هاست پرسرعت
بازی

آینده فیلم‌های دی‌سی در گرو انتخاب مدیر جدید استودیو

آینده فیلم‌های دی‌سی در گرو انتخاب مدیر جدید استودیو

مشکلات دنیای سینمایی دی‌سی تمامی ندارند و مدیر آینده استودیو دی‌سی نیز باید با این مشکلات بزرگ مواجه شود.

کمپانی برادران و رئیس تازه آن یعنی دیوید زاسلاو (David Zaslav) به دنبال آن است تا شخصی همانند کوین فایگی (Kevin Feige) در دنیای سینمایی مارول را برای مدیریت فیلم‌های دی‌سی پیدا کند تا بدین ترتیب بتواند انجسام بهتری به دنیای سینمایی دی‌سی بدهد و آثار موفقی را خلق کند.

مدیریت کوین فایگی و نظارت او بر تمام فیلم‌های دنیای سینمایی مارول از سال ۲۰۰۶ میلادی و همچنین سریال‌های این استودیو از سال ۲۰۱۸ میلادی سبب شده تا کمپانی مارول در گیشه بیش از ۲۵ میلیارد دلار درآمد برای کمپانی دیزنی به همراه داشته باشد. از سوی دیگر، سریال‌های مارول کمک شایانی به پیشرفت سرویس آنلاین دیزنی پلاس کرده‌اند و باعث شدند تا کاربران این سرویس آنلاین در سراسر جهان از مرز ۱۵۲ میلیون نفر فراتر بروند.

دن لین (Dan Lin) تهیه‌کننده انیمیشن لگو بتمن (The Lego Batman) یکی از گزینه‌های مد نظر کمپانی برادران وارنر برای مدیریت استودیو دی‌سی است. در کنار او نیز اما واتس (Emma Watts) گزینه احتمالی دیگر است. هر دوی آن‌ها از جمله افراد برجسته در هالیوود به شمار می‌روند که مطمئنا می‌توانند کمک شایانی به دنیای سینمایی بکنند.

کوین فایگی در دنیای سینمایی مارول از همان ابتدا سکان را در دست داشته و با صبر و زمان کافی و همچنین هزینه‌های معقول توانسته این دنیای سینمایی را بر طبق نظرات خودش شکل بدهد اما مدیر آینده دی‌سی این شرایط را نخواهد داشت.

در حقیقت، فردی که انتخاب می‌شود با مشکلات بسیار فراوان روبه‌رو خواهد بود و فشار زیادی برای خلق آثاری برجسته و قادر به رقابت با آثار مارول را احساس خواهد کرد. در ادامه به بررسی چند مورد از این مشکلات بر سر راه مدیر آینده دنیای سینمایی دی‌سی خواهیم پرداخت.

پیامدهای ناشی از کنسل شدن فیلم Batgirl

فیلم Batgirl

کنسل شدن فیلم بت‌گرل (Batgirl) احتمالا از نظر مالی منطقی به نظر می‌رسد. ساخت فیلم برای سرویس‌های آنلاین هزینه مشخصی دارند و بودجه ۹۰ میلیون دلاری برای این فیلم بیش از حد بوده و توجیه اقتصادی نداشته است. از سوی دیگر، بنابر گفته‌ها، این فیلم به حد کافی خوب نبوده که بتوان با هزینه‌های بیشتر آن را روی پرده سینماها اکران کرد.

همین نیز سبب شد تا مدیر کمپانی برادران وارنر اقدام به کنسل کردن این فیلم بکند تا جلوی ضرر بیشتر را بگیرد. با اینکه این اقدام او از لحاظ مالی قابل توجیه است اما نباید فراموش کرد که فیلم‎‌ها و دنیاهای سینمایی موفق را نه حساب‌داران بلکه فیلم‌سازان برجسته می‌سازند.

کارگردان‌ها، نویسنده‌ها و همچنین بازیگران دنیای سینمایی دی‌سی ممکن است چندان از اقدامات سران کمپانی برادران وارنر رضایت نداشته باشند و مدیر آینده استودیو دی‌سی باید رابطه‌ش با فیلم‌سازان را بهبود ببخشد و به آن‌ها اطمینان بدهد که پروژه‌های آن‌ها به سرنوشت فیلم «بت‌گرل» دچار نخواهند شد.

تبلیغات

عدم ارتباط بین فیلم‌ها و سریال‌های دی‌سی

لیدی گاگا - فیلم Joker 2

پس از مدیریت جدید کمپانی برادران وارنر، تنها فیلم از دی‌سی که تاکنون چراغ سبز گرفته، فیلم جوکر: جنون مشترک (Joker: Folie à Deux) است. این فیلم دنباله‌ای برای فیلم قبلی به شمار می‌رود که توانسته فروشی بیش از ۱ میلیارد دلار داشته باشد. کارگردانی این فیلم تازه را تاد فیلیپس (Todd Phillips) در دست دارد و واکین فینیکس (Joaquin Phoenix) و لیدی گاگا (Lady Gaga) در آن بازی می‌کنند.

در همین حین، مت ریوز (Matt Reeves) در حال توسعه دنباله‌ای برای فیلم بتمن (The Batman) با بازی رابرت پتینسون (Robert Pattinson) است اما در حال حاضر ساخت این فیلم به صورت رسمی چراغ سبز نگرفته است. علاوه بر آن نیز سریال پنگوئن (Penguin) با بازی کالین فارل (Colin Farrell) به نویسندگی لورن لفرانک (Lauren LeFranc) در حال ساخت است.

جدای از این موارد، فصل دوم سریال پیس‌میکر (Peacemaker) در دست توسعه قرار دارد و جیمز گان (Peacemaker) نیز بار دیگر سکان ساخت این سریال را برعهده خواهد داشت. فصل‌های تازه سریال انیمیشنی هارلی کوئین (Harley Quinn) و سریال تایتان‌ها (Titans) و دوم پاترول (Doom Patrol) نیز در سال جاری میلادی روی سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس پخش خواهند شد.

نکته قابل تامل درباره این پروژه‌ها آن است که اکثر آن‌ها هیچ ارتباطی به دنیای سینمایی دی‌سی ندارند و هر کدام در دنیاهای متفاوتی جریان دارند. با این حال، مدیر فعلی استودیو دی‌سی یعنی والتر هامادا (Walter Hamada) سعی دارد تا بتواند اکثر پروژه‌ها را به یک دنیای سینمایی واحد بیاورد و این کار را با استفاده از مفهوم مولتی‌ورس و فیلم فلش (The Flash) انجام خواهد داد.

مشکلات متعدد فیلم The Flash

آیا بازیگر دیگری برای نقش فلش انتخاب می‌شود؟

فیلم فلش (The Flash) با بازی ازرا میلر (Ezra Miller) در نقش اصلی است. این بازیگر در ماه‌های اخیر مشکلات بسیار زیادی را برای خودش ایجاد کرده و به اتهاماتی همچون ضرب و شتم و سرقت روبه‌رو شده است. همین مشکلات نیز آینده فیلم «فلش» را در هاله‌ای از ابهام قرار دادند.

با این حال، ازرا میلر از رفتارهای نامناسب خود عذرخواهی کرده و مدیران کمپانی برادران وارنر نیز همچنان مصمم هستند تا فیلم «فلش» را در سال آینده میلادی روی پرده سینماها بیاورند اما بدون شک، این فیلم تحت تاثیر رفتارهای نامناسب ستاره آن قرار خواهد داشت.

گزارش‌های تازه حاکی از آن هستند که فیلم «فلش» با استفاده از مفهوم مولتی‎‌ورس و سفر در زمان، سعی خواهد کرد تا برخی از مشکلات موجود در آثار قبلی دنیای سینمایی دی‎‌سی را حذف کند و مسیر جدیدی را برای این دنیای سینمایی رقم بزند تا بهتر و منسجم‌تر باشد. با این حال، فعلا مشخص نیست که آن‌ها چطور قرار است این کار را انجام بدهند.

دنیای دی‌سی پس از فیلم فلش

فیلم Aquaman and the Lost Kingdom

فیلم آکوامن و پادشاهی گمشده (Aquaman and the Lost Kingdom) قرار بود قبل از فیلم «فلش» روی پرده سینماها اکران شود اما اکنون اکران آن به پس از این فیلم و به اواخر سال ۲۰۲۳ میلادی موکول شده است. این به معنای آن است که سازندگان باید تغییراتی در این فیلم ایجاد کنند تا مطابق با مسیر تازه دنیای سینمایی دی‌سی باشد.

فیلم «فلش» سعی در تصحیح مسیر دنیای سینمایی دی‌سی خواهد کرد و به همین دلیل نیز دو شخصیت بتمن با بازی بن افلک (Ben Affleck) و مایکل کیتون (Michael Keaton) در آن حضور خواهند داشت. البته اخیرا آشکار شده که این دو نفر در نقش بتمن در فیلم «آکوامن و پادشاهی گمشده» حضوری کوتاه دارند.

مدیر جدید دی‌سی در ابتدا باید بتمن اصلی دنیای سینمایی خود را پیدا کند و سپس، راهی برای بازگشت سوپرمن به این دنیای سینمایی بیابد. چندین سال از حضور هنری کویل (Henry Cavill) در نقش سوپرمن می‌گذرد و بهترین کار، بازگشت دوباره او به این نقش است.

با این حال، مدیران جدید دی‌سی راه دیگری نیز در پیش دارند. آن‌ها می‌توانند برای اولین بار سوپرمن سیاه‌پوست را معرفی کنند. پروژه «سوپرمن سیاه‌پوست» سال‌ها است در دست توسعه قرار دارد ولی پیشرفت چندانی نداشته است. باید منتظر ماند و دید که آینده شخصیت سوپرمن در دنیای سینمایی دی‌سی چگونه است.

جدا از مشکلات بالا، مدیر آینده دی‌سی باید به سرعت ساخت فیلم سوم واندر وومن (Wonder Woman) را شروع کند و بار دیگر گل گدوت (Gal Gadot) را برای بازی در این نقش به خدمت بگیرد.

سلسله مراتب کمپانی دی‌سی و برادران وارنر

آینده فیلم‌های دی‌سی در گرو انتخاب مدیر جدید استودیو

کمپانی دیزنی به کوین فایگی اعتماد زیادی کرده و مدیریت استودیو مارول را به طور کامل در اختیار او قرار داده است و تمام فیلم‌ها و سریال‌های مارول نیز تحت نظر او ساخته می‌شوند اما این موضوع در آثار دی‌سی دیده نمی‌شود.

تمام فیلم‌ها و سریال‌های دی‌سی باید به تایید سران کمپانی برادران وارنر و همچنین مدیران سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس برسند و این به معنای آن است که مدیر آینده استودیو دی‌سی آن آزادی و اختیار تام را ندارد و باید با سلسله مراتب زیادی دست و پنجه نرم کند. همین نیز سبب می‌شود تا دخالت‌های زیادی در آثار دی‌سی صورت بگیرند و مدیر استودیو نتواند به خوبی طرح و چشم‌انداز خود را اجرا کند.

جذب کردن دوباره طرفداران به دی‌سی

دنیای سینمایی دی‌سی

فیلم لیگ عدالت (Justice League) نتوانست توجه طرفداران را جلب کند و آن‌ها پس از آن به شدت خواهان پخش نسخه زک اسنایدر (Zack Snyder) از این فیلم شدند. کمپین‌های آنلاین سبب شد تا در نهایت، کمپانی برادران وارنر به این خواسته طرفداران تن بدهد و این فیلم را روی سرویس آنلاین اچ‌بی‌او مکس پخش کند.

با این حال، گزارش‌ها حاکی از آن هستند که سران کمپانی برادران وارنر پخش نسخه زک اسنایدر را یک اشتباه بزرگ می‎‌دانند چراکه سبب شده تا طرفداران راسخ‌تر شوند و در برابر سران کمپانی قرار بگیرند.

از همین رو، مدیر آینده دی‌سی باید بار دیگر اعتماد از دست رفته طرفداران نسبت به این استودیو را بدست بیاورد و با خلق فرنچایزهایی برجسته و جذاب، بار دیگر اشتیاق و علاقه را به میان طرفداران دی‌سی باز گرداند و نظرات منفی را کاهش بدهد.


خلق دنیای سینمایی موفق نیازمند زمان و صبر است، دو موردی که سران دی‎‌سی و همچنین مدیران برادران وارنر اصلا بویی از آن‌ها نبرده‌اند و در چند سال گذشته ثابت کرده‌اند که سعی دارند با رویکردی عجولانه به رقابت با دنیای سینمایی مارول بپردازند که نتیجه‌ای جز شکست برای آن‌ها به همراه نداشته است.

منبع: ورایتی

riversidemeysambامیر حسینامیر گیمر

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا