هاست پرسرعت
خودرو

اظهارات مهم وزیر جدید صمت در خصوص واردات خودرو + فیلم

اظهارات مهم وزیر جدید صمت در خصوص واردات خودرو + فیلم

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص واردات خودروهای نو و کارکرده اولویت واردات را با خودروهای برقی اعلام کرد. علی آبادی وعده داد تا آیین نامه جدید واردات خودروهای سواری نو و کارکرده ظرف ۱۰ روز آینده تدوین شود.

به گزارش gsxr، عباس علی آبادی وزیر صمت در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما اعلام کرد این وزارتخانه علاوه بر تدوین آیین نامه خودروهای کارکرده به دنبال اصلاح قوانین واردات خودروهای نو است. وی ابراز امیدواری کرد تا ظرف ۱۰ روز آینده این اقدامات نهایی شود. وزیر صمت با اشاره به توسعه حمل و نقل الکتریکی، توقع مردم را نوآوری در بحث خودرو دانست و از برنامه خود برای تحول در بازار خودرو خبر داد.

اولویت واردات با خودروهای برقی است

وزیر صمت در ادامه اظهارات خود با اشاره به اصلاح قوانین فعلی واردات، اولویت را با عرضه خودروهای برقی دانست و تأکید کرد در شیوه جدید واردات، تمرکز دولت بر رعایت ترتیب واردات تاکسی، خودروهای اشتراکی و در رتبه آخر خودروهای سواری مردم است. وی همچنین اظهار داشت: در گفتگو با بانک مرکزی به دنبال تعیین ارجحیت و تسهیل فرآیند تخصیص ارز برای خودروهای برقی هستیم.

هدف از واردات کاهش مصرف سوخت و اصلاح قیمت خودروهای موجود در بازار است

عباس علی آبادی ضمن اشاره به بحران مصرف بنزین در کشور هدف نخست واردات را کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در هزینه‌ها اعلام کرد و گفت: با واردات خودروهای برقی به دنبال کاهش هزینه‌های جاری کشور و بهبود محیط زیست هستیم. وی در پایان افزود: نتیجه اقدامات جدید این وزارتخانه باعث بهبود روند عرضه و قیمت گذاری خودروهای داخلی و مونتاژی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۱۸ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا