اخبار تازه از تیم مسابقهای ماگما جنسیس برای لمان 2026

اخبار تازه از تیم مسابقهای ماگما جنسیس برای لمان 2026
جنسیس ماگما ریسینگ با پیشرفت در توسعه GMR-001، جذب اعضای جدید تیم و برنامهریزی برای ورود به بازارهای اروپایی، گامهای بلندی برای رقابت در لمان ۲۰۲۶ برمیدارد.
جنسیس به هدف خود برای کسب قهرمانی در مسابقات مهم نزدیکتر میشود. سیریل ابیتبول، مدیر تیم جنسیس ماگما ریسینگ، جزئیات جدیدی درباره پیشرفت توسعه هایپرکار GMR-001 و گسترش هیوندای موتوراسپرت ارائه کرد. این خودروی مسابقهای جدید که دو دستگاه از آن در سال ۲۰۲۶ در مسابقات جهانی استقامتی در کلاس LMDh هایپرکار رقابت خواهند کرد، سال گذشته در رویدادی در دبی معرفی شد. همچنین مشخص شد که هایپرکار جنسیس به موتور V8 توربوشارژ به همراه سیستم هیبریدی مجهز خواهد بود. اوایل امسال، جنسیس اولین نمایش از لیوری نارنجی GMR-001 را به جهان ارائه کرد و این خودرو به واقعیت نزدیکتر شد.
حال ابیتبول اعلام کرده که هایپرکار GMR-001 تست داینوی موفقی را پشت سر گذاشته است. این گام بعدی در تأیید تصمیم تیم مسابقهای برای استفاده از پیشرانه V8 است که با ترکیب دو موتور ۱.۶ لیتری توربوی چهار سیلندر هیوندای طراحی شده است. تیم هیوندای موتوراسپرت با این پیشرانه در مسابقات جهانی رالی (WRC) موفقیتهایی کسب کرده است. ابیتبول همچنین فاش کرد که بخش موتوراسپرت هیوندای برای پشتیبانی از تیم تازه تأسیس GMR در حال گسترش است و پایگاهی در لوکاستله، فرانسه، تأسیس شده است. به گفته مدیر تیم، این پایگاه به دلیل نزدیکی به کارخانه اورکا که شاسی را تأمین کرده و همچنان قطعات خودروهای LMDh را فراهم میکند، به تستهای توسعهای دو هایپرکار اولیه کمک خواهد کرد.
سه چهره جدید به تیم ابیتبول پیوستهاند که به گفته او تجربه ارزشمندی از پیشینه گسترده خود در مسابقات به ارمغان میآورند. آنوک آبادی بهعنوان مدیر تیم منصوب شده است. او نهتنها سابقه همکاری با فیا را دارد بلکه پیشتر بهعنوان مدیر و مدیر ورزشی تیمهای استقامتی را هدایت کرده است. گابریله تارکوئینی، برنده چندین قهرمانی تورینگ، مدیر ورزشی GMR است. جاستین تیلور نیز مهندس ارشد تیم است که تجربهای در IMSA و WEC دارد. تیلور پیشتر مهندس مسابقه تیم کادیلاک و همچنین فراری بود که در مسابقه ۲۴ ساعته لمان ۲۰۲۳ به مقام اول دست یافت. ابیتبول اظهار داشت:
همه آنها تجربه فوقالعادهای در موتوراسپرت دارند که با تخصص اضافی سایر اعضای تیم که در ماههای آینده جذب خواهیم کرد، تکمیل خواهد شد. این ترکیب و ساختار مدیریتی که امروز اعلام کردیم، در مرکز تیم ما در تستهای امسال با GMR-001 هایپرکار و تیم مسابقهای ما در مسابقات جهانی استقامت سال آینده خواهد بود.