ارزیابی خدمات پس از فروش خودروهای سنگین در ایران
ارزیابی خدمات پس از فروش خودروهای سنگین در ایران
در حوزه خودروهای سنگین؛ گروه بهمن رتبه برتر خدمات فروش را به خود اختصاص داد.
بر اساس گزارش ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد، شرکت «سیبا موتور» مقام نخست و «بهمن دیزل» مقام دوم خدمات فروش را کسب کردند.
شاخصهای اصلی این ارزیابی، طبق دستورالعمل ضوابط خدمات فروش خودرو شامل ارزیابی نتایج عملکرد، کیفیت، سرعت و هزینه خدماتی مانند وضعیت نمایندگیها، سیستمهای ارتباطی و اطلاعاتی، رعایت ضوابط روشهای متفاوت فروش، ضوابط حمل خودرو، رسیدگی به شکایت و… است که کلیه شرکتهای عرضهکننده خودرو در ۴ حوزه مذکور مورد سنجش قرار گرفتند.
بر اساس نمرات منتشرشده، بهمن دیزل و سیبا موتور ازنظر «وضعیت نظام مدیریتی شرکتها» نمره ۸۴ را از صد نمره به دست آوردهاند که متوسط نمره شرکتهای خودروساز سنگین در این شاخص ۳۶ است. اختلاف فاحش نمره بهمن دیزل و سیبا موتور، در این شاخص کیفیت نظام مدیریتی این شرکت را نشان میدهد.
ازنظر «میزان رضایتمندی مشتریان» نیز سیبا موتور نمره ۷۴ و بهمن دیزل نمره ۶۴.۶ را به دست آوردهاند.
در ارزیابی «وضعیت نمایندگیهای مجاز» نیز همچنان بهمن دیزل، رتبه برتر داشته و با نمره ۷۳.۹ مقام نخست و سیبا موتور با نمره ۶۹.۸ مقام سوم و میانگین نمره صنعت سنگین ۴۱ گزارش شده است. در این شاخص فضا، نیروی انسانی، الزامات محیطی، تجهیزات و فرآیندها ارزیابی میشود.
این گزارش حاصل ارزیابی ۱۷ شرکت خودروساز، ۲۳۶ نمایندگی مجاز عرضهکننده خودروی سنگین در سال ۱۴۰۱ و مصاحبه با ۴۶۲ هزار مشتری بوده است.