هاست پرسرعت
خودرو

احتمال بازگشت فورد به فرمول یک با ردبول در فصل ۲۰۲۶

احتمال بازگشت فورد به فرمول یک با ردبول در فصل ۲۰۲۶

منابعی ادعا کرده‌اند که فورد قصد دارد پس از حدود دو دهه غیبت، در سال ۲۰۲۶ از طریق همکاری با تیم ردبول به مسابقات فرمول یک بازگردد.

طبق گزارش‌هایی، فورد با ردبول ارتباط گرفته است و یکی از نامزدهای غافلگیرکننده برای بازگشت به فرمول یک در سال ۲۰۲۶ خواهد بود. این غول خودروسازی آمریکا آخرین بار بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ با جگوار رسماً در فرمول یک حضور پیدا کرد اما هرگز به موفقیتی که انتظار داشت دست پیدا نکرد. سپس فورد تیم را به ردبول فروخت که بعداً به قهرمانی‌های متعددی دست یافت.

فورد از آن زمان تاکنون علاقه‌ای به بازگشت به فرمول یک نشان داده است اما رشد این مسابقات و افزایش طرفداران آن خصوصاً در ایالات‌متحده باعث شده این شرکت به بازگشت فکر کند. البته به نظر می‌رسد فورد تمایلی برای تأمین مالی یک تیم کامل یا تولید پاوریونیت اختصاصی خود ندارد زیرا منابع گزارش کرده‌اند که یکی از راه‌های موردبررسی این شرکت برای بازگشت به فرمول یک ارتباط با تیم ردبول است. ردبول قصد دارد از سال ۲۰۲۶ پاوریونیت اختصاصی خود را تولید کند و به همکاری کنونی خود با هوندا در آخر فصل ۲۰۲۵ پایان دهد؛ بنابراین، واضح است که بسیاری از خودروسازان بخواهند با این تیم موفق ارتباط برقرار کرده و از این طریق یا به‌عنوان اسپانسر و یا ارائه‌دهندهٔ کمک‌های فنی وارد فرمول یک شوند.

احتمال بازگشت فورد به فرمول یک با ردبول در فصل ۲۰۲۶

اوایل سال جاری رئیس تیم ردبول «کریستین هورنر» گفت:

ما کاملاً روی پاوریونیت ردبول متمرکز شده‌ایم و اگر شریکی وجود داشته باشد که بتواند کمکی به پروژه کند مطمئناً باید آن را در نظر بگیریم اما این صد درصد یک شرط الزامی نیست.

ردبول امسال مذاکرات زیادی را با پورشه در مورد چنین شراکتی در سال ۲۰۲۶ انجام داد اما این بحث‌ها در آخرین لحظات به دلیل ترس از دست دادن استقلال کامل تیم به شکست انجامید. پایان این مذاکرات باعث شد صحبت‌هایی در مورد ادامهٔ همکاری با هوندا پس از سال ۲۰۲۵ مطرح شود اما حالا منابعی فاش کرده‌اند که فورد در حال بررسی گزینه‌های همکاری با ردبول است. این در حالی است که دو شرکت هم‌اکنون در WRC باهم همکاری می‌کنند.

گفته می‌شود مسیر فورد با پورشه که خواهان کنترل بیشتر تیم ردبول و همچنین مالکیت سهام آن بود بسیار متفاوت است زیرا این شرکت آمریکایی علاقه‌ای به مالکیت تیم ندارد و ردبول را همچنان مسئول توسعهٔ فنی پاوریونیت باقی خواهد گذاشت هرچند که امکان ارائهٔ کمک‌های فنی در این بخش وجود خواهد داشت. همکاری فورد با تیم اتریشی بیشتر در بخش بازاریابی و تبلیغ برند خواهد بود و از سوی دیگر، ردبول هم از اعتبار همکاری با یک شرکت بزرگ جهانی مثل فورد بهره‌مند خواهد شد. پیوند احتمال فورد و ردبول اما پیامدهای بزرگی برای هوندا خواهد داشت که دو سال گذشته در فرمول یک با تیم اتریشی به قهرمانی جهان رسیده است.

احتمال بازگشت فورد به فرمول یک با ردبول در فصل ۲۰۲۶

جالب اینکه هوندا حضور خود برای قوانین پیشرانهٔ فصل ۲۰۲۶ را در فیا ثبت کرده است که این یعنی اگر ردبول سراغ شریک دیگری مثل فورد برود، شرکت ژاپنی هم باید به دنبال راه جدیدی برای ادامهٔ حضور خود در فرمول یک باشد. البته هوندا با قاطعیت می‌گوید هنوز هیچ تصمیمی برای حضور یا عدم حضور در فرمول یک در فصل ۲۰۲۶ نگرفته است اما در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌هایی به ‌احتمال انتخاب مسیر دیگری و حتی مالکیت تیم دوم ردبول یعنی آلفاتائوری توسط هوندا اشاره داشته‌اند. در همین حال، فرد نیز هنوز در مورد گزارش‌های بازگشت به فرمول یک هیچ اظهارنظری نکرده است.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا