ادعای جنجالی نیسان درباره مصرف سوخت غیرواقعی تویوتا راو ۴ هیبرید!

ادعای جنجالی نیسان درباره مصرف سوخت غیرواقعی تویوتا راو ۴ هیبرید!

نیسان با طرح ادعای جنجالی ادعا کرد تویوتا مصرف سوخت شاسی‌بلند راو ۴ هیبرید را به درستی اعلام نکرده است. ژاپنی‌ها به این ترتیب وارد جنگی خودخواسته با هم‌وطن خودشان شده‌اند و باید منتظر ماند و دید پاسخ تویوتا به چنین ادعاهایی چه خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید خودروسازان رقیب هر از گاهی با طعنه و کنایه درباره یکدیگر صحبت می‌کنند و این بار نیز نوبت به نیسان رسیده است. ژاپنی‌ها اظهار می‌دارند مصرف سوختی که تویوتا برای راو ۴ هیبرید اعلام می‌کند واقعی نیست. آن‌ها برای اثبات ادعای خود از نیسان ایکس تریل یا روگ e-Power سخن می‌گویند که به پیشرانه بنزینی و باتری لیتیوم-یون مجهز است و در هر صد کیلومتر مصرف سوخت تخمینی ۶.۱ لیتری دارد. در مقابل باید گفت مصرف سوخت تویوتا راو ۴ هیبرید به ۴.۷ لیتر در صد کیلومتر می‌رسد که ۳۰ درصد بهتر از نیسان خواهد بود.

اما نیسان می‌گوید تفاوت مصرف سوخت بین دو خودرو به اندازه‌ای نیست که نشان داده می‌شود و در دنیای واقعی مصرف راو ۴ هیبرید و ایکس تریل e-Power به یکدیگر نزدیک است. مدیر تولید ایکس تریل می‌گوید:

من فکر می‌کنم مصرف سوخت خودرو فاکتور چالش‌برانگیزی است. ما قضاوت دراین‌باره را به شما واگذار می‌کنیم و می‌خواهیم با تست‌های واقعی چنین چیزی را اثبات کنیم؛ اما با توجه به مقالاتی که درباره راو ۴ هیبرید منتشر شده شما نمی‌توانید به مصرف نزدیک ۴.۸ لیتر در هر صد کیلومتر برسید.

نیسان مدعی شده است سیستم هیبریدی ایکس تریل e-Power تجربه سواری بهتری را ارائه می‌کند. بنا به گفته مدیر این خودروساز، ایکس تریل سواری شبیه خودروهای برقی را دارد و با توجه به بازخوردهایی که به دست نیسان می‌رسد، مشتریان آن را دوست دارند. مدیر نیسان خاطرنشان می‌سازد:

خودروهای برقی بالاترین میزان رضایت از نظر شتاب‌گیری را دارند و این موضوع فقط منحصر به خودروهای پرفورمنس همچون پورشه تایکان نیست بلکه درباره همه خودروهای برقی صدق می‌کند. ما همچنین می‌دانیم که خودروهای هیبریدی سنتی کمترین میزان رضایت را دارند و به همین خاطر می‌خواستیم ایکس تریل e-Power بسیار متفاوت جلوه کند.

شاسی‌بلند جدید نیسان از پاییز سال گذشته میلادی راهی بازارهای اروپا و ژاپن شده است. هنوز مشخص نیست که آیا نسخه e-Power ایکس تریل یا روگ در آمریکا نیز عرضه خواهد شد یا خیر. به عنوان سخن پایانی باید گفت در حال حاضر تنها نیسان لیف بازار آمریکا از تکنولوژی e-Power استفاده می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۰ رای

مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل