هاست پرسرعت
خودرو

ادامه تولید پیشرانه‌های درون‌سوز پس از سال ۲۰۳۵ به لطف سوخت مصنوعی

ادامه تولید پیشرانه‌های درون‌سوز پس از سال ۲۰۳۵ به لطف سوخت مصنوعی

آلمان و ایتالیا در تلاش هستند تا به لایحهٔ ممنوعیت فروش خودروهای درون‌سوز در اتحادیهٔ اروپا پس از سال ۲۰۳۵، استثناء سوخت‌های مصنوعی را اضافه کنند.

اخیراً گزارش شده است که آلمان به همراه چند کشور اروپایی دیگر در تلاش هستند تا طرح اتحادیهٔ اروپا برای ممنوعیت فروش خودروهای درون‌سوز پس از سال ۲۰۳۵ را به تعویق بیندازند تا زمانی که استثنایی برای سوخت‌های مصنوعی به آن اضافه شود. ب‌ام‌و و پورشه ازجمله سرسخت‌ترین مخالفان این ممنوعیت بودند و حالا کمی آسوده‌خاطر خواهند شد زیرا اتحادیهٔ اروپا رأی‌گیری نهایی برای ممنوعیت موتورهای درون‌سوز را به تعویق انداخته است. هردوی این شرکت‌ها معتقدند که پیشرانه‌های درون‌سوز به لطف سوخت‌های مصنوعی پس از سال ۲۰۳۵ همچنان نقش مهمی در نیرو بخشیدن به خودروها ایفا خواهند کرد.

ادامه تولید پیشرانه‌های درون‌سوز پس از سال ۲۰۳۵ به لطف سوخت مصنوعی

پورشه بزرگ‌ترین حامی سوخت‌های مصنوعی است و برای ایجاد تأسیسات تولید این نوع سوخت در شیلی سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده است. سوخت‌های مصنوعی سوخت‌هایی هستند که برای تولید آن‌ها از کربن موجود در هوا استفاده می‌شود؛ بنابراین، هر کربنی که از سوختن سوخت مصنوعی تولید می‌شود، بسته به کارایی پیشرانه برابر یا حتی کمتر از کربنی خواهد بود که از هوا گرفته شده است. این یعنی پیشرانه‌هایی که با سوخت مصنوعی کار می‌کنند، کربن خنثی یا حتی کربنی منفی خواهند بود. البته موضوع هزینه هنوز مشکلی در این راه محسوب می‌شود زیرا در حال حاضر سوخت‌های مصنوعی بسیار گران‌تر از بنزین هستند.

ادامه تولید پیشرانه‌های درون‌سوز پس از سال ۲۰۳۵ به لطف سوخت مصنوعی

بااین‌حال، وزیر حمل‌ونقل آلمان معتقد است که لایحهٔ ممنوعیت فروش خودروهای درون‌سوز در اروپا با استثنای جدیدی برای سوخت‌های مصنوعی تصویب خواهد شد. به گفتهٔ وی، خودروهای درون‌سوز حتی پس از سال ۲۰۳۵ هم همچنان می‌توانند فروخته شوند مشروط بر اینکه فقط از سوخت‌های کربن خنثی استفاده کنند. یکی از کشورهایی که در این راه با آلمان همگام شده ایتالیا است. این کشور حتی می‌خواهد استثناهای بیشتری را به لایحهٔ مذکور استفاده کند مثل جواز فروش به خودروهایی که از سوخت‌های زیستی استفاده می‌کنند. فراری و لامبورگینی هم برندهایی هستند که از این استثناها حمایت کرده‌اند. بااین‌حال، صرفاً پافشاری ایتالیا برای اضافه شدن این استثناها کافی نخواهد بود.

ادامه تولید پیشرانه‌های درون‌سوز پس از سال ۲۰۳۵ به لطف سوخت مصنوعی

جالب اینکه فولکس‌واگن به‌عنوان شرکت مادر پورشه علاقهٔ چندانی به سوخت‌های مصنوعی ندارد و موتورهای درون‌سوز را تکنولوژی قدیمی می‌داند. هم فولکس‌واگن و هم آئودی گویی کاسهٔ داغ‌تر از آش شده‌اند زیرا هردو برند قصد دارند تا سال ۲۰۳۳ یعنی دو سال زودتر از مهلت اتحادیهٔ اروپا تمام الکتریکی شوند. بااین‌حال، از سوی دیگر شرکت‌هایی مثل ب‌ام‌و معتقدند که پیشرانه‌های درون‌سوز تا مدت‌ها پس از پایان سال ۲۰۳۵ همچنان به حیات خود ادامه خواهند داد. درهرحال، باید منتظر بمانیم و ببینیم خودروسازان و قانون‌گذاران چطور باهم کنار خواهند آمد اما به نظر می‌رسد اتحادیهٔ اروپا حداقل کمی برای خودروسازان آلمانی و ایتالیایی کوتاه آمده باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا