هاست پرسرعت
بازی

ارز دیجیتال تتر چیست؟ آشنایی با مهمترین استیبل کوین دنیا

ارز دیجیتال تتر چیست؟ آشنایی با مهمترین استیبل کوین دنیا

دنیای شگفت انگیز ارزهای دیجیتال، پر از توکن‌ها و کوین‌های مختلف است. اما در این میان، ارز تتر به عنوان قدرتمندترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. سهولت استفاده و کاربردی بودن USDT ، باعث شده است تا این توکن به سرعت در بازار محبوب شده و سرمایه‌گذاران زیادی جذب کند. در این مقاله قصد داریم با ارز tether و انواع آن آشنا شده و ویژگی‌ها و نحوه خرید و فروش تتر را با یکدیگر بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

ارز تتر، که تقریبا همه ما آن را با ویژگی ثبات قیمت می‌شناسیم، یک استیبل کوین یا توکن پایدار است. اما تفاوت این ارز با سایر ارزهای دیجیتال در چیست و چرا به آن استیبل کوین می‌گوییم؟ همانطور که می‌دانید، استیبل کوین‌ها، دارایی‌های دیجیتالی هستند که بر خلاف سایر ارزها، پشتوانه کالا یا دارایی دارند. بنابراین قیمت این نوع رمزارزها به ارزش پشتوانه بستگی دارد و در صورتی که قیمت پشتوانه آن تغییر کند، قیمت استیبل کوین نیز نوسان خواهد کرد.

 ارز تتر، یک استیبل کوین وابسته به دلار آمریکا است. به عبارتی پشتوانه ارز تتر، دلار بوده و به همین دلیل ارزش این ارز برابر با یک دلار آمریکا است. در ادامه با نحوه تولید tether ، مزایا، معایب و نحوه خرید و نگهداری آن، توضیحات کاملی به شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

بنیان‌گذار ارز tether کیست؟

تتر یا همان Realcoin  ، در سال 2014، به وجود آمده است. بنیان‌گذاران ارز USDT عبارتند از:

 بروک پیرس (Brock Pierce): بروک، یکی از متخصصان برجسته حوزه ارزهای دیجیتال است. بروک در سال 2013، یک شرکت سرمایه‌گذاری به نام Blockchain Capital تاسیس کرد و در سال 2014 نیز به سمت مدیر بنیاد بیت کوین منصوب شد. او چندین شرکت دیگر در حوزه رمزنگاری تاسیس کرده است و هرکدام از پروژه‌های او، عملکرد خوبی داشته‌اند.

ریو کالینز (Reeve Collins): مدیر عامل tether ، پیش از همکاری در این پروژه، شرکت‌های موفق زیادی را به ثبت رسانده است. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به RedLeve، Traffic Marketplace و Pala Interactive اشاره کرد.

کریگ سلارس (Craig Sellars): گریک سلارس، یکی دیگر از بنیان‌گذاران تتر است. او پیش از پیوستن به پروژه تتر، عضو بنیاد omni   بوده در پروژه‌های بلاک چینی مثل Factom ،Synereo ، MaidSafe و Bitfinex نیز حضور فعال داشته است.

تبلیغات

انواع تتر:

USDT  یک توکن بلاک چینی است که بلاک چین اختصاصی ندارد. همین امر باعث شده است تا تتر انعطاف پذیری پیاده سازی بر روی بلاک چین‌های مختلفی را داشته باشد. این ارز اولین بار بر روی بلاک چین بیت کوین راه اندازی شده است، اما هیچ محدودتی برای راه اندازی آن بر روی سایر بلاک چین‌ها وجود ندارد. ارز تتر انواع مختلفی دارد که معروف‌ترین آن عبارتند از:

  • USDT-ER20: این نوع تتر بر روی بلاک چین اتریوم راه اندازی شده است و بر اساس پروتکل erc20 فعالیت می‌کند.
  • USDT-Tron: USDT-Tron، بر روی بلاک چین تتر پیاده سازی شده است و بر اساس پروتکل TRC20 فعالیت می‌کند.
  • USDT-omni: این نوع تتر مبتنی بر شبکه بیت کوین بوده و بر اساس پروتکل omni layer کار می‌کند.

مزایا و معایب ارز USDT  چیست؟

ارز دیجیتال تتر چیست؟ آشنایی با مهمترین استیبل کوین دنیا

ممکن است این سوال در ذهن برخی از افراد تازه کار در حوزه ارزهای دیجیتال به وجود بیاید، که ارز دیجیتال بدون پامپ و دامپ و یا حتی حباب، چه سودی برای سرمایه‌گذاران خواهد داشت؟ یا چرا باید باید بر روی تتر سرمایه‌گذاری کنیم؟ در جواب این سوال باید گفت که ارز USDT  بخاطر شباهت زیاد به فیات، مزایای زیادی برای معامله‌گران دارد و همین مزایا باعث شده است تا بسیاری از سرمایه‌گذاران استفاده از تتر را به سایر ارزها ترجیح دهند. مزایای tether عبارتند از:

  • کارمزد پایین تراکنشات
  • سهولت تبدیل tether به ارز فیات
  • سرعت بالای انجام تراکنشات
  • قیمت ثابت و تحت تاثیر قرار نگرفتن در نوسانات بازار
  • تبدیل آسان به سایر ارزهای دیجیتال بدون نیاز به تبدیل به فیات
  • امنیت بالا و شفافیت تراکنشات
  • داشتن پشتوانه دلاری ارز تتر

با وجود همه مزایا، هر رمزارزی معایب و مشکلاتی نیز دارد  و تتر نیز از این قضیه مستثنی نیست. معایب تتر عبارتند از:

  • دستکاری در عرضه tether
  • احتمال پشتیبانی نشدن توسط دلار

نحوه خرید و فروش تتر:

همانطور که می‌دانید، خرید و فروش ارزهای دیجیتال، برای کاربران ایرانی، ریسک زیادی دارد و اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی، به دلیل تحریم‌ها، از ارائه خدمات به کاربران ایرانی امتناع می‌کنند. بنابراین امن‌ترین روش خرید و فروش ارز تتر، استفاده از صرافی معتبر داخلی است. ایمن‌ترین و راحت‌ترین روش خرید ustd، خرید تتر از (تبدیل) است. صرافی تبدیل، یکی از معتبرترین صرافی‌های خرید ارزهای دیجیتال در ایران به شمار می‌آید.

بهترین کیف پول های ustd کدامند؟

در دنیای ارزهای دیجیتال، داشتن کیف پول، یک امر ضروری است. کیف پول‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که دارایی‌های خود را ذخیره و مدیریت کنند. همه کاربران برای نگهداری، خرید، فروش یا مبادله ارزهای دیجیتال، بایستی از کیف پول مناسب دارایی خود استفاده کنند. کیف پول‌های متنوعی در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارند که از ارز تتر پشتیبانی می‌کنند. چند نمونه از بهترین کیف پول های تتر عبارتند از:

  • کیف پول معتبر صرافی تبدیل
  • کیف پول تحت وب تتر
  • کیف پول نرم افزاری مای اتر والت
  • کیف پول نرم افزاری اتمیک والت
  • کیف پول نرم افزاری تراست والت
  • کیف پول سخت افزاری لجر
  • کیف پول سخت افزاری ترزور
  • تتر چگونه تولید می‌شود؟

تتر چگونه تولید می‌شود؟

ارز دیجیتال تتر چیست؟ آشنایی با مهمترین استیبل کوین دنیا

همانطور که پیشتر توضیح دادیم، رمزارز tether ، با پشتوانه دلار تولید می‌شود؛ به این گونه که تولید تتر، برخلاف بیت کوین وسایرارزهای دیجیتال، توسط یک مرکز متمرکز صورت می‌گیرد. به همین خاطر این ارز برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، قابلیت ماینینگ یا استخراج ندارد و عرضه آن نامحدود است. اما تولید USDT  را می‌توان در 5 مرحله خلاصه کرد.

  1. دریافت ارز فیات: کاربران ارز فیات خود را به حساب خود در بانک Tether Limited واریز می‌کنند.
  2. ایجاد توکن تتر: Tether Limited ، به اندازه ارزش سپردا کاربران تتر ساخته و به حساب آن‌ها واریز میکند.
  3. گردش تتر: کاربران می‌توانند دارایی‌های تتر خود را از طریق یک پلتفرم همتا به همتا و مبتنی بر بلاک چین بیت کوین، معامله کنند. معاملات تتر شامل، انتقال، خرید، فروش و مبادله می‎باشد.
  4. آزاد سازی فیات: در صورتی که کاربران قصد داشته باشند تا تترهای خود را به ارز فیات تبدیل کنند، می‌توانند توکن‌های تتر را به حساب Tether Limited خود انتقال دهند و به ازای آن ارز فیات دریافت کنند.
  5. توکن سوزی تتر: در این مرحله بانک توکن‌های USDT  را از بین برده و ارز رایج را به حساب کاربران واریز می‌کند.

نتیجه‌گیری

به انتهای مقاله آشنایی با تتر، مهم‌ترین استیبل کوین دنیا رسیدیم. در این مقاله، نحوه ساخت USDT ، مزایا، معایب و نحوه خرید و فروش ارز تتر  را به شما توضیح دادیم. همانطور که توضیح دادیم،  tether ، یک استیبل کوین با پشتوانه دلار است. این توکن همواره قیمت ثابتی دارد و وابسته به دلار بوده و تحت تاثیر نوسانات بازار ارز دیجیتال قرار نمی‌گیرد. همین امر باعث شده است تا افراد زیادی در این ارز سرمایه‌گذاری کرده و از آن استفاده کنند. به نظر شما، آیا ممکن است روزی ارز دلار از تتر پشتیبانی نکند؟

meysamb

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا