اشاره تاد هاوارد به تاثیر مثبت انحصاری شدن Starfield در روند توسعه

اشاره تاد هاوارد به تاثیر مثبت انحصاری شدن Starfield در روند توسعه

مایکروسافت در سال ۲۰۲۱ با خرید مجموعه‌ی زنیمکس مدیا، شرکت بتسدا را تحت مالکیت خود درآورد. حال بتسدا قرار است اولین بازی‌های انحصاری کامل ایکس باکس یعنی Redfall و Starfield را در سال ۲۰۲۳ به بازار عرضه کند. این واقعیت که بازی استارفیلد روی پلتفرم پلی‌ استیشن منتشر نمی‌شود باتوجه‌به موفقیت‌هایی که بتسدا با انتشار فرانچایزهای The Elder Scrolls و Fallout در طول سال‌ها روی کنسول‌های شرکت سونی کسب کرده است، برای عده‌ای تعجب‌آور بود. اما به نظر می‌رسد کارگردان بازی استارفیلد از رخ دادن این اتفاق خوشحال است. به‌گفته‌ی کارگردان تاد هاوارد، نه‌تنها انحصاری شدن استارفیلد برای ایکس باکس چندان غیرعادی نیست، بلکه برای توسعه بازی نیز مفید بوده است.

هاوارد اخیرا با حضور در پادکست Lex Fridman درباره‌ی انحصاری شدن استارفیلد برای پی سی و ایکس باکس صحبت کرد. وی با اشاره به همکاری طولانی و قدیمی با مایکروسافت در نسخه‌های قدیمی The Elder Scrolls به مانند Morrowind و Oblivion اعلام کرد تمرکز روی ایکس باکس در طول توسعه‌ی باز‌ی‌ها همیشه یکی از رویکردهای داخلی بتسدا بوده است.

هاوارد در ادامه توضیح داد: «استارفیلد برای پی سی و ایکس باکس انحصاری است. توجه داشته باشید که این انحصاری بودن ویژه [ایکس باکس] نیست، حتی اگر انحصاری‌های پلی‌ استیشن را ساخته باشیم. ما در ابتدا به‌طور سنتی توسعه‌دهندگان پلتفرم پی سی بودیم و سپس روی ایکس باکس منتقل شدیم و تبدیل به پلتفرم اصلی ما شد. بازی Morrowind اساسا انحصاری ایکس‌ باکس بود و Oblivion نیز برای مدت طولانی در انحصار ایکس باکس قرار داشت. پلتفرم مقصد اولیه‌ برای بیشتر آثار ما ایکس باکس است؛ بنابراین وقتی ما بازی می‌سازیم و می‌گوییم که ما روی پلتفرم ایکس باکس تمرکز کرده‌ایم، به هیچ وجه برای ما غیرعادی نیست».

هاوارد در ادامه گفت اینکه بتسدا می‌تواند به‌جای تمرکز روی پلتفرم‌های متعدد، فقط روی ایکس باکس و پی سی تمرکز کند را می‌توان فایده‌ی خوبی برای روند توسعه‌ی Starfield دانست. در همین حال، مهندسان سایر تیم‌های ایکس باکس نیز به توسعه‌ی جدیدترین اثر نقش‌آفرینی بتسدا بازی کمک کرده‌اند. هاوارد افزود: «از نظر توسعه، من توانایی تمرکز را دوست دارم. از دیدگاه من، اینکه از مهندسان برتر ایکس باکس کمک بگیریم تا این بازی را روی سیستم‌های جدید، فوق‌العاده نشان دهیم بسیار عالی است».

شرکت بتسدا هنوز تاریخ انتشار دقیق بازی استارفیلد را اعلام نکرده است اما برای عرضه‌ی آن در سال ۲۰۲۳ برنامه دارد.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار دنیای بازی را با تیم gsxr و سایر کاربرها در میان بگذارید.


مجله خبری gsxr

خروج از نسخه موبایل