی داخلی ۲۰۶ تولید شود که آن‌هم از عجایب روزگار خواهد بود. همچنین باید گفت همگام با انتشار خبر پایان تولید ۲۰۶ در ایران‌خودرو شاهد افزایش قیمت آن در بازار هستیم به‌گونه‌ای که نمونه‌های صفرکیلومتر آن در حال حاضر قیمتی حدود ۴۷۵ میلیون تومان دارند.

مقالات مرتبط:

به دلیل محدودیت بر واردات، پژو ۲۰۶ یکی از محبوب‌ترین هاچبک های بازار به ایران به شمار می‌رود که باوجود افزایش قیمت و کاهش کیفیت آن در سال‌های اخیر همچنان با تقاضای بالا مواجه است. این خودرو از اوایل دهه هشتاد شمسی در کشورمان در حال تولید است و شاید بتوان آن را از معدود محصولات به‌روز شرکت ایران‌خودرو در زمان عرضه‌اش برشمرد. پژو ۲۰۶ در سرزمین مادری خود، یعنی فرانسه، به‌طور رسمی در تاریخ ۱۰ سپتامبر سال ۱۹۹۸ میلادی، متولد شد و تا سال ۲۰۱۰ میلادی هم در مدار تولید بود. البته با احتساب زمان تولید مدل ۲۰۶+، این تاریخ تا دو سال دیگر هم ادامه یافت که در جای خود یک رکورد به‌حساب می‌آید و دلیل اصلی این امر را هم تنها می‌توان در میزان فروش بالای آن جستجو نمود، امری که حتی تا آخرین روزهای حیاتش، کمابیش برقرار بود.

طراح نسخه معمولی پژو ۲۰۶، شخصی به نام ژرارد والتر (GéRARD WALTR) بود و منصفانه باید گفت که نامبرده در زمان خود یک شاهکار را خلق نمود، خودرویی که به لحاظ رعایت اصول زیبایی و آئرودینامیک، در آن دوره واقعاً کم‌نظیر بود و حتی با گران‌تر از خود نیز رقابت می‌کرد، فقط کافی است که طرح پژو ۲۰۶ را با خیل رقبای محافظه‌کار و یا حتی زشت! ژاپنی، کره‌ای، آلمانی‌اش در آن ایام قیاس نماییم تا این مطلب را بهتر درک کنیم. در ایران ما نیز، تب خرید ۲۰۶ در اوایل تولیدش بسیار شدید بود و این خودرو نقل هر محفل و مجلسی بود و تملک آن، ثروت و مکنت صاحبانش را بازتاب می‌داد. برای آشنایی با انواع تیپ‌های پژو ۲۰۶ می‌توانید مطلب زیر را مطالعه فرمایید.

معرفی انواع تیپ های پژو ۲۰۶ + جدول مقایسه

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۲۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا