هاست پرسرعت
بازی

ارباب حلقه‌ها یا خاندان اژدها | انتخاب شما کدام سریال است؟

ارباب حلقه‌ها یا خاندان اژدها | انتخاب شما کدام سریال است؟

با شروع پخش سریال ارباب حلقه‌ها و سریال خاندان اژدها، جدال برای تبدیل شدن به محبوب‌ترین سریال فانتزی شدت گرفته است.

سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت (The Lord of the Rings: The Rings of Power) بر اساس رمان‌هایی نوشته جی آر آر تالکین (J.R.R. Tolkien) ساخته شده و کمپانی آمازون برای بدست آوردن حق آن حدود ۲۵۰ میلیون دلار به بنیاد تالکین پرداخته است.

آمازون علاوه بر این مبلغ هنگفت برای بدست آوردن حق ساخت این پیش‌درآمد که اتفاقات آن سال‌ها قبل از رویدادهای فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» و سه‌گانه هابیت (The Hobbit) جریان دارد، برای فصل اول آن شامل هشت قسمت حدود ۴۶۵ میلیون دلار هزینه کرده است.

نکته جالب‌توجه آن است که بودجه کل سه فیلم «ارباب حلقه‌ها» ساخته پیتر جکسون (Peter Jackson) حدود ۲۸۱ میلیون دلار بوده است. با محاسبه میزان تورم نیز همچنان بودجه فصل اول سریال «ارباب حلقه‌ها» به مراتب بیشتر از فیلم‌ها است.

سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) نیز پیش‌درآمدی برای سریال بسیار محبوب بازی تاج و تخت (Game of Thrones) است. سریال «بازی تاج و تخت» در قالب هشت فصل از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ میلادی از شبکه اچ‌بی‌او پخش شد و توانست توجه بینندگان زیادی را به خود جلب کند اما فصل آخر آن بسیاری را ناامید کرد.

تبلیغات

سریال «خاندان اژدها» همانند سریال «ارباب حلقه‌ها» یک پیش‌درآمد است و اتفاقات آن حدود ۲۰۰ سال قبل از اتفاقات سریال «بازی تاج و تخت» جریان دارد. گزارش‌ها حاکی از آن هستند که شبکه اچ‌بی‌او برای فصل اول این سریال که شامل ۱۰ قسمت است، حدود ۲۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است. در ادامه مقایسه دو سریال را مشاهده می‌کنید.

ارباب حلقه‌ها یا خاندان اژدها | کدام سریال بهتر است؟
نکته: بودجه سریال ارباب حلقه‌ها با محاسبه هزینه حق ساخت آن است.

به تازگی پخش هر دو سریال شروع شده و هر دوی آن‌ها نیز توانستند در همان ابتدا توجه میلیون‌ها بیننده را به خود جلب کنند. با این حال، باید منتظر ماند و دید که در ادامه کدام یک از آن‌ها می‌تواند به سریال محبوب‌تری در بین مخاطبان تبدیل شود.

با اینکه سریال «بازی تاج و تخت» بسیار محبوب بوده اما فصل هشتم آن توسط بسیاری از منتقدان به باد انتقاد گرفته شد و حتی بسیاری از آن‌ها خواهان ساخت دوباره فصل آخر سریال شدند. از سوی دیگر، با اینکه سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» بسیار موفق بوده اما فیلم‌های «هابیت» با اینکه فروش بسیار خوبی در گیشه داشتند ولی با نقدهای بسیار تندی روبه‌رو شدند.

سریال «ارباب حلقه‌ها» و «خاندان اژدها» در عین اینکه باید برای جلب توجه بینندگان تلاش کنند، باید به نظرات منفی در مورد آثار گذشته خود توجه کنند و از تکرار آن‌ها بپرهیزند. به نظر شما کدام یک از این سریال‌های فانتزی و حماسی موفق خواهد بود؟ کدام سریال بهتر است؟

منبع: marketwatch

samulerenAMIR WAZOWSKIJin sakaiAliهادی صفاییامیر گیمرmeysambعمو فیل کبیرHossein82N

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا