هاست پرسرعت
خودرو

اعتراف زودهنگام مرسدس به ضعف فنی در برابر رقبای فرمول یک!

اعتراف زودهنگام مرسدس به ضعف فنی در برابر رقبای فرمول یک!

توتو ولف مدیر تیم فرمول یک مرسدس واقعیت تلخ فصل ۲۰۲۳ را پذیرفت! او اذعان کرد خودروی این تیم برای به چالش کشیدن رقبای اصلی در پیست به اندازه کافی خوب نیست.

ولف که می‌داند پاشنه آشیل W14 کجاست می‌گوید:

ما می‌دانیم مشکل از کجاست. در واقع همه‌چیز مثل کریستال شفاف است. در فرمول یک معجزه‌ای وجود ندارد… من فکر نمی‌کنم که بتوانیم تیم‌های پیش روی خود را شکست دهیم، این یک واقعیت است

اظهارات ولف چند روز پس از آن منتشر می‌شوند که لوئیس همیلتون دارنده هفت عنوان قهرمانی فرمول یک خاطرنشان ساخت مرسدس تا به اینجا از مسابقات عقب افتاده و برای آنکه بتواند شانس قهرمانی داشته باشد سه تیم دیگر باید از رقابت کنار بکشند.

ردبول امسال مسابقات را طوفانی آغاز کرده و در گرندپری بحرین دو هفته پیش یک دوی لذت بخشی را با مکس ورشتاپن و سرجیو پرز داشت. فرناندو آلونسو نیز با تیم استون مارتین شگفتی آفرید و سوم شد و پشت سر او هم کارلوس ساینز از تیم فراری در رده چهارم ایستاد. همیلتون فاصله‌ای ۵۱ ثانیه‌ای با ورشتاپن داشت و به مقام پنجمی بسنده کرد و هم‌تیمی او جورج راسل نیز با فاصله ۵۶ ثانیه‌ای به مقام هفتم رسید. اگر پیشرانه خودروی چارلز لکلرک راننده فراری نزدیک به پایان مسابقه از کار نمی‌افتاد رانندگان مرسدس در جدول پایین‌تر هم می‌رفتند.

توتو ولف می‌گوید:

ما باید کار بهتری انجام دهیم. ما مجبور به هدف‌گذاری بهتر در داخل تیم هستیم زیرا می‌دانیم که مشکل از کجاست؛ اما نمی‌خواهم به‌صورت عمومی درباره این موارد صحبت کنم زیرا فشار بیشتری را به اعضای تیم وارد خواهد کرد

نکته جالب اینکه همیلتون پس از گرندپری بحرین از مرسدس انتقاد کرد و گفت که تیم درباره توسعه خودروی امسال به سخنان او گوش نکرده است. البته ولف اظهار داشت همیلتون را درک می‌کند:

ما می‌دانیم احساساتی در این میان دخیل است. احساساتی که من، او و همه اعضای تیم دارند. ما احساسات خود را به‌صورت آشکار بروز می‌دهیم. ما می‌دانیم که احساسات می‌توانند بروز یابند. ما عشق عمیقی به تیم داریم و هیچ‌کسی سر آن چانه نمی‌زند

ولف می‌داند که مرسدس پس از کسب تنها پیروزی راسل در فرمول یک سال قبل اشتباهاتی را در توسعه خودروی خود مرتکب شده است. ژرمن‌ها با مشکلی با نام پورپوزینگ مواجه هستند و راسل در فصل ۲۰۲۲ مسابقات رتبه چهارم را به دست آورد و همیلتون نیز در جایگاه ششم ایستاد. خودروی W14 فصل ۲۰۲۳ فرمول یک از بدنه‌ای بسیار کم‌عرض تر استفاده می‌کند و در فرمول یک به چنین چیزی مفهوم ساید پاد صفر می‌گویند اما مرسدس اساساً خودرویی شناور تولید کرده است. ولف درباره استفاده از همان ایده سال قبل می‌گوید:

به ما ثابت شد که اشتباه می‌کردیم، به همین سادگی! زمان سنج هرگز دروغ نمی‌گوید و داده‌ها نشان می‌دهند که کجا اشتباه کرده‌ایم و باید آن را تصحیح کنیم

اگرچه به خاطر قانون بودجه نمی‌توان شاسی خودرو را تغییر داد اما ولف فکر می‌کند آیرودینامیک خودرو قابل‌بهبود است. او می‌افزاید:

در کل ما از میزان داون فورس تولیدی خوشحال نیستیم اما می‌توانیم به خاطر اطلاع از مشکلات بر پرفورمنس خودروی خود بیفزاییم

همیلتون نیز علیرغم انتقاداتی که به مرسدس داشته اما گفته که از این تیم جدا نخواهد شد. ولف دراین‌باره می‌گوید:

من کاملاً مطمئنم که او با مرسدس خواهد بود. فکر نمی‌کنم لوئیس مرسدس را ترک کند. او در جایگاهی است که به ما اعتماد دارد و ما نیز به او اعتماد داریم. ما پیوندی عالی تشکیل داده‌ایم و دلیلی برای شک کردن به یکدیگر نداریم حتی اگر فصل سختی را تجربه بکنیم

اما در نهایت ولف می‌پذیرد که اگر مرسدس خودرویی رقابتی برای قهرمانی نسازد همیلتون ۳۸ ساله که با ۱۰۳ پیروزی در فرمول یک رکورددار است شاید در نهایت به دنبال تیم دیگری باشد. مدیر تیم مرسدس در پایان اظهار می‌دارد:

به عنوان راننده اگر او بخواهد قهرمانی دیگری را به دست آورد باید از خودروی خود مطمئن باشد؛ و اگر ما نتوانیم به او نشان دهیم که خودروی مرسدس توانایی کسب قهرمانی را دارد شاید او به دنبال تیم دیگری باشد. اگر چنین چیزی رخ دهد من لجبازی نخواهم کرد

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲۲ رای

مجله خبری gsxr

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا