از همان ابتدا بازی Hi-Fi Rush برای پلی استیشن برنامهریزی نشده بود
از همان ابتدا بازی Hi-Fi Rush برای پلی استیشن برنامهریزی نشده بود
توسعهدهنده عنوان Hi-Fi Rush، یعنی استودیوی تانگو گیمورکز، تایید کرده که برنامهای برای ساخت نسخه پلی استیشن این بازی وجود ندارد و از قبل نیز وجود نداشت.
مایکروسافت (Microsoft) برای رقابتیتر شدن در صنعت بازیهای ویدیویی، اقدام به خرید استودیوهای بیشتر نمود. یکی از این خریدهای مهم، شرکت زنیمکس مدیا (ZeniMax Media) بود که با تصاحب آن، تعداد زیادی از استودیوها و فرنچایزها تحت مالکیت مایکروسافت قرار گرفتند.
البته، از زمان خرید، برخی طرفداران مشتاق بودند بدانند که مایکروسافت در مورد لغو توسعه بازیها برای پلتفرم سونی (Sony)، یعنی پلی استیشن، چقدر مصمم عمل میکند. Hi-Fi Rush از پروژههایی محسوب میشود که در زمان انجام خرید، در حال توسعه بود.
Hi-Fi Rush، یک خبر غافلگیر کننده برای طرفداران ایکس باکس محسوب میشد. این بازی از استودیوی تانگو گیمورکز آمده است؛ استودیویی که بیشتر برای ساخت بازیهای ترسناک شناخته میشود. چیزی که در عوض دریافت کردیم، یک عنوان اکشن ریتم محور، رنگارنگ و غافلگیر کننده است که نسبتاً نیز مورد استقبال قرار گرفت.
از همه مهمتر، این بازی یک معرفی همزمان با انتشار را تجربه کرد، به این معنی که دارندگان سرویس اشتراکی گیمپس میتوانستند بلافاصله بعد از رونمایی، شروع به تجربه بازی کنند. با این حال، ممکن است برخی طرفداران بپرسند که «آیا نسخهای برای پلی استیشن ۵ وجود داشته که با تصاحب این استودیو توسط مایکروسافت کنار گذاشته شده باشد؟».
خوشبختانه، اکنون میتوانیم این شایعه را به وسیله مصاحبهای جدید که Gamespot، با کارگردان بازی، یعنی جان یوهاناس (John Johanas) داشته، بررسی کنیم.
به گفته جان، Hi-Fi Rush در هنگام خریداری شدن استودیو توسط مایکروسافت، در اواخر توسعه خود قرار داشت و در آن زمان، استودیو هنوز تصمیمی مبنی بر اینکه بازی را برای چه پلتفرمی عرضه کند، نگرفته بود؛ اما با انجام شدن خرید مذکور، تصمیمگیری برای تیم سازنده آسان شد. بنابراین به نظر نمیرسد هیچگونه اجباری در این مورد وجود داشته بوده باشد، زیرا آنها برنامهای برای پلتفرمهای مقصد نداشتند.
کارگردان ادامه داد که آنها در طول ساخت بازی به همکاری خود با مایکروسافت ادامه دادند و هیچ بازخوردی به این معنی که مجبور به ایجاد تغییرات باشند دریافت نکردند. همچنین، به نظر میرسید که سرویس گیمپس برای این عنوان عالی باشد، زیرا که این عرضه، نسبت به موارد قبلی استودیو کاملاً متفاوت بود.
منبع: Gameranx