هاست پرسرعت
خودرو

ارائه نرم‌افزار ضد سرقت برای خودروهای هیوندای همراه با برچسب اطلاع به سارقین!

ارائه نرم‌افزار ضد سرقت برای خودروهای هیوندای همراه با برچسب اطلاع به سارقین!

هیوندای برای جلوگیری از سرقت خودروهای خود نرم‌افزار ضد سرقتی را طراحی کرده که به‌صورت رایگان ارائه خواهد شد.

آمار سرقت بالای خودروهای هیوندای ممکن است به‌زودی کاهش پیدا کند زیرا این شرکت اقدام به ارائهٔ نرم‌افزار ضد سرقت رایگان برای بیش از یک میلیون دستگاه از محصولات فروخته‌شدهٔ خود در آمریکا می‌کند. این خودروها شامل سوناتا مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، الانترا مدل ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ و ونی مدل ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ می‌شود که ابتدا به این نرم‌افزار مجهز خواهند شد و سپس نوبت به مدل‌های دیگری مثل اکسنت، جنسیس کوپه، پالیسید، سانتافه و… خواهد رسید. به گفتهٔ هیوندای، این نرم‌افزار برای جلوگیری از سرقت خودروها با روشی که در تیک‌تاک و دیگر شبکه‌های اجتماعی انتشار پیدا کرده طراحی شده است.

ارائه نرم‌افزار ضد سرقت برای خودروهای هیوندای همراه با برچسب اطلاع به سارقین!

این مشکل در خودروهای بدون استارت دکمه‌ای و ایموبلایزر که تا قبل از نوامبر ۲۰۲۱ تولید شده‌اند به چشم می‌خورد و ارائهٔ نرم‌افزار مذکور اولین اقدام جدی هیوندای برای برطرف کردن آن محسوب می‌شود. هیوندای قبلاً به صاحبان این خودروها پیشنهاد خرید کیت امنیتی از نمایندگی‌های خود را داده بود. این کیت ۱۷۰ دلار قیمت داشت و هزینهٔ نصب آن بیش از ۵۰۰ دلار بود. خوشبختانه اما نرم‌افزار جدید کاملاً رایگان بوده و توسط نمایندگی‌های هیوندای در کمتر از یک ساعت نصب می‌شود. به گفتهٔ هیوندای، این نرم‌افزار ماژول‌های کنترل خودرو را اصلاح کرده و زمانی که مالک درها را با استفاده از سوئیچ قفل می‌کند، جلوی جرقه‌زنی شمع‌ها را خواهد گرفت.

ارائه نرم‌افزار ضد سرقت برای خودروهای هیوندای همراه با برچسب اطلاع به سارقین!

این سیستم تنها زمانی غیرفعال می‌شود که از سوئیچ برای باز کردن قفل درهای خودرو استفاده شود. این یعنی اگر سارق به هر طریقی وارد خودرو شود نمی‌تواند آن را روشن کند. روی شیشهٔ خودروهایی که به این نرم‌افزار مجهز می‌شوند نیز برچسبی چسبانده می‌شود که سارقین احتمالی را از وجود تکنولوژی ضد سرقت پیشرفته مطلع می‌کند تا آسیبی به خودرو وارد نکنند. متأسفانه اما برخی خودروهای هیوندای از مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۲ فاقد ایموبلایزر، با این نرم‌افزار سازگاری ندارند. دارندگان این خودروها می‌توانند اقدام به خرید قفل فرمان کرده و هزینهٔ آن را از هیوندای بگیرند. این شرکت همچنین هم‌اکنون قفل‌های فرمان رایگانی را در اختیار پلیس آمریکا قرار داده است تا بین مالکین خودروهای معیوب یا کسانی که این خودروها را اجاره کرده‌اند توزیع کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۶ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا