هاست پرسرعت
خودرو

آیا کوروت ZR1 نسل C4 در درگ حریف فورد رپتور R می‌شود؟

آیا کوروت ZR1 نسل C4 در درگ حریف فورد رپتور R می‌شود؟

در این درگ، کوروت C4 ZR1 متعلق به دههٔ ۹۰ با ۳۷۵ اسب بخار قدرت در برابر فورد رپتور R با ۷۰۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است.

شورلت کوروت ZR1 C4 یک تغییردهندهٔ بازی برای این سوپرکار آمریکایی بود. این یکی از مهم‌ترین کوروت‌های تاریخ بود و دلایل خوبی برای این عنوان داشت. این خودرویی بود که فراری‌ها و پورشه‌ها را مغلوب کرد، رکورد سرعت استقامتی را شکست (میانگین سرعت ۲۸۳ کیلومتر بر ساعت در ۲۴ ساعت)، ظرف تنها ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید و به حداکثر سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کرد. این اعداد امروزه چشمگیر نیستند اما در آن زمان قطعاً برای کتاب رکوردها بودند.

آیا کوروت ZR1 نسل C4 در درگ حریف فورد رپتور R می‌شود؟

علاوه بر این، C4 ZR1 اولین کوروتی بود که بیش از یک میل بادامک داشت زیرا این خودرو از پیشرانه‌ای با چهار میل بادامک در بالا و ۳۲ سوپاپ استفاده می‌کرد. این ویژگی‌های C4 ZR1 را به یک شگفتی تکنولوژی تبدیل کرده بودند که میراث آن حتی هنوز هم بر خودروهای پرفورمنس امروزی تأثیر دارد؛ اما این ZR1 قدیمی در برابر سوپر پیکاپ‌های امروزی چطور عمل خواهد کرد؟ The Fast Lane Cars با قرار دادن این سوپرکار دهه نودی در برابر فورد F150 رپتور R قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد. آیا این خودروی اسپرت کلاسیک می‌تواند یکی از جدیدترین و قوی‌ترین محصولات تاریخ فورد را مغلوب کند؟

آیا کوروت ZR1 نسل C4 در درگ حریف فورد رپتور R می‌شود؟

روی کاغذ تفاوت‌های بزرگی بین این دو ماشین وجود دارد. زیر کاپوت کشیدهٔ ZR1 یک موتور ۵.۷ لیتری V8 آلومینیومی با مهندسی لوتوس قرار گرفته است که ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. از سوی دیگر، رپتور R از یک موتور ۵.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که اختلاف بسیار زیادی با رقیب سالخوردهٔ خود دارد ولی بااین‌حال، وزن رپتور دو برابر کوروت C4 است که در مسابقهٔ درگ عامل بسیار مهمی خواهد بود.

آیا کوروت ZR1 نسل C4 در درگ حریف فورد رپتور R می‌شود؟

با در نظر گرفتن همهٔ این موارد، آیا کوروت کلاسیک می‌تواند همپای جدیدترین سوپر پیکاپ فورد پیش برود؟ آیا نتیجهٔ مسابقه در درگ‌های رولینگ و از حالت سکون یکسان خواهد بود؟ پاسخ این سؤالات را در ویدئوی زیر ببینید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۹ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا