هاست پرسرعت
بازی

احتمال تایید معامله اکتیویژن با مایکروسافت توسط سازمان نظارتی بریتانیا طی روزهای آینده

احتمال تایید معامله اکتیویژن با مایکروسافت توسط سازمان نظارتی بریتانیا طی روزهای آینده

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط شرکت مایکروسافت را می‌توان بزرگ‌ترین معامله در صنعت بازی تا به امروز به حساب آورد؛ از همین رو این خرید توسط نهادهای نظارتی سراسر دنیا در حال بررسی است. حال به نظر می‌رسد که تحقیقات مهم‌ترین سازمان‌های ناظر به اتمام رسیده و به‌زودی نتیجه نهایی آن‌ها اعلام خواهد شد. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که می‌توانست مانع خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت شود، رای نهایی سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) بود.

درواقع اگر این سازمان با این معامله مخالفت می‌کرد و تأثیر آن بر صنعت بازی را مضر می‌دانست، کار مایکروسافت برای کامل کردن این خرید دشوار بود. حال به نظر می‌رسد این اتفاق در آینده رخ نخواهد داد. طبق گزارش جدید فایننشال تایمز، سازمان بریتانیایی در تاریخ ۶ اردیبهشت (۲۶ آوریل) حکم نهایی خود در مورد خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را اعلام خواهد کرد و احتمالا این معامله را تایید می‌کند.

در اوایل سال جاری سازمان CMA در نتیجه تحقیقات اولیه، نگرانی‌های خود بابت آسیب این معامله برای بازیکنان بریتانیایی را ابراز کرد و گفت که این خرید می‌تواند تاثیر مخربی بر رقابت در صنعت بازی داشته باشد. بااین‌حال این آژانس نظارتی در ماه گذشته اعلام کرد که دیگر نسبت به تاثیر این معامله در کاهش قابل‌توجه رقابت در ارائه خدمات کنسول‌های بازی اعتقادی ندارد. شرکت سونی در پاسخ این بیانیه، موضع CMA را «غافلگیرکننده، بی‌سابقه و غیرمنطقی» توصیف کرد.

در همین حال، کمیسیون اروپا نیز در کمتر از یک ماه آینده حکم نهایی خود را در مورد خرید احتمالی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را به اشتراک خواهد گذاشت. براساس گزارش‌ها، احتمالا این معامله توسط کمیسیون اروپا نیز تایید می‌شود.

نظر شما درباره این اخبار چیست؟ آن را با ما و سایر کاربرها در میان بگذارید.


مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا