هاست پرسرعت
بازی

استعفای یکی از مدیران بلیزارد به دلیل نارضایتی از سیستم ارزیابی کارکنان

استعفای یکی از مدیران بلیزارد به دلیل نارضایتی از سیستم ارزیابی کارکنان

طبق گزارشی جدید از بلومبرگ مشخص شد که اخیرا برایان بیرمنگام که در ۱۷ سال گذشته به‌عنوان مهندس ارشد بخش نرم‌افزار بلیزارد مشغول به کار بوده، به‌دلیل نارضایتی از روش ارزیابی کارکنان استعفا داده است. روش رتبه‌بندی دسته‌ای بلیزارد، مدیران را ملزم می‌کند تا کارکنان را براساس یک نمودار خاص درجه‌بندی کنند. طبق گزارش بلومبرگ، مدیران بلیزارد مجبور هستند به حدود پنج درصد از کارمندان نمرات پایینی بدهند که در نتیجه‌ی آن کارمندان پاداش کمتری از سود مشارکتی شرکت را دریافت می‌کنند و امتیاز آن‌ها سبب می‌شود شانس کمتری برای ترفیع رتبه داشته باشند.

به‌گفته‌ی بلومبرگ، بیرمنگام مجبور شد رتبه‌ی یک کارمند را از «موفق» به «در حال پیشرفت» که یک رده‌ی پایین‌تر به شمار می‌آید، کاهش دهد تا بتواند در میزان دریافت یک سهم، تعادل مورد نظر بلیزارد را ایجاد کند. به نظر می‌رسد همین اقدام اجباری سبب شده است بیرمنگام برای استعفای خود مطمئن‌تر شود.

بیرمنگام در ایمیلی به کارکنان گفته است: «وقتی مدیران تیم پرسیدند چرا باید این کار را انجام دهیم، کارگردان‌های World of Warcraft توضیح دادند که آن‌ها موافق این کار نیستند. اما دستوری که توسط مدیریت اجرایی ارائه شد، این بود که قرار دادن فشار روی پایین‌ترین رتبه‌های کارکنان به‌عنوان راهی برای اطمینان از ادامه‌ی رشد همه‌ی آن‌ها ضروری است. این نوع سیاست، رقابت [مضر] بین کارمندان را تشویق می‌کند و باعث می‌شود آن‌ها به تلاش یکدیگر آسیب بزنند.

همچنین این سیاست سبب می‌شود کارمندان تمایل داشته باشند عضو تیم‌هایی شوند که کارکنان سطح پایینی دارند تا بتوانند بهترین کارمند آن تیم شناخته شوند. این رفتار درنهایت اعتماد را از بین می‌برد و خلاقیت را می‌کشد. اگر بتوان این سیاست را معکوس کرد، شاید بلیزارد بتواند خود را نجات دهد. اگر این اتفاق رخ بدهد، من تمایل دارم در بلیزارد کار کنم. اگر این سیاست قابل تغییر نباشد، پس بلیزاردی که می‌خواهم برای آن کار کنم، دیگر وجود ندارد و باید جای دیگری برای فعالیت پیدا کنم».

لوگو رویداد سالانه بلیزکان شرکت بلیزارد

پس از انتشار این گزارش، بیرمنگام در توییتر خود تایید کرد که این نقل قول از جانب او دقیق بوده، اما بلومبرگ تاکنون با او تماس نگرفته است. وی در ادامه در صفحه‌ی توییتر خود پیرامون این وضعیت نوشت: «بلیزارد در سال ۲۰۲۱ به‌شدت پسرفت داشته است و من واقعا معتقد بودم که سیاست توسعه‌ی مشارکت را معکوس کرده‌ایم. هنگامی که شکایت کارمندان پیرامون فضای نامناسب کاری در اواخر همان سال فاش شد، ما شاهد تغییراتی به‌دنبال آن بودیم و احساس می‌کردیم که می‌توانیم بر سیاست‌های اکتیویژن بلیزارد کینگ (ABK) تأثیر بگذاریم. فهمیدن این موضوع که با وجود مخالفت‌ها و نامه‌های سخت‌گیرانه ما، همچنان سهمیه‌ای حداقلی برای چنین توسعه‌ای در نظر گرفته شده است، مرا به این باور رساند که تحت یک توهم کار می‌کنم. امیدوارم روزی فرهنگ مثبت بلیزارد بتواند بر سیاست مسموم ABK غلبه کند، اما هنوز در انجام این کار موفق نشده است.

با وجود توضیح همه‌ی این موارد، من نسبت به همکاران سابقم در بلیزارد اینترتینمنت بدخواه نیستم. بلیزاردی که می‌شناختم و همیشه می‌خواستم برایش کار کنم، توسط مدیران ABK در حال نابودی است و این مرا ناراحت می‌کند. من واقعا به توسعه‌دهندگانی که در بلیزارد با آن‌ها کار کردم، احترام می‌گذارم. من همچنان بازی‌های بلیزارد را تجربه خواهم کرد. توسعه‌دهندگان بلیزارد هنوز شگفت‌انگیز عمل می‌کنند. Dragonflight و Wrath of the Lich King Classic مثل جواهر هستند. مکانیسم Dragon Riding در بسته الحاقی Dragonflight مثل یورش Ulduar و Titan Rune Dungeons جدید در Wrath of the Lich King فوق‌العاده شده‌اند. بااین‌حال ABK یک شرکت مادر مشکل‌آفرین است. آن‌ها ما را تحت فشار قرار دادند تا هر دو بازی را زودتر تحویل دهیم. این عمیقا ناعادلانه است که با محروم کردن کارکنانی که روی آن‌ها کار می‌کردند، سهم مشارکتی خود از سود را دنبال کنیم. اعضای تیم ABK باید از اعمال خود خجالت بکشند».

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این اخبار را با تیم gsxr و سایر کاربرها در میان بگذارید.


مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا