هاست پرسرعت
خودرو

ابر خودروی جدید بوگاتی از پیشرانه درون‌سوز “دیوانه کننده” ریمک استفاده خواهد کرد!

ابر خودروی جدید بوگاتی از پیشرانه درون‌سوز “دیوانه کننده” ریمک استفاده خواهد کرد!

با تولید ابر خودروی جدید میسترال و بولاید، مأموریت پیشرانه ۱۶ سیلندر ۸ لیتری بوگاتی تقریباً به پایان خواهد رسید. این نیروگاه آهنین از چهار توربو استفاده می‌کند و بیش از ۲۰ سال است که در خط تولید قرار دارد.

در سال ۲۰۲۴ آخرین نمونه‌های این پیشرانه حجیم از خط تولید خارج خواهند شد و سؤالی که پیش می‌آید این است: حرکت بعدی بوگاتی چه خواهد بود؟ بجای قرار دادن لوگوی بوگاتی روی ریمک نورا و معرفی خودرویی ریبج شده، کمپانی تازه تأسیس بوگاتی ریمک در حال توسعه یک ابر خودروی کاملاً جدید است.

اتو اکسپرس گفت‌وگویی جذاب با میت ریمک مؤسس این کمپانی درباره جانشین شیرون داشته است. نکته سورپرایز کننده اینکه ریمک که به خاطر تکنولوژی برقی پیشرفته خود شناخته می‌شود دو سال قبل از ادغام با بوگاتی کار تولید یک پیشرانه درون‌سوز را شروع کرده است. شاهکار بعدی بوگاتی که طبق گفته ریمک به عنوان یک هایپرکار هیبریدی بازآرایی شده از پیشرانه درون‌سوز کاملاً دیوانه کننده استفاده خواهد کرد. رئیس این کمپانی اظهار می‌دارد با رونمایی از این خودرو در سال آینده شاهد میخکوب شدن همه خواهیم بود. میت ریمک ۳۴ ساله می‌گوید محصول بعدی بوگاتی ارتباطی با خودروهای کنونی نخواهد داشت. او اظهار می‌دارد:

خودروی بعدی بوگاتی کاملاً جدید خواهد بود و بنابراین هیچ قطعه‌ای از خودروهای کنونی در آن بکار نخواهد رفت. هیچ قطعه‌ای از شیرون یا نورا در این محصول جدید وجود نخواهد داشت. همه‌چیز از صفر شروع می‌شود.

نکته شوکه کننده اینکه بوگاتی در ابتدا می‌خواست هایپرکار ۱۶ سیلندر خود را با یک شاسی‌بلند مشابه فراری پورسانگوئه جایگزین کند هرچند قرار بود در این خودرو از قوای محرکه برقی استفاده شود. میت ریمک می‌گوید تفاوت‌های بین محصول بعدی بوگاتی و نورا چیزی فراتر از قوای محرکه خواهد بود. او تصریح می‌کند:

ابر خودروی جدید بوگاتی سرعتی فراتر از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد داشت. طراحی زیبا به همراه پشت آمپرهای آنالوگ و جزئیات جذاب جزو ویژگی‌های آن خواهند بود؛ اما در ریمک می‌خواهیم یک خودروی دیوانه کننده و برقی داشته باشیم که حتی در سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت نیز دریفت کرده و دود بسیار زیادی را در پشت خود ایجاد کند. چنین خودرویی از حالت‌های رانندگی خودران و ویژگی‌های آینده‌نگرانه استفاده می‌کند.

بوگاتی قبل از همکاری با ریمک آینده نسبتاً مبهمی داشت زیرا گروه فولکس‌واگن به دنبال بازنشسته کردن آن یا فروختنش به مالکی جدید بود؛ اما مت ریمک می‌گوید پس از ادغام دو کمپانی سریعاً برنامه اولیه برای تولید یک شاسی‌بلند را لغو کرده و تصمیم می‌گیرد روی ابر خودرویی هیبریدی کار کند. این خودرو سال آینده معرفی خواهد شد اما از آنجایی که تحویل میسترال و بولاید برای سال ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده بنابراین احتمال دارد ابر خودروی جدید بوگاتی تا سال ۲۰۲۵ در خیابان‌ها دیده نشود.

توضیح: تصاویر به ابر خودروی بوگاتی میسترال تعلق دارند.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا