هاست پرسرعت
بازی

اختراع جدید سونی میزان افت فریم را به حداقل می‌رساند

اختراع جدید سونی میزان افت فریم را به حداقل می‌رساند

شرکت سونی اختراعی جدید را به ثبت رسانده است که فرآیند تعدیل نرخ فریم تازه‌ای را به کار می‌برد و با فناوری‌های G-Sync و FreeSync رقابت می‌کند.

با فراگیری نرخ فریم بالا در میان بازی‌بازان، فناوری‌هایی چون FreeSync ساخته شدند تا از پارگی تصاویر به شیوه‌هایی متفاوت جلوگیری کنند. وجود چند انتخاب مختلف اما، ممکن است کاربر عام را کمی سردرگم کند.

سونی به تازگی قابلیت نرخ فریم متغیر (VRR) را به پلی استیشن 5 افزود. این قابلیت نرخ فریمی که کنسول به نمایشگر می‌فرستد را با نرخ نوسازی تصویر آن نمایشگر (Refresh Rate) هماهنگ می‌کند، پارگی تصویر را تا جای ممکن کاهش می‌دهد و گیمپلی را روان‌تر می‌کند. اکنون، به نظر می‌رسد که سونی قصد دارد پا را فراتر بگذارد و فناوری خود را کارآمدتر کند.

فهرست اختراعات سونی (Patent Filing) که به تازگی منتشر شده است، نشان می‌دهد قابلیت نرخ فریم متغیر پلی استیشن 5، در آینده به‌روزرسانی می‌شود. سازوکار تعدیل نرخ فریم جدیدی نیز در این فهرست به چشم می‌خورد که بنا بر توصیفات آن، از هرگونه افت فریم در گیمپلی بازی جلوگیری می‌کند. فرآیند این سازوکار به این شکل است که ابتدا، فریم‌های رندر شده توسط کارت گرافیک مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس، اگر نوسانی که در نرخ فریم هدف خلال ایجاد می‌کند، شناسایی شود، مورد ترمیم قرار می‌گیرد. همچنین، از آنجایی که فناوری مذکور از فریم بافر (Frame Buffer) استفاده می‌کند، شباهت اندکی نیز میان آن و G-Sync شرکت انویدیا (Nvidia) وجود دارد.

تبلیغات

همانطور که در توضیحات مذکور نوشته شده است، کل فرآیند بررسی و تعدیل می‌تواند در برخی مواقع به یک پردازنده‌ی کمکی واگذار شود؛ موضوعی که احتمالاً به اختراع سخت‌افزار چندکارت‌گرافیکه‌ی سونی ارتباط دارد. البته، توضیحات این دو اختراع کارایی‌ها و موقعیت‌های متفاوتی را برایشان ذکر کرده است، اما مهندسین سونی قطعاً امکان استفاده‌ی همزمان از دو اختراع یادشده برای انجام کاری واحد را در نظر گرفته‌اند.

افرادی که اخبار فناوری را دنبال می‌کنند، آگاه هستند که با فضای ابری مبتنی بر مرورگر سونی، تأخیر در بخش ورودی تصاویر می‌تواند برای سونی مشکل‌ساز باشد؛ به خصوص که سازوکار بررسی و تعدیل یادشده، از چندین فریم بافر استفاده می‌کند و اگر اجرای یک بازی به خودی خود دچار مشکل باشد، در نهایت شاهد تأخیر بیش‌تری در عملکرد اجرایی آن خواهیم بود.

با این حال، شایعه شده است که سونی در سال 2023 حدود 30 میلیون پلی استیشن 5 تولید می‌کند. اگر این شایعه صحت داشته باشد، بسیار بعید به نظر می‌رسد سونی با وجود قابلیت تعدیل نرخ فریمی که امکان ایجاد مشکلات بیش‌تر را دارا است، دست به تولید بیش‌تر پلی استیشن 5 بزند. شایان ذکر است که حل مشکل یادشده و ایجاد هماهنگی‌های لازم، می‌تواند تا چند سال بعد هم به طول بینجامد.

Like no otherمتینvahid gamerMohsenj74Kratospc for everMr.BadGuyPlayStation Studios PS5Alirezaهادی صفاییکاکاسنگی❤GOD OF WAR❤هالک ایرانیMahyarMsm(Squatlatex(Ragnorak is comingInvisible bearded userژنرال فرناندو Echo_216امیرEllie MillerHaj Clankmore

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا