هاست پرسرعت
خودرو

اطلاعات تازه از ابرخودروی بی وای دی یانگ وانگ U9؛ صفر تا صد 2 ثانیه!

اطلاعات تازه از ابرخودروی بی وای دی یانگ وانگ U9؛ صفر تا صد 2 ثانیه!

شرکت بی وای دی جدیدترین جزئیات از ابرخودروی یانگ وانگ U9 را منتشر کرد و بر این اساس باید گفت محصول جذاب چینی‌ها صفر تا صد ۲ ثانیه‌ای خواهد داشت.

یانگ وانگ برند سطح بالا و گران‌قیمت بی وای دی است که چند ماه قبل تأسیس شده و سبد محصولاتش در حال حاضر تنها از یک شاسی‌بلند آفرود به نام U8 با قیمت ۱۵۰ هزار دلار تشکیل شده است. این قدبلند گران‌قیمت از نوامبر سال قبل راهی بازار چین شده و به فروش ۳۶۵۳ دستگاهی رسیده که از این میان ۱۶۵۲ دستگاه در ماه ژانویه فروخته شده‌اند.

اما یانگ وانگ می‌خواهد در سال جاری میلادی سبد محصولات خود را گسترش دهد و به همین منظور از سوپرکار برقی U9 رونمایی کرده است. اگرچه مراسم معرفی رسمی U9 تا چند روز دیگر انجام خواهد شد اما مقامات بی وای دی برخی جزئیات اصلی آن را منتشر کرده‌اند. خودروی موردبحث از ۴ پیشرانه برقی TZ220XYAK ساخت بی وای دی استفاده می‌کند. حداکثر قدرت هر پیشرانه به ۳۲۲ اسب بخار می‌رسد و قدرت ترکیبی U9 برابر با ۱۲۸۷ اسب بخار است. مقامات یانگ وانگ همچنین می‌گویند گشتاور خودرو در دور ۲۱ هزار به ۱۶۸۰ نیوتون متر می‌رسد که نتیجه نهایی این آمار ثبت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲ ثانیه‌ای خواهد بود.

سوپرکار U9 برای اولین بار از طراحی موتور U شکل استفاده کرده تا مرکز ثقل پایین‌تری داشته باشد. این خودرو همچنین به آهن‌رباهای دائمی مقاوم در برابر دمای بالا و مغناطیس زدایی مجهز است تا راندمان موتورهای برقی افزایش یابد. این آهن‌رباها می‌توانند در حداکثر دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد هم کارایی داشته باشند. البته باید گفت آهن‌ربای یک موتور برقی استاندارد معمولاً می‌تواند تا دمای حدود ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد دوام بیاورد.

خودروی موردبحث همچنین از کنترلر سیلیکون کاربید بهره می‌برد که حداکثر راندمان گیربکس را به ۹۹.۸ درصد می‌رساند. باید دانست راندمان گیربکس‌های اتوماتیک سنتی بین ۸۶ تا ۹۴ درصد است. سیستم مدیریت گرمایی بی وای دی یانگ وانگ U9 نیز از دو پمپ الکترونیکی در اکسل‌های جلو و عقب تشکیل شده و هریک به‌صورت مستقل کنترل شده و موتورها را خنک می‌کنند. U9 به شاسی دایسیوس ایکس نیز تجهیز شده که جدای از حرکات نمایشی مشابه پرش و رقص می‌تواند باعث عبور سریع‌تر از پیچ‌ها شود و در زمان ترمزهای سنگین وضعیت تخت خودرو را حفظ نماید. این سیستم تعلیق توانایی بالا بردن هر اکسل با سرعت ۵۰۰ میلی‌متر در ثانیه را دارد که به لطف حداکثر قدرت ۳۶ کیلوواتی پلتفرم ۸۰۰ ولتی حاصل می‌شود.

در بدنه یانگ وانگ U9 از فیبر کربن و نسل بعدی ساختار محصولات این خودروساز استفاده شده است. چینی‌ها می‌گویند استحکام پیچشی ساختار خودرو ۵۴,۴۲۵ نیوتون متر است. همچنین باید دانست اسپویلر عقب U9 می‌تواند حداکثر داون فورس ۲۸۰ کیلوگرمی را ایجاد کند. البته یک نقطه‌ضعف مهم وجود دارد و آن‌هم وزن ۲۴۷۵ کیلوگرمی سوپرکار بی وای دی است که تقریباً دو برابر وزن پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۲ خواهد بود. تنها وزن مجموعه باتری U9 حدود ۶۳۳ کیلوگرم گزارش شده و بنابراین با یک خودروی اسپرت سنگین‌وزن روبرو هستیم.

طول/عرض/ارتفاع یانگ وانگ U9 به ۴۹۶۶/۲۰۲۹/۱۲۹۵ میلی‌متر و فاصله بین محوری آن به ۲۹۰۰ میلی‌متر می‌رسد. باتری LFP این خودرو با ظرفیت ۸۰ کیلووات ساعتی خود می‌تواند شعاع حرکتی ۴۶۵ کیلومتری را فراهم سازد. قیمت و دیگر جزئیات U9 نیز در زمان رونمایی رسمی آن منتشر خواهد شد. در نهایت باید گفت یانگ وانگ درصدد عرضه یک سدان لوکس و پرقدرت با نام U7 است که از باتری ۱۳۵.۵ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. این سدان به همراه یک شاسی‌بلند فست بک دیگر که فعلاً نامش مشخص نیست به بی وای دی کمک خواهند کرد تا با برندهای باسابقه جهانی رقابت کنند. همچنین قرار است یانگ وانگ در سال جاری راهی بازارهای بین‌المللی شود و به احتمال زیاد از نام دیگری استفاده خواهد کرد چراکه بخش دوم نام آن در زبان انگلیسی معنی مناسبی ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا