هاست پرسرعت
خودرو

استفاده بی‌ام‌و M از شبیه‌سازی تعویض دنده مشابه آیونیک ۵ N در محصولات آینده


Notice: Undefined index: host in /home/gsxr/domains/gsxr.ir/public_html/wp-content/plugins/jannah-optimization/inc/lazyload.php on line 133

Notice: Undefined index: host in /home/gsxr/domains/gsxr.ir/public_html/wp-content/plugins/jannah-optimization/inc/lazyload.php on line 133

استفاده بی‌ام‌و M از شبیه‌سازی تعویض دنده مشابه آیونیک ۵ N در محصولات آینده

ب‌ام‌و M قصد دارد در محصولات الکتریکی آیندهٔ خود از سیستم‌هایی مثل شبیه‌سازی دنده استفاده کند تا به تشخص بهتر سرعت خودرو هنگام رانندگی در پیست به راننده کمک شود.

رئیس بخش M ب‌ام‌و «فرانک ون میل» گفته است که مدل‌های الکتریکی آیندهٔ این شرکت می‌توانند به شبیه‌سازی گیربکس مشابه چیزی که در هیوندای در آیونیک ۵ N معرفی کرده مجهز شوند. ب‌ام‌و M مدتی است که روی اولین محصول M الکتریکی واقعی خود کار می‌کند که به چهار موتور الکتریکی مجهز خواهد بود. این خودرو بدون شک پرفورمنسی نفس‌گیر را ارائه خواهد کرد اما به گفتهٔ ون میل، در یک خودروی اسپرت همه‌چیز سرعت نیست و چنین خودرویی باید راننده را درگیر کند.

استفاده بی‌ام‌و M از شبیه‌سازی تعویض دنده مشابه آیونیک ۵ N در محصولات آینده

ون میل اخیراً در مصاحبه‌ای گفته یکی از مزیت‌های بزرگ شبیه‌سازی گیربکس مثل هیوندای آیونیک ۵ N این است که در پیست به راننده کمک خواهد کرد تا قضاوت درستی از سرعت خود داشته باشد. ون میل در مورد سیستم هیوندای گفته است:

من طرز فکر آن‌ها را دوست دارم. من مطمئن نیستم که به هشت دنده نیاز داشته باشیم ولی این راه‌حل خوبی است زیرا هنگام رانندگی در پیست، همیشه به سرعت‌سنج نگاه نمی‌کنید تا بفهمید با چه سرعتی در حال حرکت هستید بلکه دنده‌ای که در آن هستید را می‌شناسید و پیشرانه را می‌شنوید و احساس می‌کنید؛ بنابراین، مثلاً همیشه میدانید در دنده سه هستید و نیازی نیست پایین را نگاه کرده و سرعت‌سنج را ببینید. اگر به پایین نگاه کنید دو خودرو از کنار شما رد می‌شوند

استفاده بی‌ام‌و M از شبیه‌سازی تعویض دنده مشابه آیونیک ۵ N در محصولات آینده

به گفتهٔ ون میل، در خودروی الکتریکی که فقط یک دنده دارد چنین احساسی وجود نخواهد داشت و بنابراین تشخیص دقیق سرعت بدون نگاه کردن به سرعت‌سنج دشوار است:

یکی از راه‌حل‌ها می‌تواند شبیه‌سازی دنده‌ها یا بازخورد صوتی و یا حتی بازخورد لرزشی باشد و این‌ها چیزهایی هستند که ما به دنبال آنیم.

در حال حاضر، اطلاعات بسیار کمی در مورد اولین خودروی الکتریکی واقعی M وجود دارد. میگوییم اولین مدل واقعی چون i4 M50 و i5 M60 مدل‌های M تمام‌عیار نیستند. به گفتهٔ ون میل، چند سال طول خواهد کشید تا این خودرو معرفی شود زیرا ب‌ام‌و باید مطمئن شود که رانندگی با آن به همان اندازهٔ مدل‌های درون‌سوز خود جذاب خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱۱ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا