هاست پرسرعت
شبكه اجتماعی

اشتیاق کاربران برای ورود به کپی توییتر!

اشتیاق کاربران برای ورود به کپی توییتر!

پلتفرم بلو اسکای (Bluesky) که مورد حمایت جک دورسی (یکی از موسسان توییتر) قرار دارد، با قالبی مشابه توییتر، کپی این اپلیکیشن شبکه اجتماعی است.

به گزارش gsxr از ایسنا، بلو اسکای از فوریه، در فروشگاه اپ استور اپل موجود است اما اخیرا نسخه اندروید و وب آن هم عرضه شده است. طبق آمار شرکت تحقیقاتی Data.ai، این اپلیکیشن بیش از ۲۴۰ هزار دفعه برای iOS دانلود شده و حدود نیمی از این دانلودها در آوریل بوده است.

به گفته جی گرابر، مدیرعامل بلو اسکای، پس از خرید توییتر توسط ایلان ماسک، ۱.۲ میلیون نفر در لیست انتظار برای ورود به بلو اسکای هستند.

کاربران بلو اسکای با انتخاب یک عکس، نام کاربری و نام دامنه، حساب کاربری ایجاد می‌کنند و پس از ایجاد حساب، می‌توانند پست، پست مجدد و پاسخ به کاربران دیگر را ارسال کنند. یک تب جست‌وجو برای یافتن افراد دیگر وجود دارد و پلتفرم افرادی که در شبکه کاربر وجود دارند را برای دنبال کردن، پیشنهاد می‌کند.

تایم لاین بلو اسکای به دو فید تقسیم می شود که شامل پست کاربرانی است که یک حساب دنبال می کند و بخش What’s Hot است که محبوب‌ترین پست‌ها را نمایش می دهد. برخلاف اکثر اپلیکیشن‌های مشابه، بلو اسکای قابلیت ارسال پیام مستقیم یا هشتگ ندارد.

یک ویژگی دیگری که وجود ندارد، امکان مسدود کردن کاربران دیگر یا خصوصی کردن حساب است. مدیرعامل بلو اسکای پنج شنبه گذشته اذعان کرد بعضی از کاربران هدف آزار قرار گرفته اند و تیم بلو اسکای سرگرم کار روی قابلیت بلاک کردن است که به دلیل پیچیدگی در سطح پروتکل، به تاخیر افتاده است.

این اپلیکیشن هنوز در مرحله آزمایشی بتا قرار دارد و تنها برای کاربرانی موجود است که دعوتنامه دریافت کرده‌اند یا در لیست انتظار قرار دارند. کد دعوت معمولا هر دو هفته یک بار داده می‌شود اما یک نماینده بلو اسکای گفت: تیم این پلتفرم گاهی به دلخواه، کدهای دعوت بیشتری برای فعال کردن کاربران بیشتر ارسال می‌کند.

بلو اسکای با ماستودون مقایسه می‌شود که یکی از رقیبان تازه نفس توییتر است. هر دو پلتفرم غیرمتمرکز هستند که به معنای عدم ذخیره سازی اطلاعات کاربران در سرورهای متعلق به یک شرکت است. با این حال، کاربران بلو اسکای برخلاف ماستودون، در هنگام ورود به پلتفرم، نیاز به انتخاب یک سرور ندارند. انتخاب سرور فرآیندی است که برای بعضی از کاربران ماستودون، پیچیده بوده است.

بلو اسکای فعالیتش را در سال ۲۰۱۹ که دورسی هنوز مدیرعامل توییتر بود آغاز کرد و در ابتدا از سوی این شرکت که اکنون رقیبش است، تامین مالی شد.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، بلو اسکای آوریل گذشته ارتباط خود با توییتر را شفاف سازی و اعلام کرد پروژه بلو اسکای در سال ۲۰۱۹ از توییتر شروع شد اما شرکت بلو اسکای امسال به عنوان یک شرکت مستقل تاسیس شد که بر تحقیق و توسعه شبکه‌های اجتماعی غیرمتمرکز، تمرکز دارد.

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا