هاست پرسرعت
خودرو

احتمال حراج فراری ۴۱۲P مدل ۱۹۶۷ با قیمت ۴۰ میلیون دلار!


Notice: Undefined index: host in /home/gsxr/domains/gsxr.ir/public_html/wp-content/plugins/jannah-optimization/inc/lazyload.php on line 133

احتمال حراج فراری ۴۱۲P مدل ۱۹۶۷ با قیمت ۴۰ میلیون دلار!

فراری ۴۱۲P خودرویی مسابقه‌ای و نمادین است که در دنیای موتور اسپرت دهه ۶۰ میلادی نقش مهمی داشت. قرار است این خودرو حراج شود و شاید با قیمت قابل‌توجه ۴۰ میلیون دلار به فروش رود.

۴۱۲P در سال ۱۹۶۷ معرفی شد و به‌طور خاص برای مسابقات استقامتی طراحی شده بود. بدنه نرم و آیرودینامیک این خودرو توسط پینین فارینا طراحی شد و زیر کاپوت آن نیز پیشرانه قدرتمند ۱۲ سیلندر قرار داشت که می‌توانست در پیست مسابقه عملکرد قابل‌توجهی را ارائه نماید. این فراری ۴۱۲P برلینتا تأثیر شگرفی روی مسابقات داشت و در مسابقات قهرمانی جهان فیا شرکت کرد. خودروی موردبحث در سال ۱۹۶۷ تولید شد و تیم کول رونی هور آن را خرید. با رنگ قرمز مسابقه‌ای ایتالیا و دماغه‌ای به رنگ آبی کمبریج، ۴۱۲P یکی از دو مدل شخصی تولیدی در آن زمان محسوب می‌شود. راننده خودرو نیز ریچارد آتوود و لوسین بیانچی بودند که توانستند در مسابقه ۱۰۰۰ کیلومتری اسپا بلژیک مقام سوم کلی را به دست آورند. فراری با این مقام سومی توانست پیروز مسابقات قهرمانی جهان ۱۹۶۷ باشد.

شاسی ۰۸۵۴ همچنین در مسابقات ۲۴ ساعته لمان ۱۹۶۷ و ۶ ساعته برندز هچ در بریتانیا شرکت کرد و پس از آن توسط دیوید پیپر خریداری شد. پیپر همان سال در مسابقه ۱۰۰۰ کیلومتری پاریس، ۹ ساعته کیالامی و ۳ ساعته کیپ تاون شرکت کرد. این فراری در زمان مالکیت پیپر راهی مسابقاتی در اروپا و آفریقای جنوبی نیز شد و توانست قهرمانی مسابقه ۲۰۰ کیلومتری نورمبرگ ۱۹۶۸، هاکنهایم و گرندپری سوئد را به دست آورد.

در سال ۱۹۶۹ خودرو به کریس کورد فروخته شد. کریس کورد نوه کسی بود که کمپانی خودرویی کورد را تأسیس کرد. فراری ۴۱۲P یاد شده بعدها چندین بار دست‌به‌دست شد و در نهایت فرایند بازسازی ۹ ساله‌ای را تجربه نمود که شامل احیای بدنه و پوشش مسابقه‌ای تیم کول رونی هور بوده است. این خودرو اساساً نسخه خاص مدل مسابقه‌ای ۳۳۰ P3 که در فیلم فورد در برابر فراری شرکت داشت محسوب می‌شود. مدل‌های P جانشین فراری ۲۵۰LM هستند که برای مسابقه در مسابقات استقامتی تولید شدند. شاسی ۰۸۵۴ یکی از دو مدل ۴۱۲P اصلی است که مدل‌های دیگر از نسخه کارخانه‌ای P3 تبدیل شده‌اند. خودروی یاد شده از زمان بازسازی تاکنون در رویدادهای خودرویی گوناگونی شرکت کرده است و شاید در حراجی امسال در مونتری به قیمت ۴۰ میلیون دلار فروخته شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۷ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا