اطلاعاتی از ویژگیهای جدید سیستم مبارزۀ God of War Ragnarok + تصاویر جدید
اطلاعاتی از ویژگیهای جدید سیستم مبارزۀ God of War Ragnarok + تصاویر جدید
در شمارۀ جدید مجلۀ گیماینفورمر، مطابق وعدهها، طراحان ارشد God of War Ragnarok در مورد تغییرات اعمال شده در سیستم مبارزات نسخۀ جدید صحبت میکنند.
Mihir Sheth و Denny Yeh، طراحان سیستم مبارزۀ God of War Ragnarok، تغییرات اعمال شده در نسخۀ جدید را چنین توصیف کردند:
«بازی کردن با غذای خودت»؛ این یک فلسفۀ داخلی بود که در مورد بازیهای قدیمی هم از آن استفاده کردیم. کریتوس با غذای خودش بازی میکند. ما همیشه سعی کردهایم سیستمهایی خلق کنیم که درگیری با آنها سرگرمکننده و لذتبخش باشد و مسیرهای متفاوتی را به گیمر پیشنهاد دهد. ما به مبارزات بازی قبلی نگاه کردیم و به خود گفتیم که میتوانیم آن را فراتر ببریم و اسباببازیهای جدیدی را برای بازی کردن با دشمنان و استراتژیها فراهم کنیم. این قانون ما برای ساخت سیستم مبارزات بوده است.
تصاویر منتشر شده را در ادامه مشاهده میکنید:
قدرتهای عناصر طبیعت
دکمۀ مثلث و کاربرد آن یکی از تغییرات اساسی بازی جدید محسوب میشود. در نسخۀ قبلی، اگر شما مثلث را فشار دهید، تبر باز میگردد؛ اما اگر تبر در دستان کریتوس باشد، هیچ اتفاقی رخ نمیدهد. اما در Ragnarok فشار دادن دکمۀ مثلث در زمانی که سلاحها را در اختیار دارید، قدرتی ویژه به کریتوس اعطا میکند. اگر تبر لوایاتان در دست کریتوس باشد، با فشردن دکمۀ مثلث تبر شما با قدرت جادویی یخ آمیخته میشود که Frost Awaken نام دارد و اگر سلاح Blades of Chaos در دستان کریتوس باشد، قدرت جادویی آتش با آن آمیخته میشود که Whiplash نام دارد.
سپرها از نو طراحی شدهاند
سپرها نیز از نو طراحی شدهاند و قابلیتهای جدیدی دارند. طراح ارشد سیستم مبارزات بازی در مورد دو سپر Dauntless و Stonewall توضیح داد که جذاب به نظر میرسند. سپر Dauntless تماماً مخصوص کسانی است که واکنش سریع به ضربات دشمنان دارند. وقتی در بهترین زمان ممکن دفاع (Parry) کنید، سپر به رنگ قرمز در میآید و این سیگنالی برای پلیر است که میتواند نوعی قدرت ویژه را روانۀ دشمنان کند. از سوی دیگر سپر Stonewall برای کسانی طراحی شده است که قصد دارند یک تانک به تمام معنا باشند. کریتوس با این سپر قابلیت پری کردن و دفاع به موقع را ندارد، اما میتواند به صورت دائم آن را بالا بگیرد و از ضربات در امان باشد. هر چه ضربات بیشتری به این سپر وارد شود، قدرت بیشتری در خود ذخیره میکند و در حالت «بیشینۀ قدرت» کریتوس با کوباندن سپر روی زمین به دشمنان آسیب میرساند.
همچنین، طبق صحبتهای طراحان سیستم مبارزۀ بازی، God of War Ragnarok تاکید و تمرکز قابل توجهی روی تنوع دشمنان داشته است.
جمعبندی اطلاعات جدید:
- God of War Ragnarok تمرکز دوچندان روی تنوع دشمنان دارد
- حالا قابلیت آمیختن سلاحها به قدرت عناصر طبیعی (یخ و آتش) وجود دارد
- سپرها از نو طراحی شده و هر کدام قدرت منحصر به فردی دارند
- استراتژیهای بیشتر برای مبارزات
- دشمنهای قویتر در مناطق قبلی که از آنها عبور کردهاید ظاهر خواهند شد
طبق بیانیۀ رسمی سردبیر گیماینفورمر، در هفتههای پیشرو تریلرها و ویدیوهای جدیدی از بازی مشاهه خواهیم کرد.
بازی God of War Ragnarok در تاریخ 18 آبان (9 نوامبر) سال جاری برای پلی استیشن 4 و 5 عرضه خواهد شد.