ادغام استودیوی Luminous Productions با اسکوئر انیکس
ادغام استودیوی Luminous Productions با اسکوئر انیکس
یک ماه پس از عرضهی جهانی بازی نقشآفرینی Forspoken، حالا استودیوی لومینوس پروداکشنز، سازندهی این بازی از پیوستن به شرکت اسکوئر اینکس خبر داده است. Luminous Productions که در ماه مارس سال ۲۰۱۸ تأسیس شده است، در ابتدا با عنوان رسمی Business Division 2 بهعنوان یکی از استودیوهای بازیسازی داخلی ناشر بزرگ ژاپنی اسکوئر اینکس شناخته میشد.
پس از عرضهی بازی Final Fantasy XV در سال ۲۰۱۶، بسیاری از اعضای این استودیو تصمیم گرفتند که از آن زمان بهصورت مستقل و با نام Luminous Productions فعالیت خود را ادامه دهند. ابزار بازیسازی Luminous Engine و بازی Forspoken که از زمان عرضه در ماه گذشته نتوانسته است استقبال منتقدان و مخاطبان را دریافت کند، حاصل کارنامهی پنج سال فعالیت لومینوس پروداکشنز پس از جدایی از اسکوئر انیکس بهحساب میآیند.
طبق اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی اسکوئر اینکس، این شرکت از روز یکم مارس ۲۰۲۳ (۱۰ اسفند ۱۴۰۱) به یکی از استودیوهای بازیسازی داخلی این مجموعه تبدیل میشود، هرچند هنوز مشخص نیست که این استودیو همچنان از نام و لوگوی Luminous Productions استفاده خواهد کرد یا خیر. اسکوئر اینکس تمرکز برای ساخت بازیهای HD و لومینوس توسعهی تجربههای گیمینگ متفاوت، خلاقانه و منحصربهفرد را بهعنوان هدف فعلی همکاری دوبارهی این دو شرکت اعلام کرده است.
البته طبق تایید رسمی استودیوی Luminous Productions، در ماههای آینده کار همچنان روی بهروزرسانیها برای برطرف کردن مشکلات گرافیکی و گیمپلی Forspoken ادامه خواهد داشت. بسته الحاقی بزرگ In Tanta We Trust برای عرضه در تابستان نیز از دیگر برنامههای فعلی لومینوس پروداکشنز برای آیندهی این بازی بهحساب میآید؛ هرچند در حال حاضر از نظر بسیاری از تحلیلگران صنعت بازی، استفادهی دوباره از موتور گرافیکی Luminous Engine برای ساخت پروژههای آیندهی این استودیو بعید بهنظر میرسد.
نظر شما کاربران gsxr در اینباره چیست؟ شما میتوانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید