اطلاعاتی از سیستم دیالوگ و مدیریت سوخت سفینه در بازی Starfield منتشر شد
اطلاعاتی از سیستم دیالوگ و مدیریت سوخت سفینه در بازی Starfield منتشر شد
شرکت بتسدا (Bethesda) در قالب یک ویدیوی مصاحبه با تاد هاوارد، کارگردان بازی Starfield، جزئیاتی را از مدیریت سوخت سفینه و سیستم دیالوگ به اشتراک گذاشت.
در ویدیوی مذکور، هاوارد توضیح داد که چگونه این بازی با الهام از آثار نقشآفرینی کلاسیکی مانند Traveller و Sundog ساخته شده است. وی در پاسخ به این سوال که آیا Starfield یک اثر Hard Sci-Fi به حساب میآید یا خیر، توضیح داد که این موضوع به تعریف مخاطبین از Hard Sci-Fi بستگی دارد، اما به نظر تیم سازنده، بازی در همین زیر-ژانر قرار میگیرد. هاوارد در ادامه حول سیستم سوخت سفینه صحبت کرد:
ما واقعاً به سیستم سوخت و عملکرد جاذبه علاقه داریم و روی آن کار کردیم. من در حال خواندن مقالاتی حول فیزیک کوانتوم و خمیدگی فضا هستم. شما در حقیقت تلپورت نمیکنید، بلکه فضا را به سمت خود میآورید. این که سوخت شما تمام شود و در فضا معلق بمانید مجازات سنگینی است. پلیر میخواهد به کاری که انجام میداد بازگردد، بنابراین ما سیستمی را بنا کردیم که در آن جاذبه و سوخت سفینه با کمک یکدیگر محدودیت ایجاد میکنند و سوخت شما به پایان نمیرسد. شاید بعدها مادی تولید شود که اتمام سوخت را به بازی اضافه کند.
هاوارد در ادامه توضیح داد که پلیر با انجام برخی ماموریتهای جانبی، میتواند ویژگیهای منفی کاراکتر را حذف کند:
همچنین، ما فعالیتها و کوئستهایی را در بازی قرار دادهایم که با انجام آنها میتوانید ویژگیهای منفی کاراکتر خود را حذف کنید. اگر احساس کردید که کاراکتر خود را دوست ندارید، میتوانید از ابتدا قابلیتها و ویژگیهای او را شخصیسازی کنید. بنابراین، اگر نسبت به پیشرفت خود راضی نیستید، نیاز نیست تا دور دوم بازی صبر کنید.
از سوی دیگر، در مورد دیالوگها، بتسدا به ریشههای خود بازگشته و پلیر میتواند واکنش NPCها را قبل از انتخاب دیالوگها و تعامل با آنها مشاهده کند. بازی شامل 250 هزار خط دیالوگ میشود؛ برای مقایسه، بازیهای Skyrim حدود 60 هزار دیالوگ و Fallout 4 حدود 110,000 دیالوگ داشتند.
بازی Starfield برای عرضه در نیمۀ اول سال 2023 برنامهریزی شده است.