هاست پرسرعت
خودرو

ارائه پیشرانه V8 برای کونیگزگ جمیرا با ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت

ارائه پیشرانه V8 برای کونیگزگ جمیرا با ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت

هم‌زمان با افتتاح قسمت‌های جدید کارخانهٔ کونیگزگ، این شرکت خبر از ارائهٔ پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو به‌صورت سفارشی برای جمیرا داده است.

کونیگزگ جمیرا در مارس ۲۰۲۰ با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری سه سیلندر توئین توربو معرفی شد که در کنار سه موتور الکتریکی مجموعاً ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. حال اما این شرکت سوئدی خبر از ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو برای جمیرا داده است که بجای موتور سه سیلندر قابل سفارش خواهد بود. این پیشرانه در صورت استفاده از سوخت E85، مجموع خروجی را به ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۵۰ نیوتن متر گشتاور می‌رساند. این پیشرانهٔ V8 که به گیربکس ۹ سرعتهٔ لایت اسپید کونیگزگ متصل می‌شود، ۴۰۰ هزار دلار به قیمت جمیرا اضافه خواهد کرد.

ارائه پیشرانه V8 برای کونیگزگ جمیرا با ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت

ارائهٔ پیشرانهٔ دوم اما تنها تغییر جمیرا نیست و کونیگزگ آینه‌های معمولی را هم جایگزین دوربین‌های جانبی که قبلاً دیده بودیم کرده است زیرا دوربین بجای آینه‌های جانبی هنوز در بازارهایی مثل ایالات‌متحده قانونی نیست. همچنین برای جمیرا یک پکیج سفارشی بنام گوست هم ارائه شده که اسپلیتر جلو، بال عقب و تغییرات آیرودینامیکی دیگری را به همراه دارد. کونیگزگ این تغییرات را در مراسم افتتاح قسمت‌های جدید کارخانهٔ خود اعلام کرده که شامل قسمت مونتاژ جدید، سالن خریداران، مرکز تجربه، نمایشگاه و انبارهای اضافی می‌شود. این شرکت همچنین در حال ساخت یک پیست آزمایشی در محل کارخانه است.

ارائه پیشرانه V8 برای کونیگزگ جمیرا با ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت

هرچند توسعهٔ این کارخانه کامل شده است ولی تخمین زده می‌شود که تحویل اولین نمونه‌های جمیرا به خریداران تا پیش از سال ۲۰۲۵ آغاز نشود. کونیگزگ قصد دارد ۳۰۰ دستگاه از این خودرو تولید کند. این شرکت در مارس ۲۰۲۲ اولین پروتوتایپ قابل رانندگی جمیرا را به نمایش گذاشت. در آن زمان پیشرانهٔ سه سیلندر خودرو می‌توانست تا دور تنها ۴,۵۰۰ rpm کار کند درحالی‌که در نسخهٔ نهایی باید به دور ۸,۵۰۰ rpm برسد. به گفتهٔ کونیگزگ، این هایپر GT ظرف ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند به حداکثر سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

ارائه پیشرانه V8 برای کونیگزگ جمیرا با ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت

نسخهٔ سه سیلندر جمیرا به لطف پکیج باطری خود می‌تواند تا ۵۰ کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. سامانهٔ چهارچرخ محرک و فرمان گیری چرخ‌های عقب هم ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های این ماشین هستند. جمیرا همچنین از کابین لوکس شگفت‌آوری بهره می‌برد که گرم‌کن هر چهار صندلی، هشت جا لیوانی با گرم‌کن و سردکن، نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی جلو و عقب، کنترل تهویهٔ سه منطقه‌ای، شارژر بی‌سیم گوشی در جلو و عقب و… ازجمله تجهیزات رفاهی آن هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۵۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا